הכניסה לקאנטרי הרצליה, צילום שרון יונתן
הכניסה לקאנטרי הרצליה, צילום שרון יונתן

"אתם במגדל השן מנותקים". באיחור גדול העירייה מחזירה לידיה את ניהול הקאנטרי

הבריכה החיצונית נסגרה לפני שנים, הקאנטרי עצמו היה מוזנח ונסגר לפני כשבוע. אתמול לאחר שנים של תלונות תושבים שלא זכו לתגובה ממשית הודיעה העירייה כי תנהל את הקאנטרי, אך לא נקבה במועד פתיחה מחדש

פורסם בתאריך: 2.1.23 08:29

באיחור גדול, ייתכן וסאגת הקאנטרי בהרצליה תסתיים בעתיד, למרות שאין עדיין מועד לפתיחתו. אחרי שנים בהן לא היה קאנטרי ראוי, כאשר למרות תלונות רבות מצד תושבים לא נעשה דבר מצד העירייה, הודיעה עיריית הרצליה: קאנטרי קלאב הרצליה, שנוהל עד כה על ידי חברת "האחים עופר השקעות", יחזור לידי עיריית הרצליה. זאת כאמור אחרי שנים של תלונות מצד תושבים על מצבו של הקאנטרי וסגירתו הסופית באחרונה.

צריך לזכור שבעבר היה הקאנטרי פנינה אמיתית עבור תושבי העיר, אבל בהמשך הלך ודעך. במהלך שנת 2016 החל מו"מ בין חברת "האחים עופר השקעות" לחברת הולמס פלייס על כך שחברת הולמס פלייס תיקח על עצמה את ניהול הקאנטרי ושיפוצו, אבל מהלך זה לא יצא לפועל בסופו של דבר. מצבו של הקאנטרי הלך והתדרדר עם השנים. בתחילה נסגר חדר הכושר הגדול שנתן מענה לתושבים רבים ולפני מספר שנים נסגרה הבריכה החיצונית והמזנון מהם נהנו תושבים וילדים רבים. מה שנותר היה פעילות חוגים בודדים והבריכה המקורה שנסגרה לפני שלושה חודשים. פעילות החוגים בוטלה בסוף השנה וביום שישי נסגר הקאנטרי לחלוטין. תלונות של תושבים פרסמנו בכתבה בחודש יוני האחרון.

בריכה אחת סגורה, אין מזנון: תלונות קשות על הזנחה בקאנטרי הרצליה

הבריכה החיצונית בקאנטרי הרצליה שנסגרה לפני מספר שנים, צילום צדוק בראל

הבריכה החיצונית בקאנטרי הרצליה שנסגרה לפני מספר שנים, צילום צדוק בראל

בעקבות סגירתו הסופית של הקאנטרי, פירסם בסוף השבוע האחרון, צדוק בראל, תושב הרצליה ומנוי ותיק בקאנטרי, פוסט שהפך לויראלי בקרב תושבי העיר. בראל היפנה אצבע מאשימה לבכירי העירייה על כך שהקאנטרי הגיע למצבו הנוכחי: "תמונות עצובות שמספרות את סיפורו של מקום. באישון לילה בלי שום הסבר, סגרו לנו בהרצליה את הקאנטרי קלאב היחידי ששימש את תושבי העיר המפוארת הזאת שנים רבות. אתם שם במגדלי השן, מנותקים. בואו תראו דמעות של זקנים ומבוגרים שהקאנטרי היה להם בית. גידלנו פה ילדים ונכדים. שחינו בבריכה האולימפית המפוארת מידי יום, בשבתות הקייציות הדשא היה הומה אדם ושמשיות. הרסתם לנו פיסת היסטוריה. עיר מפוארת שאין בה קאנטרי קלאב אחד, אבל יש הרבה נדל"ן. איך שנה אחרי שנה הרסתם עוד ועוד והיום בשקט בשקט כמו גנבים בלילה הקאנטרי נועל את שעריו. מוסד מפואר שהרסתם וניתצתם ובדרך שברתם אלפי לבבות של מנויים, מבוגרים וצעירים שלא ישכחו לכם זאת".

הבריכה המקורה בקאנטרי הרצליה, שנסגרה לפני מספר חודשים, צילום צדוק בראל

הבריכה המקורה בקאנטרי הרצליה, שנסגרה לפני מספר חודשים, צילום צדוק בראל

אתמול, כאמור, ובאיחור של שנים, עשתה העירייה צעד ראשון בדרך לתיקון המחדל. העירייה הוציאה הודעה ובה נכתב: "במהלך השנים בוצעו עבודות תחזוקה ושדרוג, אך כעת, הקאנטרי זקוק לשיפוץ מאסיבי. הנהלת העירייה הגיעה למסקנה כי הפתרון הנכון לשעה זו הוא חזרת הקאנטרי לידי העירייה, והוחלט כי גם שיפוצו, תחזוקתו והתאמתו למציאות המשתנה יהיו בידי העירייה. השיפוץ הראשוני צפוי להימשך כחצי שנה, בהשקעה של מיליוני שקלים. ראש העירייה מינה צוות עירוני משולב, בראשות מנכ"ל העירייה עו"ד אהוד לזר, שקיבל לידיו את האחריות לטפל בכל הקשור לשיפוץ המקום והפעלתו בהמשך, וגם במציאת המענים המתאימים לתושבים בעת הזו".

יחד עם זאת, יש לציין כי בעירייה לא פרסמו תאריך לתחילת העבודות, את העלות המדויקת של העבודות, תאריך לפתיחת הקאנטרי המחודש ומה יכלול השיפוץ.

 

משה פדלון, ראש העירייה, בירך על ההחלטה להעביר את ניהול הקאנטרי קלאב לידי העירייה, ואמר: "בכוונתנו לפעול במהירות על מנת לפתוח את הקאנטרי המחודש לקראת הקיץ הקרוב, במחירים שווים לכל כיס".

מאיה כץ, סגנית ומ"מ ראש העירייה, אמרה: ״פרויקט הקאנטרי קלאב החל עוד בקדנציה הקודמת, אז בחרה העירייה להילחם כנגד הרצון להעביר את תפעול הקאנטרי למפעיל נוסף שהיה מייקר את העלויות ופוגע משמעותית במנויים. בשנים האחרונות היה תהליך מורכב לפרק את השותפות החוזית מול המפעיל, התחייבות שניתנה להם לפני הרבה שנים. כילדה הייתי מבלה ימים רבים עם הורי בקאנטרי קלאב הרצליה ואני בטוחה שבתום השיפוץ והעברתו לחזקת העיריה באופן בלעדי, תושבים רבים ייהנו גם ממחיר שפוי שלא מתפשר על איכות בריכות השחייה ופעילות הפנאי במקום״

עפרה בל, סגנית ראש העירייה, אמרה: "אני נרגשת ושמחה לקחת חלק בניהול הקאנטרי קלאב של הרצליה. אעשה כמיטב יכולתי לקחת את הקאנטרי למחוזות חדשים וגבוהים הכולל את המתקנים הכי חדשים ומתקדמים. תושבי העיר יוכלו ליהנות מכלל השירותים החדשים שיהיו לקאנטרי להציע, וזאת תוך פרק הזמן הקצר ביותר שיתאפשר".

אהוד לזר, מנכ"ל העירייה, אמר: "אני רואה חשיבות רבה בהעברת ניהול הקאנטרי בידי העירייה, שתדע לספק לתושבים שירות איכותי, יעיל ואפקטיבי, ותהווה בית לפניות והבקשות של התושבים. אני מודה לצוות העירוני על ההירתמות המהירה למהלך, ואני מאחל הצלחה גדולה לכל הנוגעים בדבר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שביט

    הוא אמר היא אמרה במקום פטפטת תתחילו לעבוד. כל ההזנחה הזו התרחשה במהלך השנים בהן כהנתם בתפקיד ולא זז דבר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר