חגיגות המימונה בשנה שעברה בביתם של אסף ורחלי וינר. צילום רועי מלמד
חגיגות המימונה בשנה שעברה בביתם של אסף ורחלי וינר. צילום רועי מלמד

המימונה הגדולה של משפחת וינר: "גם בקורונה לא התאפקנו והוצאנו מופלטות לרחוב"

זה התחיל לפני שבע שנים וכיום כבר מגיעים כ-600. אסף וינר מספר: "אשתי רחלי היא המרוקאית שבינינו, אבל כל אחד יודע שאם התחתנת עם מרוקאית הפכת להיות מרוקאי בעצמך"

פורסם בתאריך: 11.4.23 09:29

חג הפסח עוד מעט מאחורינו והערב (שלישי) נחגוג את החג השני שבסיומו יתקיימו מחר אירועי המימונה המסורתיים.

עיריית הרצליה תכננה להמשיך גם השנה במסורת קיום חגיגת מימונה עירונית בפארק הרצליה, אבל למזג האוויר יש תכניות משלו. אתמול (שני) הודיעה העירייה כי בשל מזג האוויר החורפי הצפוי ביום חמישי הקרוב, חגיגת המימונה שתוכננה להיערך ביום חמישי בפארק הרצליה ושהייתה אמורה לכלול את הופעתו של הזמר שמעון בוסקילה, תידחה למועד אחר. בהודעה נמסר כי העירייה תעדכן בקרוב על המועד החדש.

בתוך כך, ברביעי בערב יתקיימו ברחבי העיר עשרות אירועי מימונה פרטיים בבתי התושבים, כאשר אחד הגדולים ביותר יתקיים בביתם של אסף ורחלי וינר ברחוב המגינים בהרצליה פיתוח.

אסף ורחלי, הורים לשישה ילדים ובעלים של חברת הפקות, יקיימו את האירוע בפעם השמינית ברציפות. אם שאלתם ולא הבנתם איך וינר מתקשר עם מימונה, אסף, מתווך נדל"ן בהרצליה פיתוח, מסביר בגאווה: "כמובן שאשתי רחלי היא המרוקאית שבינינו, אבל כל אחד יודע שאם התחתנת עם מרוקאית הפכת להיות מרוקאי בעצמך".

חגיגות המימונה בשנה שעברה , בביתם של אסף ורחלי וינר. צילום רועי מלמד

חגיגות המימונה בשנה שעברה , בביתם של אסף ורחלי וינר. צילום רועי מלמד

אסף מספר על האירוע המדובר המתקיים בביתם: "זה התחיל לפני 7 שנים כאירוע די מצומצם עם 200 איש אבל גדלנו עם השנים ובשנה שעברה הגיעו כבר 600 אורחים. גם בקורונה לא התאפקנו והוצאנו מופלטות ושאר מאכלים לאנשים שהגיעו לרחוב ליד ביתנו כדי לשמח את תושבי השכונה".

אסף מספר על הקהל הרחב שמגיע לאירוע השנתי: "מגיעים המון חברים, גם מקהילת מתפללי בית הכנסת 'היכל מרדכי' ברחוב הנשיא. ראש העירייה מגיע כל שנה ועימו גם חברי מועצה, אנשי עסקים, אנשים מוכרים מהעיר. האירוע הזה הוא הכיף שלנו, משהו שאנחנו מחכים לו כל השנה. אנחנו רואים בזאת שליחות לשמח את האנשים שמגיעים. אני לא יודע לגבי שאר העיר, אבל בהרצליה פיתוח המימונה אצלנו היא הגדולה ביותר. כל שנה יש לנו אומן אורח. לפני שנתיים זה היה רגב הוד, בשנה שעברה רן שפיר והשנה ליאור אלמליח ולהקתו".

ומה לגבי האוכל אתם שואלים? אסף מסביר: "את המאכלים המסורתיים אשתי מכינה בעזרת בני משפחתה מקרית שמונה ובאר שבע וחלק מהאוכל קנוי. כמובן שהכל בחינם לאורחים וכיד המלך".

 

 

השנה צפוי קושי שלא היה מוכר בשנים הקודמות ואסף מסביר כיצד הם נערכים לגשם שאולי יפתיע בזמן החגיגה: "אנחנו נערכים לאפשרות של גשם כי נכון להיום יש 70 אחוז סיכוי לגשם ברביעי בערב. אנחנו בוחנים אופציה להביא אוהל גדול. שנה שמינית שלנו ואף פעם לא ירד גשם אבל גם את זה נעבור בשלום וזה לא יעיב על האירוע החגיגי".

חגיגות המימונה בשנה שעברה בביתם של אסף ורחלי וינר. צילום, רועי מלמד

חגיגות המימונה בשנה שעברה בביתם של אסף ורחלי וינר. צילום, רועי מלמד

עוד לפני המימונה מספר אסף על אירוע של נתינה יוצא דופן שהתקיים בהרצליה פיתוח: "קהילת היכל מרדכי, בראשות יו"ר הועד גרשון לוי נרתמו לארח 140 חיילים בודדים שלא היה להם איפה לעשות את ליל הסדר. דאגנו להם לארוחת חג מפוארת, שכללה שירה וליווי של הרב מנשה מנחם. האירוח המבורך כלל לינה במלונות באזור, שתי ארוחות שהתקיימו באולם ירושלים שבבית כנסת ולקינוח תרם איציק חסון, מבעלי הגזיבו, מסיבת חוף מושקעת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר