רייצ'ל אטיאס, צילום עופר אלקין
רייצ'ל אטיאס, צילום עופר אלקין

המיזם המיוחד של רייצ'ל אטיאס מעלה על הבמה ילדים בני 11: "זה לגעת בשמים"

לרייצ'ל אטיאס יש כמה סיבות להתרגש: ב-21 ביוני ישיקו רייצ'ל ולהקת הילדים "החור שבגרב" את מיני האלבום החדש שלהם, בסמוך לסינגל חדש שלה שיצא לפני כמה ימים. ראיון על ילדים, חזון, עבודה ורוקנ'רול

פורסם בתאריך: 26.5.23 10:34

רייצ'ל אטיאס, זמרת הרוק ההרצליינית, מתרגשת. ב-21 ביוני ישיקו רייצ'ל ולהקת הילדים "החור שבגרב", בני ה- 11-12, את מיני האלבום החדש שלהם וכל זאת בסמוך לסינגל החדש שלה שיצא לפני כמה ימים ונקרא "הלילה ההוא", שיר נוסף ברפרטואר הרוק של רייצ'ל.

רייצ'ל, בת 47, נשואה לאייל ואם לשניים, נולדה וגדלה בחיפה ושם שאבה את היסודות הראשונים לאהבתה ומשיכתה לרוקנרול. "ההופעה הראשונה שלי הייתה בגיל 15.5 עם להקת רוק משלי במועדון מגניב בחיפה, בעיר התחתית", היא מספרת. היא מציינת כי במשך שנים סירבה להתפשר על דרכה המוזיקלית, גם כשנאלצה לשלם מחיר יקר ואישי כולל גניזת אלבום שעליו עמלה כחמש שנים. מאחוריה מעל ל-20 שנות יצירה, מלהקת הרוק "שתיקת התוף" שהפכה להצלחה מקומית בחיפה ו"פלסטר", צמד רוק נשי שהתפרק רגע לפני הפריצה הגדולה בעקבות פרידה קשה שעברה מבת זוגה לחיים. זמן קצר לפני הטרגדיה הגדולה שעברה משפחתה, עם מותה של אמה ממחלת הקורונה, יצאה עם הסינגל "עושה לי טוב", שזכה לביקורות אוהדות ומפרגנות מצד המוזיקאים והעיתונאים. קידומו והתפתחותו נגדעו בעקבות הטרגדיה המשפחתית.

"ידעתי כבר בגיל מוקדם מה אני רוצה לעשות", היא אומרת, "אז עזבתי את בית הספר בגיל 15 לטובת החלום שלי. אבל כמובן שההורים העמידו לי תנאים והגבלות ומסגרת. לאורך השנים ההורים תמכו בחלומות שלי ובאסרטיביות להצליח. אבא עזר להעמיס ציוד, אמא לא עצמה עין עד שחזרנו הביתה".

להקת החור שבגרב, צילום פרטי

להקת החור שבגרב, צילום פרטי

לפני כעשור הקימה רייצ'ל את המיזם המוזיקלי "יוצר נולד", בו היא מלווה ומפתחת הרכבים של ילדים צעירים, במסגרת בית ספר פרטי למוסיקה בכפר שמריהו. "לאחי מוטי, שהוא גם המתופף שלי ותמיד לצידי, יש את 'בית הספר לאמנויות המוזיקה' בכפר שמריהו מזה 17 שנה. מוטי הוא זה שהתחיל את המסע בענף ההוראה לפני מעל שני עשורים ובאחד החדרים אצלו בבית הספר נולד המיזם שלי "יוצר נולד" כשהחלפתי את אחד המורים לגיטרה שאיחר. עשיתי את מה שאני יודעת הכי טוב לעשות, מוזיקה. משם הכל התגלגל".

עוד היא אומרת על הפעילות המוסיקלית עם ילדים בבית הספר של אחיה: "בילדותי הייתה חסרה לי חברה מוזיקלית. מישהי שתלווה אותי ותראה לי את העולם המוזיקלי האמיתי ותכין אותי אליו והכי חשוב שתיתן לי לטעום ממנו באמת. כמו הגדולים. לא רק בחלומות. זה יכול להיות מאוד מציאותי לילד. ההתמסרות שלו לתהליך, ללב שלו, להתמקצעות היא מדהימה. ביוצר נולד גם אני מצאתי את היציבות שלי בעיקר בשוק העבודה. האמת שעד לשלב הזה, לא הייתי יציבה בשום מקום עבודה. החלפתי עבודות כמו גרביים ולא התחברתי לכלום. והנה, פה ביוצר נולד מצאתי את הבית של הנשמה, את הייעוד שלי. מה שאני עושה עם הילדים, מגיל 5-14 זה לגעת בשמיים על אמת".

מה הסיפוק הכי גדול שלך בעבודה עם הדור הצעיר?

"מוזמן להרגיש ולראות בלייב. ב- 21 ביוני הילדים שהתחילו את המסע המוזיקלי שלהם איתי בגיל 5.5, עומדים על במה עם מופע שלהם, קטעי קישור שלהם, מיני אלבום שהוציאו. אחרי 6 שנים של עבודה מקצועית יותר מתמיד. זה סיפוק לראות אותם מגשימים את החלום שלהם".

 

איך זה משתלב עם העולם שלך של הרוקנרול ושל האימהות?

"הכל עובד ביחד. בסינכרון ובהרמוניה. רוקנרול זה דרך חיים. ילדים גדלים וצריך לתת להם יד. כל ילד שמגיע ומתקבל ל"יוצר נולד" הוא עולם ומלואו. אני מאמינה בו וביחד אנחנו ממריאים. מופיעים, מקליטים, מנגנים, משוחחים, יוצרים והופכים להיות מה שהוא חלם".

ספרי לנו על הסינגל החדש שלך, הרביעי במספר, שנקרא "הלילה ההוא".

"זה שיר רביעי שאני מוציאה. נכתב בשלוש לפנות בוקר בלילה ההוא של העשור הקודם. הייתי במקום אחר עם הרגשה של הלבד בתוך הביחד. אז זה התחיל ב"איפה היית בלילה ההוא כשהדמעות את הכר כיסו, היית?" ומהשאלה הזו יצא הליין והשיר".

מה דעתך על המוזיקה העכשווית במדינה ובעיקר מוזיקת הרוק לעומת מה שהכרת בעבר?

"אנחנו חיים בעידן אחר. השפה, הסאונד, הכל השתנה. יש פה בארץ לדעתי פופ משובח ביותר. אני באופן אישי מחוברת לשורשיי ולבחירות בז'אנר של הרוק אבל לא מתעלמת מהאופנה ומשילוב של כל העולמות ביחד. במוזיקה אין חוקים, יש חופש לעשות הכל וזה היופי שבה".

מהן השאיפות המקצועיות שלך לעתיד?

"אני חיה בהווה ומרגישה שאני נוגעת בחלומות שלי כבר הרבה זמן. אמנם כל הזמן החלומות והשאיפות גדלים ונוספים דברים חדשים. אני מאחלת לעצמי ליהנות כמו תמיד מהדרך עם תשוקה וברק בעיניים. כמו שבאחד השירים שלי אני שרה "לא לשכוח מה עושה לי טוב ". תמיד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר