החברה לאמנות ולתרבות הרצליה

תערוכה חדשה במשכן, חודש הגאווה ועוד הרבה אירועי תרבות: זה מה שמחכה לתושבי הרצליה ביוני, כדאי להתעדכן

בתרבותיה, החברה לאמנות ולתרבות הרצליה, השייכת לעיריית הרצליה ופועלת מטעמה, מסכמים את הפעילות הרבה בחודש מאי. ומה מחכה לנו ביוני? כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 31.5.23 08:00

מוסדות התרבות בהרצליה הם בין המוסדות המובילים בארץ בתחום התרבות והאומנות ומידי חודש מציעים פעילות תרבות ואמנות מגוונת וענפה. הפעילות מתקיימת במסגרת תרבותיה – החברה לאמנות ולתרבות הרצליה וכוללת מופעים, הצגות, תערוכות, פסטיבלים ואירועים ייחודיים. על מנת שלא תפספסו את האירועים הבאים ותקבלו טעימה ממה שהיה, נביא כאן מידי חודש את האירועים שהיו ואת מה שמצפה לנו בחודש הקרוב. כך למשל אירועי חודש מאי כללו בין היתר מופע סוחף של אסף אמדורסקי במסגרת אירועי סיטי לייב, סיור מרתק במוזיאון אלי כהן, הרקדות ותערוכות. ומה מצפה לנו ביוני? בין היתר קונצרט מסכם של בית הספר המנגן, אירועי גאווה, ותערוכות מיוחדות שלא כדאי להחמיץ.

זה מה שמצפה לנו ביוני:
תערוכה חדשה במשכן, חודש הגאווה ועוד הרבה אירועי תרבות

במהלך חודש יוני – יתקיימו אירועים שונים ברחבי העיר לציבור הרחב במגוון תחומים ומקומות. כבר מחר, ה-1.6, תיפתח במרכז תאו תערוכת 'טביעת פלסטיק' – של האוצרות ביני סי ו-ורה פלפול. בתערוכה משתתפים האמנים איה אליאב | ירון אליאסי | שולי בורנשטיין וולף | בברלי ברקת | ורה ולרשטיין | מאיה סמירה, רונית קרת | נולי עומר | יהודית שרייבר | בת חן א.שנייר | אבינועם שטרנהיים | אופירה שפיץ.

תערוכת טביעת פלסטיק, החברה לאמנות ותרבות הרצליה

תערוכת טביעת פלסטיק, החברה לאמנות ולתרבות הרצליה

התערוכה הקבוצתית 'טביעת פלסטיק' (Plastic Footprint), מבקשת לשאול האם אמנות יכולה להשפיע על נושאים הרי גורל כאקלים ומצביעה על כמה מאפשרויות התגובה הרבות והמרתקות של עולם העיצוב והאמנות להשפעת פסולת הפלסטיק. המחשבה על אקולוגיה ושימור אוצרות הטבע מביא אמניות ואמנים, מעצבים ומעצבות, ליצירת אמנות ואובייקטים שעשויים מחומרי הגלם, רדי מייד של חלקי פלסטיק שונים המוגדרים כפסולת, ואותם הם הופכים לאובייקטים פונקציונאליים ו/או לאובייקטים של תשוקה רבי יופי. הכניסה לתערוכה היא חופשית, אך בהרשמה בלינק –   https://bit.ly/3pJ2V5T.

עגלת תרבות, החברה לאמנות ותרבות הרצליה

עגלת תרבות, החברה לאמנות ולתרבות הרצליה

אם עדיין לא הכרתם את מגוון הפעילויות של מרכז אגדה, הסיור הזה בשבילכם. ביום ראשון ה-4.6 יתקיים עגלת תרבות – סיור במוזיאון הרצליה לאומנות עכשווית, של מרכז אגדה להורים, מפגש מיוחד וצפייה בתערוכות המוזיאון להורים עם קטנטנים בהדרכת צוות מוז"ה. מרכז אגדה הינו מרכז חוויתי להורים וילדים מגיל לידה ועד גיל 5, השייך לחברה לאמנות ולתרבות של עיריית הרצליה. המרכז קיים משנת 2007 ומהווה בית למשפחות רבות ברחבי העיר וסביבתה. הצוות הייחודי של מרכז אגדה הינו מקצועי, שירותי ואדיב. המרכז מקיים פעילויות שבועיות מגוונות: ג'ימבורי ומשחקייה עשירים, ומגוון סדנאות להורה ולתינוק. כמו כן מקיים המרכז הרצאות בנושאים שונים – הנקה, תזונה, שינה, גמילה מחיתולים ונושאים נוספים המעסיקים הורים רבים. הסיור יתקיים ביום ראשון ה-4.6, בשעה 10:15 בכניסה למוזיאון (רחוב הבנים 4). להרשמה לסיור ללא עלות היכנסו כאן 

שירת הסירונית, החברה לאמנות ותרבות הרצליה

שירת הסירונית, סינמטק הרצליה

סינמטק הרצליה – שירת הסירונית: "סירונית אחת ישבה בים עצב ושוב אודיסאוס פיתה אותה לשיר, בינה לבין עצמה היא העמידה קיר ואת אוצרות תשובתה אותה על הים השב" – יונה וולך. לכבוד צאתו של הרימייק המדובר מבית אולפני דיסני ללהיט "בת הים הקטנה", סינמטק הרצליה מציג שלושה סרטים נוספים המציעים מבט עדכני על המיתוס. "ספלאש", הקומדיה המקסימה בכיכוב טום הנקס ודריל האנה הצעירה והמהממת; "סוד האי הנעזב" סרט אירי שבמרכזו ה-"סילקי" בת ים השוכנת בגופם של כלבי הים; ו-"מדוזות", הסרט הישראלי הקסום מבית אתגר קרת ושירה גפן. לכרטיסים היכנסו לאתר הסינמטק – https://www.hcinema.org.il/

בית ספר מנגן בהרצליה, החברה לאמנות ותרבות הרצליה

בית ספר מנגן בהרצליה

קונצרט סיכום של בית הספר המנגן: הקונצרט המסכם של בית הספר המנגן, בהובלתו של המוזיקאי אלעד כץ, יתקיים במהלך חודש יוני להורי בתי הספר בעיר. בית הספר המנגן פועל תחת מרכז המוסיקה העירוני ומונה כיום כ-700 תלמידים משבעה בתי ספר שונים ברחבי העיר, בכיתות ב' – ד'. בשנה הבאה אמור הפרויקט להתרחב לבתי ספר נוספים בעיר. צוותי ההוראה של מרכז המוסיקה מגיעים לבתי הספר בשעות הלימודים והתלמידים זוכים להכיר ולהתנסות בנגינה בכלי נשיפה כמו חלילית, סקסופון, חצוצרה, טרומבון, חליל צד וקלרינט, וכלי קשת כמו כינור, ויולה וצ'לו. זאת בנוסף להקמת תזמורות בית ספריות וכל זאת כחלק מתוכנית הלימודים. הקונצרט המסכם יתקיים ב-12.6, כל תזמורת בית ספר תנגן בו קטע מוסיקלי משלה ולבסוף כל התזמורות ינגנו קטע משותף.

פסטיבל גאווה בדידה, החברה לאמנות ותרבות הרצליה

פסטיבל גאווה בדידה, החברה לאמנות ולתרבות הרצליה

אירועי גאווה במרכז דידה בהרצליה: בין התאריכים 3-6.6, יתקיימו ארבעה ימים של אירועי גאווה במרכז 'דידה' ברחוב יוסף נבו 18. האירועים יכללו את מופע המחול "הולדת העונג", מופע ספוקן וורד עם יוסי צברי, ההצגה 'די כבר עם השקרים שלך' ואת האירועים יחתום ערב יוצא דופן אינדידה – ליין אקוסטי לאומנים.ות גאים.ות, שמביא לבמה יוצרים ויוצרות גאות המתעסקות ביצירתם בנושא הלהט"בי. אירועי דידה יפתחו את אירועי חודש הגאווה בעיר. לכרטיסים: https://did.li/TibZH

גאווה בסינמטק

גאווה בסינמטק

סינמטק הרצליה מציין את חודש הגאווה: כמידי שנה, לכבוד חודש הגאווה, יואר סינמטק הרצליה בשלל צבעי הקשת עם תכנית גאה הכוללת סרטים מכל הזמנים, סרטים ישראלים וזרים, המציגים דמויות קוויריות נפלאות – לסביות, הומואים, טרנסים וביסים. מי שלא ראה את וסלי סנייפס ופטריק סווייזי בתפקיד מלכות דראג מהממות, לא ראה שמחה מימיו. לכרטיסים, היכנסו לאתר הסינמטק – https://www.hcinema.org.il/

תערוכת Center Piece של האומנים דוריה שרה, ערן ענבר והאוצר גלעד מלצר במשכן האמנים הרצליה

תערוכת Center Piece של האומנים דוריה שרה, ערן ענבר והאוצר גלעד מלצר במשכן האמנים הרצליה

אז מי כאן הגבר? תערוכת סנטר פיס – Center Piece של האומנים דוריה שרה, ערן ענבר והאוצר גלעד מלצר במשכן האמנים הרצליה. גברים וגבריות הם מסמנים מוכרים עד כדי כך שהפכו למה שחוקרת התרבות פגי פיילן כינתה "הלא מסומן". כל מערכי התרבות, ובראשם השפה, רואים בהם דבר כה טבעי, שאין צורך אפילו לסמן אותו. אבל איזה גברים אנחנו מסמנים? ושמא מוטב לשאול, אילו מין גברים? איך באה לידי ביטוי גבריות? איך היא נראית (ואולי עדיף לומר, איך הוא נראה)?

אלו השאלות שמניעות את היצירה של ענבר ושרה ב"Center Piece" – לא בדיוק נער/ת אמצע, לא כל הדבר המרכזי, ולא במקרה מרמז מצלולית גם על שלום וגם על שתן. החוט המקשר בין הטכניקות, הנושאים, הגישות השונות של שרה ושל ענבר בתערוכה, נמתח בשימת לב ובפתיינות ערמומית. הוא מתפתל בין מרכיבים של זהות ושל הזדהות, נשזר במארגים של תשוקה והערצה, תופר יחד כוכבים ומושאי תשוקה מבראד פיט ועד ארנולד שוורצנגר – גברים-שבגברים, שתצלומיהם התנוססו על שערי מגזינים וקישטו קירות של אינספור חדרי נעורים דחוסי ליבידו – ומתגלגל גם במלאכת רקמה עדינה המנקבת את הגבריות האולטימטיבית-לכאורה, חודרת אותה פשוטו כמשמעו ומערערת את הפוזה הקשוחה. פתיחה: יום שישי ה-2.6, בשעה 12:00 במשכן האמנים, יודפת 7.

מסכמים את חודש מאי:
אסף אמדורסקי, מוזיאון אלי כהן ותערוכה בינלאומית

אסף אמדורסקי, סיטי לייב, החברה לאמנות ולתרבות הרצליה

אסף אמדורסקי, סיטי לייב, החברה לאמנות ולתרבות הרצליה

די.ג'יי יערה רון, סיטי לייב - באדיבות החברה לאמנות ולתרבות הרצליה

די.ג'יי יערה רון, סיטי לייב – באדיבות החברה לאמנות ולתרבות הרצליה

אסף אמדורסקי כובש את הקהל: במסגרת אירועי סיטי לייב של היכל בעיר ואנזו – המקום לצעירים בהרצליה, התקיים מופע סולו של האחד והיחיד, אסף אמדורסקי. אמדורסקי עלה על בימת היכל בעיר עם מופע אקוסטי שכלל את כל שיריו האהובים: "השמיים הכחולים", "רוך וקושי", "את ואני נוסעים לאט", "יקירתי" ועוד אינספור שירים שהפכו ברבות הימים להיות חלק מפסקול המוסיקה הישראלית ומלווים אותנו כבר שלושה עשורים.

לפני הופעתו של אמדורסקי, נהנה הקהל מסט מוסיקה של די.ג'יי יערה רון ברחבת הכניסה, בליווי בירה ונשנושים ללא תשלום, כמו שאומרים, לפנק, לפנק לפנק.

סיור במוזיאון אלי כהן, החברה לאמנות ולתרבות הרצליה. סיור אלי כהן

סיור במוזיאון אלי כהן, החברה לאמנות ולתרבות הרצליה. סיור אלי כהן

סיור ביום העצמאות במוזיאון אלי כהן הי"ד – ברחוב הנדיב 2: ביום העצמאות נפתח לראשונה לציבור הרחב מוזיאון אלי כהן הי"ד, מגדולי לוחמי ישראל מאז קום המדינה, שפעל בסוריה. המוזיאון הוקם ביחד עם עמותת מוזיאון אלי כהן ובסיוע משרד ראש הממשלה ותורמים נוספים. המוזיאון הוקם על פי תכנון, עיצוב ואוצרות של האמן דוד גפני בשיתוף פעולה עם הגברת נדיה כהן, אלמנתו של אלי כהן, בבית העירייה הישן – מבנה לשימור השוכן בלב העיר הרצליה. המוזיאון שם לו למטרה לספר את סיפור את הפיכתו של אזרח מן השורה לאיש מודיעין מהשורה הראשונה שתרם תרומה ייחודית לעמו ולמדינתו, להנחיל את מורשתו לקהל הרחב ולדור הצעיר בפרט, תוך יצירת חוויה רגשית וערכית. ביום העצמאות התקיימו שני סיורים ראשונים לתושבים ובעתיד הקרוב יפתחו מועדים לסיורים קבועים במוזיאון.

הרקדות ענק בהרצליה, באדיבות החברה לאמנות ולתרבות הרצליה

הרקדות ענק בהרצליה

הרקדות לאזרחים הוותיקים: הבית בסירקין ותכנית הגשמה לאזרחים ותיקים, החלו לקיים במהלך חודש מאי הרקדות ענק עבור אזרחים ותיקים ואוהבי מוסיקה וריקודים. ההרקדות מתקיימות בימי שני בשעה 18:00 ברחבת שער העיר (רחבת העירייה) ויתקיימו עד יום שני ה-26.6. הן כוללות ריקודי עם/שורות וריקודים סלוניים לסירוגין, בהנחייתם המקצועית של יענקל'ה זיו (ריקודי עם ושורות) וצחי יוסיפון (ריקודים סלוניים). לא נדרש ידע או ניסיון קודם בריקוד. תבואו, יהיה כיף.

תערוכות במוזיאון הרצליה לאומנות עכשווית: בימים אלה מוצגות במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית ארבע תערוכות.

תיאטרון האוטומטים בן הגרי. אוצר בן הקרי. צילום דניאל חנוך

תיאטרון האוטומטים בן הגרי 2023. צילום דניאל חנוך

התערוכה המרכזית היא "על קולו של חוד", של האוצר והאמן בן הגרי. תערוכת 'על קולו של חוד' היא תערוכה קבוצתית בינלאומית המתפרשת על רוב שטחי המוזיאון. בתערוכה מבחר מרתק של יצירות מאת אמנים בינלאומיים היסטוריים ועכשוויים, בהם חשובים ומוכרים כמו קיקי סמית, ויליאם קנטרידג׳, קארה ווקר, שרה זי, ג׳ספר ג׳ונס ועוד. התערוכה מוצגת בשיתוף פעולה יוצא דופן ומתמשך של מוזיאון הרצליה עם אוניברסיטת קולומביה, ניו יורק.

אביבה אורי - כוחו של גורל. אוצר בנו כלב. צילום דניאל חנוך.

אביבה אורי – כוחו של גורל. אוצר בנו כלב. צילום דניאל חנוך.

יצירה של רותם עמיצור, צילום דניאל חנוך

רותם עמיצור – הארץ השטוחה. אוצר עידו מרקוס. צילום דניאל חנוך

בנוסף, מוצגות במוזיאון שלוש תערוכות יחיד: "אביבה אורי: כוחו של גורל", עבודות מאוסף של האמן והאוצר בנו כלב. תערוכת "FSP – ציור העומד חופשי" של האמן – איוון שוובל. וכן תערוכת יחיד מוזיאלית ראשונה לאמנית הצעירה רותם עמיצור. מערך התערוכות הנוכחי ייסגר ב-17 ביוני ועד אז מומלץ להגיע, לצפות וליהנות מהאמנות העכשווית.

איוון שובל, ציור העומד חופשי, אוצרים אורי דרומר וד"ר איה לוריא. צילום דניאל חנוך.

איוון שובל, ציור העומד חופשי, אוצרים אורי דרומר וד"ר איה לוריא. צילום דניאל חנוך.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר