אמיר גבריאל (מימין) ושלומי קינן. צילום יצחקי גליק
אמיר גבריאל (מימין) ושלומי קינן. צילום יצחקי גליק

"שביל האופניים הסתיים במפתיע. נסעתי במהירות של 30 קמ"ש. לפתע נפלתי לתוך בור עמוק"

שלומי קינן ואמיר גבריאל נפגשו בערב מיוחד בו ניגנו בנפרד. קינן הפסיק אז לנגן עם אביב גפן בעקבות תאונה שעבר והחיבור שנוצר הוליד את הצמד "ירח בבית 8". ראיון על קריירה, שאיפות והדרכים להתפרנס ממוסיקה

פורסם בתאריך: 30.6.23 07:08

"כל עוד אנחנו נמצאים בעשייה של הקלטות והוצאת שירים חדשים לעולם, אנחנו בהחלט מגשימים את עצמנו"/ כך אומרים שלומי קינן ואמיר גבריאל, מוזיקאים מרעננה המרכיבים את הצמד המוזיקלי "ירח בבית 8".

שלומי קינן (54) היה עד לא מזמן הקלידן המיתולוגי של אביב גפן והלך איתו דרך ארוכה במשך 30 שנה כחלק בלתי נפרד של להקת "התעויוט". כיום שלומי קינן, מוזיקאי פעיל ומוזיקולוג, מלמד האזנה מודרכת למוזיקה ומרצה למוזיקה במסגרות שונות. אבל בדרך הוא עבר משבר גדול, בעקבות תאונה קשה, כפי שהוא מספר: "לפני ארבע שנים נסעתי על אופניים חשמליים בין הרצליה לרעננה בשעת בין ערביים. זה היה שביל אופניים חדש, ליד תחנת הרכבת רעננה מערב. באמצע הנסיעה שביל האופניים הסתיים במפתיע. נסעתי במהירות של 30 קמ"ש. לפתע נפלתי לתוך בור עמוק. באותם רגעים קמתי והמשכתי את חיי. טופלתי על ידי רופא מומחה כשבהמשך התברר היקף הנזק של המכה. המשכתי לנגן. עבדתי אז כקלידן של אביב גפן. הייתי יוצא להופעות, מנגן וחוזר מפורק כשבסוף התברר שבאותה תאונה ריסקתי את הכתף. בעקבות הכאבים העזים הפסקתי לעבוד כקלידן והתחלתי לחפש את עצמי".

מאחורי אמיר גבריאל (43) פרויקטים מוזיקליים שונים, ביניהם "אין קץ לילדות"' מופע המחווה לרוק הישראלי של שנות התשעים, שרץ ברחבי הארץ בשנה האחרונה. אמיר ידוע גם כמי שמפיק אירועי מוסיקה קונספטואליים (50 שנה לחלונות הגבוהים, פסטיבל פינק פלויד, ערבי זיכרון ללאונרד כהן ועוד).

שלומי ואמיר, ספרו מתי וכיצד הכרתם.
אמיר: "נפגשנו לראשונה לפני כמה שנים מאחורי הקלעים בערב לזכרו של שמוליק קראוס, בו הופענו כל אחד בנפרד. מצאנו מיד שפה משותפת שקשורה בעולם המוזיקלי של שנינו. נשארנו בקשר שהלך והתחזק עם השנים, והרצון לעשות משהו מוסיקלי ביחד הלך והתגבר, אבל לקח הרבה זמן עד שממש שנינו הצלחנו להתפנות לזה. בתקופת הקורונה נפגשנו מספר פעמים ועשינו אין ספור שיחות זום שלאט לאט הובילו ליצירה מוזיקלית חדשה של שנינו. את חלק מהשירים כתבנו במשותף וחלקם נכתבו בנפרד וחיכו להזדמנות הנכונה לצאת החוצה".

מה עשיתם במוזיקה ביחד עד כה?
אמיר: "עד כה הוצאנו שני סינגלים שזכו לתגובות מחממות. ואנחנו בעיצומן של הקלטות לשירים נוספים שיראו אור גם הם בקרוב".

מה מקור ההשראה שלכם במוזיקה?
שלומי: "שנינו חיים ונושמים מוזיקה. ההתייחסות שלנו למוזיקה היא כנראה שונה משל בן אדם מן המניין. מוזיקה אצלנו היא משהו שאנחנו רואים כצורך קיומי".

מה מקור השם "ירח בבית 8"?
אמיר: המונח "ירח בבית 8" לקוח מעולם האסטרולוגיה. ירח בבית 8 מסמל את הרגשות האינטנסיביים ביותר. כמו גם בית של התחדשות ושינויים, יציאה מהאזור הבטוח והמוגן. בדיוק כפי שניסינו לעשות עם המוזיקה. לצאת מאזור הנוחות ולהעז לגעת בנושאים טקסטואליים ומוזיקליים שונים ממה שהיינו רגילים עד כה".

איזו מוזיקה אתם עושים והאם אתם מופיעים?
"אמיר: "אנחנו באים מעולמות הרוק. אם כי כחלק מהיציאה מאזור הנוחות אנחנו מרשים לעצמנו לגעת גם בעולמות נוספים. לגבי הופעות, נחכה לחומרים נוספים שנוציא עם הזמן, ונתפנה לחשוב גם על זה".

על מה מדבר הסינגל החדש שלכם "לשיר"?
אמיר: " השיר שנקרא "לשיר" מדבר בדיוק על זה. על הגשמה עצמית. הצורך הפנימי של כל אחד מאיתנו להגשים את עצמו ולהוציא את עצמו החוצה. את הקליפ לשיר יצרה ענבל סנדרוסי, והוא מתכתב עם הסרט הידוע "ברבור שחור", על רקדנית הבלט נטלי פורטמן שמוכנה לעשות הכל כדי להגשים את חלומה. גם במחיר של איבוד השפיות. כמו הסרט, גם השיר, מתחבט בשאלה כמה רחוק אפשר ללכת כדי להגשים את עצמנו".

עד כמה קשה להתפרנס כיום ממוזיקה?
שלומי: "אפשר להתפרנס ממוזיקה כל עוד מה שאתה עושה זה לא רק מקליט ומופיע. מוזיקה יכולה לפרנס בהיבטים נוספים. אני למשל מלמד האזנה מודרכת למוזיקה ומרצה למוזיקה במסגרות שונות. בנוסף, אני יוצר פסקולים לסדרות טלוויזיה, סרטים ופרסומות לחברות כמו: ,BBC ,CNN ויזה קאל, סלקום, קוקה קולה ועוד. בעברי ניגנתי עם אביב גפן והתעויוט במשך 30 שנה. כמו כן, ניגנתי בעבר גם עם שמוליק קראוס, סי היימן, איגי וקסמן, ירמי קפלן ועוד".

מה החלום שלכם במוזיקה?
אמיר: "כל עוד אנחנו נמצאים בעשייה של הקלטות והוצאת שירים חדשים לעולם. אנחנו בהחלט מגשימים את עצמנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר