היכל אמנויות הבמה הרצליה, צילום יוסי צבקר
היכל אמנויות הבמה הרצליה, צילום יוסי צבקר

יום הולדת: בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה חוגגים 20 שנה עם מיטב מחזות הזמר, מופעי קיסריה והפתעות נוספות

כוכבים רבים מהארץ ומחו"ל עלו במהלך השנים על הבמה המכובדת של היכל אמנויות הבמה בהרצליה, צוות מקצועי בונה בכל שנה תמהיל שמושך מאות אלפי מבקרים. לכבוד 20 שנות פעילות מספרת מנהלת ההיכל, עופרה זכריה, על ההתחלה, ההצלחות הגדולות ועל התכניות לעתיד

פורסם בתאריך: 17.8.23 09:53

350 אלף מבקרים בשנה, כ-13 אלף מנויים, 764 מקומות ישיבה שמפוזרים על 23 שורות ו-500 הצגות תיאטרון שונות. אלו המספרים המרשימים שמציג היכל אמנויות הבמה הרצליה, החוגג בימים אלה 20 שנה של עשייה פורייה, מופעים מהמובילים בארץ והעולם, הצגות תיאטרון, מופעי מחול, בידור ומוסיקה, הצגות לילדים ולכל המשפחה, העשרה, עיון ועוד.

"מאז הקמתו, מיצב עצמו ההיכל, כמרכז תרבות מוביל בארץ ונחשב לגוף יציב ואיכותי בעל מוניטין טוב, שאמנים אוהבים ומבקשים להופיע בו", מספרת בגאווה מנהלת ההיכל מזה 17 שנים, עופרה זכריה. "הקהל שלנו הוא קהל מצוין, קהל נאמן, מבין וחם, שלמד כבר מזמן שאין לו סיבה לנסוע לתל אביב כדי לצרוך תרבות. הקהל מגוון ואפשר למצוא בו ילדים בני שלוש ומבוגרים בני 100, שנהנים לראות מצד אחד הצגות לילדים ולכל המשפחה ומצד שני, הצגות תיאטרון, מופעי מוסיקה קלאסית, אנדלוסית ומוסיקה קלה ולהתענג ממופעי מחול מהשורה הראשונה. ההיכל פועל לאורך כל ימות השבוע, בשעות הבוקר והערב. הקהל שלנו מגיע מהרצליה, ומהאזור כולו, רעננה, כפר סבא, צפון תל אביב, מחדרה עד גדרה".

Kasablan צילום זראר אלון

Kasablan צילום זראר אלון

# # #
היכל אמנויות הבמה הרצליה, פתח את דלתותיו באפריל 2003 עם ההצגה "תשוקה" של תיאטרון בית ליסין. מאז, שוקד הצוות המקצועי של ההיכל מידי שנה על בניית תמהיל ייחודי, איכותי ומגוון, בו כל אחד ואחת יכולים למצוא את אירועי התרבות שיתאימו לו. "המבנה הייחודי של האולם והבמה שלנו, ללא יציע ומקומות צדדיים, מאפשר לקהל לזכות בחוויית צפייה איכותית מכל מקום באולם. "האולם מאוזן, הוא לא קטן מידי ולא גדול מידי ויוצר סוג של אינטימיות, המאפשרת להרגיש מקרוב את האומן שעל הבמה, והופך אותו למושלם בעיקר למופעי מחול ", אומרת זכריה.

סדרת הדגל של ההיכל היא סדרת המחול הבינלאומית, סדרה המארחת מידי שנה מופעים והרכבים מהשורה הראשונה מהארץ ומחו"ל. "תחום המחול השתדרג ב-20 השנים האחרונות", אומרת זכריה. "העונה אנחנו מארחים הרכבים גדולים ומדוברים ומציגים היבטים וטרנדים מגוונים בסצנת המחול בעולם. בפתיחת העונה נארח בבלעדיות הרכב צבעוני מברזיל – GRUPO CORPO – 28 רקדנים ווירטואוזים וחושניים במופע משובח ואנרגטי".

ואיך זה מסתדר מבחינה כלכלית?
"אני שמחה להיות שותפה לצוות שבונה תכנית מופעים חכמה ומאוזנת. מצד אחד יש בה מופעים יקרים וגדולים ומצד שני מופעים קטנים יותר, שמאזנים את התקציב. הסוד הוא בתעוזה ובבחירה מושכלת. חשוב להדגיש שהקהל שלנו מעוניין לראות את הטוב ביותר, הוא מבין ואיכותי ומוכן לשלם יותר עבור מופעים יקרים וגדולים שחשוב לו לראות. אנחנו מציעים גם מחירים לפנסיונרים, תלמידים וועדי עובדים. אין ספק שהכי משתלם לעשות מנוי כי אז הכרטיסים טובים וזולים יותר. לאורך השנים למדנו להכיר את הקהל שלנו והוא למד להכיר אותנו ולתת בנו אמון. לא קפאנו על השמרים וכל שנה אנו מעזים יותר ויותר".

זכריה הגיעה להרצליה לפני 17 שנה מהאופרה הישראלית במשכן בתל אביב. בתחילת דרכו הציג ההיכל יותר מופעי בידור, סטנדאפ ותיאטרון על מנת לבסס את עצמו. לאט לאט התחלנו לאתגר את עצמנו ביותר מופעים כדי להרחיב את הקהלים שלנו. כשהגעתי מהאופרה בתל אביב, היה לי ברור שאני רוצה להביא לפה מופעים גדולים יותר גם מחו"ל, כי ידעתי שהקהל מהרצליה נוסע לתל אביב לראות אותם. כל פעם הבאנו עוד משהו, עוד סדרת מופעים, עוד מחזות זמר ובכל כמה שנים, כשראינו שהאתגר שהצבנו לעצמו הושג, הצבנו לעצמינו אתגרים נוספים. הקהל שלנו למד, שהוא לא צריך לנסוע לתל אביב על מנת לראות את כל המופעים החדשים והגדולים יותר, כי אצלנו יש את הכל".

PIXEL photo - Laurent Philippe

PIXEL photo – Laurent Philippe

# # #

אז איך מציינים תאריך משמעותי כזה כמו 20 שנות פעילות עם הצלחה אדירה? "משקיעים בתכנים!", אומרת זכריה. "לקראת העונה ה-20 עמל צוות ההיכל, שחלקו נמצא כאן עוד טרם הקמת ההיכל, והרכיב עונה עשירה. אנו מציעים עונה משודרגת ואיכותית 'עונה בת 20'. העונה כוללת את מיטב מחזות הזמר והצגות התיאטרון בארץ, מופעים עכשוויים מהארץ והעולם, מופעי מוסיקה, סדרת מחול בינלאומית וליין הופעות מוסיקה היסטרי – הספיישלס – מופעי קיסריה שמתארחים מיד אחרי הקיץ אצלנו בהיכל. תיסלם, עילאי בוטנר, כנסיית השכל ועוד, כולם מגיעים אלינו להרצליה – היישר מקיסריה", מסבירה זכריה. "אנחנו פותחים עונה באוקטובר עם 'כנר על הגג', הפקה ענקית ויקרה, בהמשך מופע מחול ענק מברזיל מיטב מחזות הזמר ומופעי המוסיקה הגדולים, התזמורת האנדלוסית המארחת את שלומי שבת, שרית חדד ותמיר גרינברג בסדרה עשירה במיוחד. השנה אנו פותחים סדרה של 'תזמורת המהפכה', תזמורת רעננה ויצירתית המשלבת במקוריות את המוסיקה עם אמנויות הבמה השונות. מצפה לנו עונה חגיגית ועשירה. הבאנו לקהל שלנו את הכי טוב שיש ולפי כמות הכרטיסים והמנויים שכבר נמכרו – כנראה שהצלחנו".

Complexions - Photo - Sharen Bradford

Complexions – Photo – Sharen Bradford

# # #

לאורך השנים, אירח ההיכל את מיטב האמנים ולא פעם לאור הביקוש המופעים חזרו שנה אחר שנה. "ההצגה הכי פופולארית שהופיעה בהיכל היא קזבלן של תיאטרון הקאמרי עם עמוס תמם", מציינת זכריה. "קזבלן הופיע אצלנו בעונת העשור, עשר פעמים ברצף. ואילו יכולנו היו יותר. הרכב מצליח נוסף הוא – NDT2 להקת מחול מהולנד שהופיעה בהיכל כבר כמה פעמים. גם בלט ג'אז מונטריאול' מקנדה שעשה הומאז' ללאונרד כהן וpixel מצרפת, זכורים לטוב. מבין האמנים הישראלים- עידן רייכל והפרוייקט שלו הופיעו כאן פעמים רבות בעיקר בתחילת דרכם, חוה אלברשטיין ממשיכה למלא אולמות".

יש לכם מנויים שמלווים אתכם כבר 20 שנה?
"יש לנו כ- 252 מנויים, שהתחילו איתנו מהעונה הראשונה וממשיכים ללוות אותנו לאורך כל הדרך עד היום כבר עשרים שנה. כיף לדעת שיש לנו קהל נאמן, שמתמיד ומרגיש בבית".

מה נאחל לכם להמשך?
"עוד 20 שנים פוריות כמו שהיו לנו עד עכשיו זה יהיה נהדר. אנחנו רוצים להכפיל את כמות המבקרים והמנויים שלנו. אני אישית מפנטזת על אולם נוסף להיכל, גדול מאד, בו נוכל לארח הפקות ענק. לתושבי הרצליה ולהיכל שלנו, מגיעה אכסניה גדולה. עם עירייה מחבקת ומעודדת תרבות כמו שיש בהרצליה- לא ירחק היום לכך".
# # #

היכל אמנויות הבמה הרצליה מופעל על ידי תרבותיה – החברה לאמנות ולתרבות הרצליה, חברה עירונית, שכפופה לעירייה.

ההיכל ממוקם ברחוב ז'בוטינסקי 15 הרצליה.

טלפון קופה: 09-9729999

לאתר היכל אמנויות הבמה – https://www.hoh-herzliya.co.il/

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר