הקפות שמחת תורה, צילום אילוסטרציה Graceenee depositphotos.com
הקפות שמחת תורה, צילום אילוסטרציה Graceenee depositphotos.com

שמחה גדולה: כל מה שכדאי לדעת על ההקפות השניות בהרצליה

בהרצליה יתקיימו ההקפות במספר מוקדים. יו"ר המועצה הדתית, עו"ד דן פנחס: "אני מנווט בין כל הזרמים, לאירועים מגיעים מכלל האוכלוסיות"

פורסם בתאריך: 16.10.22 08:48

מחר, יום שני, מוצאי שמחת תורה, יחגגו ברחבי הארץ ובמקומות רבים ברחבי העולם, את ההקפות השניות. במועד זה מסיימים לקרוא את התורה ומתחילים לקרוא אותה מחדש. ההקפות השניות נחגגות עם ספרי התורה ובליווי שירה, ריקודים וכלי זמר.

"הקפות שניות, אלו הקפות שנעשות במוצאי שמחת תורה", מסביר עו"ד דן פנחס, יו"ר המועצה הדתית בהרצליה. "אנחנו מסיימים את קריאת התורה, חמשת חומשי התורה ומתחילים מחדש את ספר בראשית שזה מבחינתנו מעגל החיים, מתחילים מחדש עד שמחת תורה הבאה".

עו"ד דן פנחס, יו"ר המועצה הדתית בהרצליה, צילום פרטי

עו"ד דן פנחס, יו"ר המועצה הדתית בהרצליה, צילום פרטי

פנחס מציין שבמהלך בוקר שמחת תורה, שזה יום חג ושומרים בו שבת, נערכות חגיגות שמחת תורה בבתי הכנסת כל אחד בהתאם לנוסח שלו ובערב עורכים הקפות שניות. "אנחנו עושים זאת על מנת להראות כמה אנחנו שמחים שסיימנו את התורה ומתחילים אותה מחדש ולהראות לקדוש ברוך הוא שאנחנו שמחים שהגענו ליום הזה. ומאחר וזה כבר צאת החג ויום חול, אפשר לערוך זאת ברוב פאר והדר".

פנחס מציין שבמסגרת חגיגות שמחת תורה, בתי הכנסת מקיימים אירועים קטנים ולצד זה המועצה הדתית בשיתוף עיריית הרצליה מקיימת אירועים עירוניים. "השנה, לאחר תקופת הקורונה שבה היינו מוגבלים ולא קיימנו חגיגות, נקיים אירועים גדולים ומושקעים על מנת לפצות על השנים האחרונות. גם בבתי הכנסת בתקופת הקורונה, זה היה מוגבל וכראש המועצה הדתית מאוד הקפדתי בנושא והנחיתי את הגבאים לערוך אירועים בהתאם להנחיות על מנת לשמור על הציבור".

 

פנחס מציין ששמחת תורה, זה החג הכי שמח שיש. "חג סוכות הוא אחד משלושת הרגלים ולגביו נאמר בתורה 'ושמחת בחגיך' ולכן יש עניין של שמחה גדולה. על זה אפשר להוסיף את האווירה של חג הסוכות, מזג אוור נוח והתושבים הרבים שמגיעים לחגוג איתנו".

החגיגות המרכזיות בהרצליה יתקיימו בשלושה מוקדים: בגן בן שפר ברחוב סוקולוב, במרכז העיר ברחוב בן גוריון ברחבה של בית הכנסת הגדול ובשכונת נווה עמל. "לחגיגות מגיעים מאות משתתפים ובכל מוקד יהיו הופעות עם תזמורות וזמרים מהשורה הראשונה", מציין פנחס. "אני מצליח לנווט בין כל הזרמים בהרצליה ולאירועים מגיעים מכלל האוכלוסיות, דתיים, חילונים ומהקהילה הקונסרבטיבית".

הוא מדגיש שהאירועים מתקיימים על פי כל הנהלים, בהתאם לדרישות המשטרה, כיבוי אש והביטחון. לאירועים מגיעים אנשי ציבור ורבנים על מנת לברך את הקהל הגדול.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר