המרכז למעשים טובים ביד התשעה במהלך פעילותו ולאחר שנסגר, צילום פרטי
המרכז למעשים טובים ביד התשעה במהלך פעילותו ולאחר שנסגר, צילום פרטי

כעס גדול על סגירת המרכז למעשים טובים ביד התשעה: "תעודת עניות לעירייה"

בתגובה לטענות אומרים בעירייה: "המקלט יעבור שיפוץ מקיף לצורך החזרתו לכשירות מבצעית. אנו מזמינים את התושבות והתושבים לתרום ולהביא את הציוד לשלוש חנויות יד שנייה שמפעילה עמותת מתנדבי הרצליה"

פורסם בתאריך: 19.7.23 08:50

סגירת המרכז וזעם התושבים: ביום שני השבוע סגרה עיריית הרצליה את המרכז למעשים טובים בשכונת יד התשעה (שביב) ועוררה עליה זעם של תושבים רבים, בעיקר תושבי השכונה. בהוראת העירייה, הגיעו למקום פקחים ופינו את כל הציוד שמיועד לחלוקה לאנשים נזקקים.

המרכז פועל מזה 3 וחצי שנים במקלט הנמצא בסוף רחוב הר סיני בסמוך לבית הכנסת "חללי מינכן", כאשר עשרות המתנדבים בו סיפקו מדי שבוע מזון, בגדים וציוד למאות אנשים נזקקים ברחבי העיר.

מתנדבים במרכז למעשים טובים. צילום פרטי

מתנדבים במרכז למעשים טובים. צילום פרטי

בדף הפייסבוק של המרכז נכתב: "המרכז הלך וצמח, וכפי שכולכם וכולכן מכירים היום הוא מקום גדול, שוקק פעילות, המספק סיוע בבגדים, ציוד ומזון למאות אנשים מדי חודש. לצערנו הרב, לפני מספר חודשים החליטה עיריית הרצליה כי הפרויקט כבר אינו מתאים לה, וביקשה מהפעילים להתפנות מהמקלט והמקום. פירוש הדבר היה הפסקה מיידית של הסיוע לכלל הנזקקים. לא הסכמנו למהלך חד צדדי כזה והמשכנו לפעול במקום. עיריית הרצליה טענה כי עליה להשיב את המקלט לכשירות למצב חירום, ואנחנו טענו מנגד ובצדק כי המקלט מטופל למשעי, בצורה טובה בהרבה ממה שהיה לפני תחילת המיזם, וכי אנחנו מוכנים בהחלט שהעירייה תשפץ אותו כראות עיניה, ובלבד שנוכל להמשיך לעבוד במקום ולסייע לאחרים".

עוד צוין: "מקלטים רבים בהרצליה משמשים כמקלטים דו תכליתיים, לעמותות, מועדונים ובתי כנסת, נוהל החירום מבקש פתיחה מיידית של מקלטים אלו בעת חירום. תחשבו בעצמכם איפה תעדיפו להיות בחירום, במקלט מוזנח וטחוב שסגור כל השנה או במקלט נעים ומתוחזק עם תאורה וכסאות שעמותה או מועדון מתחזקים כל השנה. ניסינו להגיע להידברות עם העירייה אך דבר לא צלח, במשך חודשיים ביקשנו, הסברנו וניסינו, היינו מוכנים לכל פתרון – הקצאת מקום אחר, שיפוץ המקלט, עבודה בנהלים של העירייה, אך הם בשלהם. עצוב וחבל לנו לראות איך עירייה יכולה לנסות ולסגור פרויקט כה מבורך בתחומה. אמנם הרצליה מתהדרת ברמה סוציואקונומית גבוהה אך עדיין קיימים בה ובערים הסמוכות אנשים רבים שזקוקים מאד לסיוע שלנו. ולכן אנחנו ממשיכים. מחר (שני – ש.י.) אמורים להגיע מהעירייה ולפנות את כל הציוד והבגדים, אנחנו מבקשים מהעירייה לאפשר לנו להמשיך בחלוקת המזון שנעשית מעל המקלט, ואינה מפריעה לפעילותו בחירום".

שמוליק ניסים, מנהל עמותת המרכז למעשים טובים, אמר: "הגענו עם העירייה להסכמה שכל הציוד יעבור לתרומה והציוד יאוחסן. לבסוף ראינו מכולות אשפה. הצלחנו להציל חלק מהציוד לתרומה. זו תעודת עניות לעיריית הרצליה והעומד בראשה. המקום סייע לאלפי משפחות במזון ריהוט וביגוד, מה שאין בשום מקום. את המרכז למעשים טובים אי אפשר להפסיק כי יש לו לובי חזק ומאות מתנדבים. צריך לזכור שכרגע אנחנו משאירים את המשפחות ללא מענה של אוכל אבל אנחנו ממשיכים במסגרת היכולות שלנו. אני מזמין את תושבי העיר לתרום לעמותה שלנו למען אנשים נזקקים".

תושב השכונה המעורה בנושא אמר: "לא ייתכן שהעירייה סוגרת מרכז שרק עושה טוב לאנשים ומרכז שהעירייה בעצמה תרמה להפעלתו ולהצלחתו. אנחנו לא מצליחים להבין את ההיגיון שמאחורי ההחלטה הזאת ויש בקרב התושבים המתנדבים כעס רב על החלטה זו".

מעיריית הרצליה נמסר: "המקלט הציבורי בחירום ששימש את המתנדבים במרכז למעשים טובים ביד התשעה, ניתן להם בתקופת הקורונה. עתה, משחזרנו לשגרה, המקלט חוזר לשימושו המקורי לצורך שיפוץ מקיף והחזרתו לכשירות מבצעית שתשרת את התושבים בעיתות חירום, וזאת על פי. הנחיות פיקוד העורף. המתנדבים יכולים להמשיך ולפעול במסגרת פעילות הרווחה השוטפת שנעשית בעיר. אנו מזמינים את התושבות והתושבים להמשיך לתרום ולהביא את הציוד שברשותם לשלוש חנויות יד שנייה אותן מפעילה עמותת מתנדבי הרצליה, אשר פועלת בשיתוף פעולה מלא עם האגף לשירותים חברתיים: "הזדמנויות" בדרך ירושלים 41, "קטנטנים" בדרך ירושלים 41, ו"מרכז ביגוד וציוד" ברחוב חתם סופר 29. בחנויות ישנו מבחר גדול של ביגוד, ציוד הלבשה, צעצועים לילדים, ציוד לתינוקות, ספרים, כלי בית, ועוד, במחירים נמוכים מאוד. כל ההכנסות מהחנויות חוזרות לקהילה לטובת סלי מזון וסיוע – מלאים בכל טוב – אשר מחולקים מדי שבוע ל-280 משפחות בעיר שידן אינה משגת. כמו כן, ממשיך האגף לשירותים חברתיים להעניק סלי מזון, הנחות בארנונה, הנחות בחוגים וכל סיוע נדרש למשפחות שידן אינה משגת".

לתרומות: פועלים סניף 628 מס חשבון 649535 המרכז למעשים טובים יד התשעה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר