מגרש החנייה ליד תיכון הראשונים. צילום: ניר קידר
מגרש החנייה ליד תיכון הראשונים. צילום: ניר קידר

הוקפאה? תוכנית הבנייה סמוך לתיכון הראשונים ממשיכה להתקדם

בשנה שעברה יצאו ההורים למאבק בתוכנית, המייעדת לבנייה את השטח האחרון שנותר להרחבת בית הספר. העירייה הודיעה אז כי היא מקפיאה אותה, אבל לפני שבועיים היא אושרה בוועדה המחוזית

פורסם בתאריך: 31.7.18 17:57

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה לפני כשבועיים, ב-15 ביולי, את התוכנית להקמת בניין מגורים במקום מגרש חניה ברחוב שמשון הגיבור. זאת למרות הבטחת ראש העירייה משה פדלון להורים ולהנהלת תיכון הראשונים הסמוך להקפיא את התוכנית. ממטה הבחירות של משה פדלון טוענים כי מדובר באישור טכני בלבד, ואמרו שאין כל פעולה חדשה אין ניסיון להפוך את המגרש למגורים ושראש העיר "ממשיך בתהליך עליו הוסכם לטובת תיכון ראשונים".

נזכיר שבשנת 2016 יצאו ההורים למאבק לביטול התוכנית, המייעדת לבנייה למגורים את השטח האחרון שנותר להרחבת בית הספר. אחרי מאבק שכלל הגשת התנגדויות, הפגנות והשבתה של הלימודים, הודיעה העירייה באוגוסט 2017 רשמית על הקפאת התוכנית. כעת מתברר כי ב-15 ביולי אישרה הוועדה המחוזית את התוכנית המפורטת לשטח, לפיה יקום במקומו של מגרש החניה בניין בן תשע קומות ובו 40 יחידות דיור, שיהיו מיועדות להשכרה ארוכת טווח של לפחות עשר שנים.

כאמור, בסוף חודש יולי שנה שעברה, לאחר מאבק ההורים, הודיעה עיריית הרצליה על הקפאת תכנית הבניה, לדבריה בשנתיים-שלוש לפחות. בנוסף התחייב פדלון כי אם תחודש יוזמת הבנייה בעתיד היא תתבצע בהסכמה עם קהילת בית הספר ותכלול פתרונות לכל צרכי תפקודו ופיתוחו של בית הספר והקהילה במרכז העיר. פדלון הבטיח להנהגות ההורים של בית הספר והעירונית, למועצת התלמידים ולמורים שהשטח ישמר לבית הספר וצרכיו החינוכיים, שכוללים בין השאר בניית אודיטוריום חדש וכיתות חדשות.

משה פדלון

משה פדלון

התכנית הוגשה לאישור הוועדה המחוזית בפברואר 2016. בחודש מאי 2016 הגישו ועד ההורים העירוני בהרצליה, ועד ההורים בתיכון הראשונים וועד מורי בית הספר התנגדות לוועדה המקומית לתכנון ובניה. בספטמבר 2016, זמן קצר לאחר פתיחת שנת הלימודים, קיימו ההורים הפגנות ליד עיריית הרצליה בדרישה לבטל את תכנית הבניה, ואף השביתו את בית הספר ליום אחד במקביל להגשת התוכניות במחוזית.

"התעלמו מאיתנו לחלוטין בעיריית הרצליה במשך שנה וחצי, מפברואר 2016 ועד אוגוסט 2017", מספר איל פביאן, יו"ר הנהגת ההורים בתיכון הראשונים לשעבר המתמודד כיום על ראשות העיר, "כל הבקשות שלנו נענו בשלילה. הגשנו התנגדות לוועדה המקומית ודחו אותנו. הלכנו למחוזית והיה ברור שגם שם נידחה. עשינו כל מה שיכולנו, לקחנו עורך דין וניהלנו מאבק ציבורי. ביולי 2017, ממש כשאנחנו לפני החלטה אם להשבית את בית הספר לתקופה ארוכה יותר או להגיש עתירה מנהלית, פנה אלי פדלון וזימן אותי ללשכתו, שם הוא הודיע לי על הקפאת התכנית באופן רשמי. הוא גם טרח להצטרף לישיבת הנהגת הורים לפתיחת שנת הפעילות שנערכה בתיכון הראשונים באוקטובר 2017, שבה סיימתי את תפקידי כיו"ר הנהגת ההורים ונכנס במקומי לתפקיד אריק הייבלום, ולהודיע בפני כל הנוכחים שהוא מקפיא את התכנית".

אייל פביאן

אייל פביאן

הוא מוסיף: "כל תכנית בניה בהרחבה עתידית של תיכון הראשונים תוכל להתבצע רק בחצר בית הספר הנוכחי. אין שם שום מטר ימינה או שמאלה. זהו בית הספר היחיד בהרצליה שאין לו חניון גדול ואין לו שטחים ציבוריים גדולים מסביבו. יש כאן גריעה של המגרש האחרון בעיר לטובת הקהילה. זו טעות תכנונית וחינוכית ממדרגה ראשונה. הויכוח פה הוא בכלל לא על חניה, שהיא רק אחד האלמנטים. יש כאן שאלה של הנגשה, הגעה והורדת תלמידים, גידול בית הספר ותפקודו וצרכי הקהילה – מתנ"ס, אודיטוריום, חוגים. אין עוד מקומות בהרצליה לבנות עליהם? בלי המגרש המסכן הזה שעליו יהיו 40 דירות הרצליה לא יכולה להסתדר?".

מורה בבית הספר אמרה לצומת השרון: "ראש העיר הבטיח שלא יבנה על המגרש, ואם הוא יעשה זאת זה יהיה רק לצורכי בית הספר. הנושא מאוד תמוה בעינינו ונקווה שהוא אכן יעמוד בהבטחתו".

אריק הייבלום, יו"ר הנהגת ההורים בתיכון הראשונים, מסר בתגובה: "אנחנו מאד מודאגים מעובדה זו אך נותנים לראש העיר את הקרדיט שיעמוד במילתו ובהבטחות שנתן לכלל ציבור תלמידי והורי בית הספר לפני כשנה, לפיהן הבניה תוקפא. (פרסמתם זאת גם אצלכם). מאוד נופתע לגלות שהעירייה אינה מתכוונת לעמוד בהבטחות אלה ולהתחיל בבניה במקום (שלא לטובת בית הספר). יתרה מכך, אם הדבר נכון, הרי שזו סתירה להבטחת ראש העיר כאמור, לפיה יפעל לשינוי התב"ע במקום לטובת הרחבה עתידית של תיכון הראשונים (הכוללת בניית אודיטוריום, גשר מחבר לבית הספר וחניון תת קרקעי) ולכן מוקפאת הבניה עד להודעה חדשה. בכל מקרה, פניתי אתמול למנכ״ל העירייה לקבל הבהרות בנושא אך טרם נעניתי".

יו"ר ועד ההורים העירוני ניסן משכיל: "ועד הורים עירוני החליט לפני שנה להצטרף להתנגדות לבניה ליד בית הספר הראשונים מתוך מחשבה שתכנון עירוני מחייב הרחבת תשתיות בבית הספר הראשונים. בתחילת השנה האחרונה במפגש הנהגה מוסדית של בית הספר הראשונים הכריז ראש העיר שהעירייה והוא יתכננו אודיטוריום וחניה תת-קרקעית על המגרש היחיד הפנוי להרחבת תיכון הראשונים והוא הוסיף ואמר שיתכננו גשר שיחבר את האודיטוריום לבית הספר. כיום בית הספר הוא מהמובילים בהרצליה וכמות התלמידים הרוצים ללמוד בו גדולה מהיכולת שלו להכיל את הקיים. לכן הצורך בהרחבת בית הספר הוא צורך נדרש והוא יגדל בשנים הקרובות. אנו מקווים שהעירייה תבחן מחדש את הנושא ותעמוד בהבטחות ראש העיר כדי לא לפגוע בתשתיות חינוך לתושבי מרכז ודרום הרצליה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "התוכנית הוקפאה".

ממטה הבחירות של ראש העיר נמסר: "כפי שראש העיר החליט, הקרקע תשמש את תיכון ראשונים. אנחנו מודים לתושב ששם לב לפרסום של הוועדה המחוזית, אך יש לו טעות בקריאה של המידע. הפרסום הפורמלי של הוועדה מעיד בסך הכל על סיום תהליך טכני ממאי 2017. אין כל פעולה חדשה, ואין אף ניסיון להפוך את המגרש למגורים – בניגוד לנטען בכתבה. נחדד, ראש העיר ממשיך בתהליך עליו הוסכם לטובת תיכון ראשונים, התהליך מתקדם ולכשיושלם יפורסם גם הוא לפי חוק. ממליצים לבדוק באופן מקצועי, יסודי ואחראי המידע שמופץ לציבור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אזרח מודאג

    לא מפתיע שמר פדלון לא עומד מאחורי ההבטחות שלו.
    לפני כשנתיים יצא בהצהרות בכל ערוצי החדשות על כך שהוא מפנה את שדה התעופה ובמקומו יבנה שם 15,000 יחידות . לקראת הבחירות יצא בהצהרות שלא יתן לצפיפות לעלות ושהוא משך את התכנית. מה שלא בסמכותו. היום, בשקט בשקט הוא מקדם שם תכנית שלא בתיאום עם רמ"י ; שדרך אגב, מקדמת גם בעצמה שם תכנית. מתי יהיה נבחר ציבור שיגיד מה שיעשה ויעשה מה שיגיד? בהצלחה הרצליה

  2. אנונימית

    הוא מבטיח שמדבר מעט ועושה הרבה!!! ולמעשה הוא עושה הכל לרעת תושבי הרצליה ומדבר הרבה מאוד שטויות!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר