צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

משבר טומשין: ההרשמה לצהרונים הוארכה כדי שההורים יוכלו להכיר את הצוותים

ההורים נפגשו השבוע עם מנכ"ל העירייה ועם נציגי חברת טומשין. ההורים: "קיבלנו תשובות טובות". המנכ"ל: "לדעתי, הסערה הזאת מאחורינו"

פורסם בתאריך: 8.8.18 12:19

ההרשמה ל-21 הצהרונים בגני הילדים בהרצליה שתפעיל בשנת הלימודים הקרובה חברת טומשין נדחתה ליום רביעי הבא, 15 באוגוסט. זאת כדי לאפשר להורים להירשם לצהרון רק לאחר שיוודע להם מי יהיו אנשי הצוות בצהרון בגן שלהם. בפגישה שקיימו ההורים בראשית השבוע עם מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, הובטח להם כי הצוותים יוצגו בפני ההורים עד יום ראשון הבא, 12 באוגוסט.

נזכיר שהצהרונים בהרצליה בשנת הלימודים הקרובה יופעלו על ידי שתי חברות: האחת היא מרכזים קהילתיים הרצליה (לשעבר בית פוסטר) והשנייה חברת טומשין. הפגישה עם המנכ"ל ביום ראשון התקיימה בעקבות מחאה של הורים לילדי גנים שבהם תפעיל טומשין את הצהרון. ההורים התנגדו לבחירת טומשין כמפעיל הצהרון בגן שלהם, בעקבות התנהלות בעייתית בשנה החולפת ובין השאר התלוננו על איחורים או אי הגעה של הצוותים, על גיוס צוות שלטענתם "אינו ראוי לעבוד עם ילדים בגיל הרך" וכן איחורים או אי הגעה של הארוחות המסופקות לילדים.

ביום שני השבוע, יום למחרת הפגישה עם מנכ"ל העירייה, התקיימה פגישת היכרות של ההורים עם נציגי חברת טומשין. "הפגישה שלנו ההורים עם צוות טומשין וצוותי העירייה היתה טעונה מאוד", מספרת אחת האמהות שנכחו בפגישה, "רובנו יצאנו מהפגישה חוששים ומבולבלים מאוד. מחד, ברור לנו כי נעשה שינוי ארגוני מבחינת העירייה והן מבחינת היערכות של המפעיל לפתיחת השנה, מאידך לא ברור לנו בשלב זה כיצד יבואו לידי ביטוי הדברים בשטח ומכאן החשש הגדול. התשובות שקיבלנו בפגישה היו טובות ואנחנו מקווים שהתשובות ייושמו בשטח. מה שהכי חשוב לנו זה איכות הצוות בצהרון ושהם עברו הכשרה ראויה. הובהר לנו כי מובילי הצהרון נדרשים להיות בעלי רקע חינוכי כדוגמת תעודת הוראה, גננת, תואר ראשון או קורס הכשרה של מובילים בצהרון. ברור שיש פה תהליך. הכל יקום ויפול על הצוותים. כרגע מתי מעט נרשמו לצהרונים, אחוזים בודדים ואנחנו מכירים המון הורים שרשמו למסגרות פרטיות. לדרישתנו הוארך תאריך הרישום לצהרון עד ל-15.8, כך שההורים יוכלו להירשם רק לאחר שיוודע להם שיבוץ הצוות בגן ב-12.8, כפי שהובטח בפגישה. אנחנו מבחינתנו כולנו תקווה".

נציגי ההורים מסרו כי "בפגישה שהתקיימה ביום ראשון עם מנכ"ל העירייה, מנהלת החינוך לגיל הרך נאווה שחם, דגנית האחראית על היול"א בעיר ונציגי ועד ההורים שטחו טענות וחששות באשר לצוותי כוח האדם, הליך הפיקוח, תקציב הצהרון ופירטנו את בעיית האמון שנוצרה אל מול העירייה אשר סיפקה אינפורמציה סותרת או התעלמה כליל מפניותיהם של הורים רבים. בפגישה התייחסו הגורמים לכל הנושא באופן ענייני, ואף הבהירו כי העירייה תגבה באמצעים שונים את פעילות המפעיל על מנת להבטיח את איכות השירות אותו יקבלו הילדים".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אמר כי "הייתה ישיבה גדולה עם כל מ שמעורב בנושא של יול"א, שהתחילה סוערת ונגמרה יפה. ההורים לצערי ניזונו מדיסאינפורמציה, למשל שטומשין קיבלו יותר מ-30 גנים והם קיבלו בסך הכל 21 גנים, שההקצבה לגנים של טומשין נמוכה יותר מההקצבה של גנים של חברה מרכזים קהילתיים ועוד מידע לא נכון ולא אמין. הודיתי שבשנה שעברה היו קשיים גדולים מאוד שנבעו בין היתר מהתארגנות לא נכונה שלנו כעירייה. השנה זה שונה לגמרי. כבר לפני חודש וחצי כולם יודעים אילו גנים הם צריכים להפעיל, ובכל שכונה המפעיל חייב לשים מפקח ואנחנו בעיריית הרצליה הקמנו מחלקה ייעודית תחת מחלקת גני הילדים שמנהלת, מפקחת ומפעילה בקרה על יול"א. יש ליחידה מנהלת, מזכירה, רכזת ודיאטנית ויהיה מפקח שיסתובב בין הגנים ויראה מה קורה. להורים יהיה את המייל והטלפון של מנהלת מחלקת היול"א והם יוכלו להיות בקשר ישיר עם העירייה אם הם לא מקבלים מענים טובים מהמפעילים.

"הישיבה נגמרה ברוח טובה. ענינו לכל השאלות שההורים העלו. אני חושב שהשטח רגוע. ההרשמה בעיצומה. אני חושב שיצרנו מערכת אמון, לפחות עם הנציגים של ההורים שהיו פה. כשמדברים בצורה מסודרת ובשקיפות ובהגינות, גם אם יש ויכוחים אפשר לעשות ישיבות טובות וזה מה שהיה בפגישה. לדעתי, הסערה הזאת מאחורינו".

באשר לפגישה שהתקיימה עם חברת טומשין הוסיף מנכ"ל העירייה: "אכן הייתה ישיבה מאוד סוערת וההורים אמרו את מה שיש להם להגיד אבל בסוף הם קיבלו תשובות מאוד ענייניות ומקצועיות מטומשין והסתפקו בהן. מנכ"ל החברה התחייב בפני ההורים שעד ה-12.8 יציגו בפני כל הורי גני הילדים את הצוותים, כי זה מה שחשוב להם והם צודקים ועל זה אני לא מתווכח בכלל. הם רוצים לדעת מי יקבל את הילדים שלהם ב-1 בספטמבר ואני איתם בדרישה הזאת. אבל בשאר הדברים שהם אמרו הם מבינים שהם טועים. יהיו הכשרות ומערכת השתלמויות שאנחנו כעירייה נוביל ולא החברות. ההרשמה נדחתה עד ה-15.8 וכרגע, מתוך 600 בפוטנציאל, נרשמו כ-500. יש כ-90-80 שעוד לא נרשמו ומחכים לדעת מי הצוותים ואני חותם על כך שהם יירשמו. יש צהרונים פרטיים בודדים בעיר ומעטים נרשמים אליהם מאז שנפתח יול"א. אני גם התחייבתי ללוות באופן אישי את כל הנושא הזה של גני יול"א".

ממפעילת הצהרון טומשין נמסר בתגובה: ״רשת טומשין היא אחת מרשתות החינוך הגדולות והוותיקות בארץ, כידוע, לאחר חוק הצהרונים במהלך חודש אוגוסט, התגלו חבלי לידה בכל הארץ ובכל מוסדות החינוך, בחודשים הראשונים לפתיחת השנה. רשת טומשין הביאה את איכות מוסדותיה למצויינות הגבוהה ביותר במדינה, בניהול ובאיכות. כמו כן, נערכה פגישת הכרות עם הסגל ועם ההורים ובמהלך השבוע הקרוב יוצגו להם שמות 21 הצוותים החינוכיים המיועדים לעבוד בצהרונים. הפגישה נערכה לשביעות רצון הצדדים ואנו בטוחים שהשנה תחל בשמחה רבה ונטולת תקלות״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר