יוחנני, ברנר, תיכון חדש ותיכון אלון צילומים ניר קידר

ברוכה הבאה תשע"ט: 17,362 תלמידים פתחו את שנת הלימודים

השיפוצים, עבודות הצביעה , התקנת ההצללות ובניית השירותים המונגשים בבתי הספר וגני הילדים. וגם: המנהלים החדשים שיחלו את עבודתם. כל מה שאתם צריכים לדעת על היום הראשון של שנת הלימודים

פורסם בתאריך: 2.9.18 07:56

היום פתחו 17,362 תלמידים את שנת הלימודים תשע"ט בבתי הספר והגנים בהרצליה. 1,251 תלמידים עלו לכיתה א' ו-3,700 ילדים החלו את לימודיהם ב- 142 בגנים העירוניים. 31 בתי ספר פתחו היום את שעריהם, בהם 16 בתי ספר יסודיים, שש חטיבות ביניים ושבעה תיכונים, כולל שניים בחינוך המיוחד. ארבע מנהלות חדשות ומנהל אחד חדש החלו את עבודתם בבתי הספר בעיר. בית הספר היסודי יצחק נבון נפתח השנה לראשונה ותנהל אותו שירלי רוזמן, בעלת ניסיון בינלאומי של 15 שנים בתחום הייעוץ וההדרכה בעולם ההייטק. לפני מספר שנים החליטה רוזמן לפנות לתחום החינוך, היא לימדה אזרחות ומדעי החברה בתיכון, ופילוסופיה בבית ספר. בבית הספר היסודי ממ"ד רמב"ם, תחליף אורית צדוק את נסיה יוספי שכיהנה כמנהלת במשך תשע שנים ומונתה לתפקיד מפקחת על הגננות בחינוך ממלכתי דתי. צדוק עבדה בכפר נוער לילדים בסיכון במשך שלוש שנים ובמשך עשר השנים האחרונות היא שימשה כמחנכת בכיתות י"א-י"ב וכרכזת חברתית באולפנת רעות בפתח תקווה. "מרגש להתחיל את השנה וזכיתי להכיר צוות מקצועי, חם ומכיל", אומרת צדוק, "אני מאמינה שהיחס האישי שנותנים לכל ילד יוביל להתקדמות אישית. בנוסף, הלמידה היומיומית תהיה מתוך שמחה וחדוות יצירה וזה מה שיוביל בסופו של דבר ללמידה שמפתחת מיומנויות של המאה ה-21".

בבית הספר היסודי יגאל אלון מחליפה  מורן אבני את לימור ברקת שכיהנה כמנהלת במשך שלוש שנים ועברה לנהל בית ספר בעיר אחרת. במשך תשע שנים אבני ניהלה את בית הספר היסודי תל"י אלמוג במעלה אדומים והיא בעלת ותק של 25 שנים בהוראה. "גיליתי שיש בהרצליה מערכת חינוך עוטפת ומקצועית. יש פה איכות גבוהה של אנשים ואני בטוחה שנמשיך להרקיע שחקים עם היכולות ועם הבסיס האיתן שיש כאן גם בתחום הערכי-חברתי וגם בתחומי פיתוח החשיבה והדעת".

בחטיבת הביניים רעות, מחליפה סמדר נחמיאס את סוני קראוס שכיהנה כמנהלת במשך 12 שנים ופרשה לגמלאות. נחמיאס, מתגוררת בפתח תקוה והיא מתחילה את שנתה ה-13 בניהול, כאשר שבע מהן ברמת גן וחמש בחטיבת ביניים בפתח תקווה.

בתיכון חדש מחליף יוני (יהונתן) אורון את נחמה שלו, שכיהנה כמנהלת במשך חמש שנים ופרשה לגמלאות. אורון, תושב נחלים, נשוי ואב לשלושה, ניהל את תיכון ברנקו וייס חדרה לנוער בסיכון במשך ארבע שנים ואת בית הספר היסודי אמיר בפתח תקווה בשלוש השנים האחרונות. לפני כן ניהל תיכון בעיר לוד. הוא השתחרר לפני 12 שנים לאחר שירות צבאי בן 17 שנים בחטיבת גבעתי, בתפקידו האחרון שירת כמפקד יחידת עוקץ. הוא בעל תואר ראשון במשפטים ובמדעי המדינה ותואר שני במינהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב. "ערב פתיחת שנת הלימודים, אני שמח, מתרגש ומודה על הזכות שנפלה בחלקי להצטרף למובילי תיכון חדש בעיר ומודה לנחמה שלו המנהלת היוצאת על תהליך העברת אחריות מקצועי ומסור", אומר אורון. "עד כה הספקתי לפגוש ולהכיר את הנהלת ביה"ס, חלק מהמורים ונציגים מהנהגת ההורים ואכן נראה שלא לחינם המוטו של ביה"ס הפועל במודל של להיות איתך הוא: 'להצטיין ולהרגיש מצוין".

הרצליה לא מתחדשת רק במנהלים אלא גם בבית ספר חדש ע"ש יצחק נבון שייפתח בשכונת הרצליה הירוקה. בבית הספר ישנן שש כיתות אם, שלוש כיתות א', שתי כיתות ב' וכיתה ג' אחת ומתוכננות בו 18 כיתות לימוד וכיתת חינוך מיוחד. בנוסף, יהיה בו אגף שלם לטובת מרכז קהילתי אזורי. עלות הפרויקט היא מעל ל-35 מיליון שקלים. לקראת פתיחת שנת הלימודים, ערכה עיריית הרצליה סיור מקיף במוסדות החינוך בעיר ועמדה מקרוב על מידת המוכנות שלהם לשנת הלימודים הקרובה. מהעירייה נמסר כי צוותים של עובדי אגפי החינוך, תב"ל ושאיפ"ה עושים בחודשים האחרונים לילות כימים על מנת להשלים בצורה המקצועית והמיטבית ביותר את העבודות הרבות שבוצעו הן מבחינת שדרוג ומתיחת פנים של התשתיות, המתקנים ומרחבי הלמידה והן בהתקנת ציוד, ריהוט ומערכות מחשבים חדשים, כל זאת בהשקעה כוללת של 75 מיליוני שקלים. במהלך הקיץ נעשה שיפוץ וחידוש של מוסדות חינוך בעיר, בהם שז"ר, הנדיב, ברנר, אלון, בן צבי, הראשונים, תיכון חדש, הנדסאים ומרכז המדעים, בין השאר נעשו עבודות צביעה ב-50 גני ילדים, נבנו תקרות אקוסטיות והותקנה תאורת לדים בעשרה גנים, צביעה של חמישה בתי ספר, התקנת הצללות ושדרוג חצרות בבתי ספר. בשלושה בתי ספר, שז"ר, ברנר והנגיד, ביצעה העירייה עבודות נגישות הכוללות השלמת דרך נגישה, בניית שירותים מונגשים והוספת מעלית.

בבית הספר בר-אילן נערך שיפוץ יסודי בעלות של מעל ל-20 מיליון שקל והוא כולל תוספת שש כיתות לימוד ובניית אולם ספורט, שצפוי להיפתח לאחר חגי תשרי. בתיכון ראשונים בוצע השלב הראשון במסגרת תוכנית שיפוץ יסודית בה הוכשרו שש כיתות לימוד ונערכו עבודות שיפוץ בשני אגפים. במהלך הקיץ גם הסתיימה בנייתן של 11 כיתות גן בשלושה מתחמים – שניים בגליל ים ואחד בצמוד לבית הספר יצחק נבון. בנוסף, עיריית הרצליה מקדמת שתי תוכניות נוספות הנמצאות בתהליך תכנון: בניית מעבדת רובוטיקה בתיכון הנדסאים ושיפוץ של בית הספר מפתן ארז.
"אני מגיעה כל יום לעירייה עם שיר חדש בלב", אומרת איה פרישקולניק, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך. "בידיעה שמאחורי כל החלטה יש ילד או ילדה שצריכים אותי. אני פה כדי לאפשר לילדים שלנו להגשים את החלום שבלבם, להצטיין, להנהיג, להוביל ולוודא שהם חוזרים לביתם שלמים ומאושרים. יש לנו עוד המון תכניות ליישום החזון החינוכי העשיר שלנו בעיר וכולי תקווה שבקרוב נזכה להגשים אותן".
מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אומר: "עיריית הרצליה ממשיכה להציב את החינוך בראש סדר העדיפויות ובהתאם לכך גם היקף ההשקעה שלנו בשיפוצים הינו גדול ביותר וזאת על למנת לאפשר לילדי העיר למידה בסביבה אסתטית נעימה ובטוחה. אני מלא הערכה לעבודה המקצועית והמסורה של עובדי העירייה הפועלים שעות ארוכות מדי יום על מנת שילדי העיר ייהנו מחווית למידה אסתטית ונעימה. לילדי הרצליה אני מאחל שנת לימודים טובה, מעשירה ומלאה בחוויות"

מהנהגת ההורים העירונית נמסר: "אנו מברכים את ילדי העיר בשנת לימודים מוצלחת, מהנה ויצירתית. הנהגת ההורים רואה בתפקידה ייצוג כלל ההורים מול העירייה ומוסדות החינוך, וקידום נושאים בוערים לראש סדרי העדיפויות. בנוסף, אנו קשובים לצרכי הורי העיר ודואגים לשלב נושאים בוערים וביניהם שיפור האקלים החברתי בבתי הספר ובגנים, קידום ערכים דוגמת התנדבות וקבלת השונה, חינוך בלתי פורמלי ומרכזי למידה, לצד העבודה השוטפת בענייני בינוי, צהרונים, תל"ן ועוד"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר