צילום אילוסטרציה: שרון אחדות
צילום אילוסטרציה: שרון אחדות

קבלו את תוכניות הלימוד החדשות במערכת החינוך העירונית

לימודי שחמט בגנים, מנטורים מתעשיות המחקר בתיכונים ואולימפיאדת מתמטיקה. כל הפרויקטים והתוכניות שיחלו השנה במוסדות החינוך בהרצליה

פורסם בתאריך: 1.9.18 19:49

עיריית הרצליה השקיעה בכל תלמיד מכיתה א' ועד התיכון, בשנה האחרונה (2018) 24,352 שקלים, בכל תלמיד בגיל הרך השקיעה העירייה בשנה האחרונה (2018) 16,852 שקלים. תקציב החינוך הכולל של העיר ב-2018 הוא 287 מיליון שקלים, אשר מהווים 34.3% מהתקציב מכלל התקציב העירוני. בעקבות ההשקעה הגדולה מתקיימים בהרצליה פרויקטים רבים בחינוך מהגן ועד התיכון.

השנה עיריית הרצליה תקדם את תוכנית Each המבוססת על מודל הוליסטי עירוני שמטרתו להעניק לתלמידים כלים ומיומנויות למידה וחשיבה המותאמים למציאות המורכבת בה אנו חיים. מטרת התוכנית היא לקדם שוויון הזדמנויות בחינוך ולזמן לכל התלמידים עצמאות, יזמות, חופש בחירה ואפשרות ללמידה אקדמית כחלק מבחינת הבגרות. המודל מבוסס על תפיסת עולם המוכוונת ללמידה על אורח חיים. התוכנית תיושם השנה במרחבי החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בכל שכבות הגיל, החל מהגיל הרך ועד לבתי הספר העל יסודיים. בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובתיכונים תוכלו לצפות בשינוי במבנה הלימודים, ביצירת מסגרות למידה רב-גילאיות ובלמידה המבוססת על עקרונות Each. במסגרת זו תינתן לתלמידים אוטונומיה בבחירת תחומי עניין, ישולבו מומחים (מנטורים) מהקהילה ומתעשיות המחקר, בכל תהליכי הלמידה. במסגרת התוכנית יוכלו תלמידי התיכון ללמוד לבגרות במגמות שיבחרו במספר בתי ספר במקביל ובלי קשר לבית הספר שאליו הם שייכים. גם בגני הילדים תיושם צורת הלמידה של Each. מנהל אגף החינוך, ד"ר יעקב נחום, אמר על התוכנית: "כל מערכת חינוך שמבקשת להתאים את עצמה לשינויים המתרחשים בעולם בתחומי המדע, הטכנולוגיה, הקהילה, והמחקר האקדמי תהייה חייבת להטמיע מודל שיושתת על עקרונות דומים לאלה של Each".

לאחר פיילוט מוצלח שקיימה העירייה בשנת הלימודים החולפת, תחל השנה תוכנית ללימוד שחמט ב-50 גנים עירוניים. מדובר ביוזמה עירונית שנועדה לקרב את הילדים כבר בגיל הגן לרזי המשחק והכישורים שהמשחק מקנה, כמו: תכנון אסטרטגיות ויצירתיות, ריכוז וקור רוח, ראייה לטווח רחוק ודמיון מופשט, סבלנות ועוד. הפעילות תתקיים על ידי מחלקת הספורט באגף תרבות נוער וספורט ובית השחמט בעיר, בשיתוף המחלקה לחינוך הגיל הרך והפיקוח במשרד החינוך.

מיזם חדשני נוסף שיחל השנה לתלמידי כיתות ג'-ד' הוא אולימפיאדת המתמטיקה, שמטרתה היא לעודד לימודי מתמטיקה באמצעות משחקי חשיבה ומשימות יצירתיות בהשראת האקדמיה.

תוכנית ייחודית נוספת שנפתחה לפני שנתיים ןתכלו השנה עוד ארבע כיתות היא יום לימודים אחד בשבוע אזרחים ותיקים בעיר. פתיחת כיתת ותיקים הינה מיזם משותף של אגף החינוך, בתי הספר והקהילה. הלמידה תתקיים אחת לשבוע למשך יום לימודים. נוסף על הלמידה, המבוגרים יקחו חלק בפעילויות העשרה הכוללות הרצאות, ריקודי עם וצילום ומשתתפים בפעילות התנדבותית בביה"ס, כמו גם באירועים חגיגיים.

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אמר: "ההיערכות שלנו לתחילת שנת הלימודים היא נרחבת ביותר ומתפרשת הן ברמה התכנית והן ברמה הפיזית. זאת כחלק מהצעדים שאנחנו נוקטים על מנת שתלמידינו ייהנו ממערכת חינוך טובה, חדשנית, מאתגרת ובה בעת גם קשובה ומעצימה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר