קולאז--שרון-מישקובסקי,-יובל-רונן,-אושרת-אושרוביץ
קולאז--שרון-מישקובסקי,-יובל-רונן,-אושרת-אושרוביץ

האם, המורה והתלמיד: ההתרגשות וההכנות

שרון מישקובסקי מקווה שהילדים שלכם יקבלו את בנה בעל הצרכים המיוחדים, יובל רונן מקווה להספיק להכיר עוד חברים בשנת הלימודים האחרונה שלו והמורה אורטל מתרגשת לעלות לכיתה א'. שלושה מונולוגים לקראת פתיחת שנת הלימודים

פורסם בתאריך: 31.8.18 12:38

שרון מישקובסקי, אם לילד בעל צרכים מיוחדים בן 14

שרון מינקובסקי

שרון מישקובסקי

"אני שרון, אמא לילד עם צרכים מיוחדים, הוא כבר בן 14 אבל בהרבה מובנים הוא עדיין ילד וחוץ מזה הילדים שלנו הם תמיד ילדים. כבר הרבה שנים מלווה אותי הזהות הזו, אמא של וכן אני גם אמא של אחשלו בן ה-9.5. בעוד כמה ימים יחזרו הילדים של כולנו למסגרות ושם הם יפגשו ילדים כמו הבן שלי: אחרים, אולי מוזרים אולי אוטיסטים, או מוגבלים פיזית. בשבילי זו מציאות החיים, בשביל הילדים שלכם טמונה פה הזדמנות. אצלי תהליך הקבלה של הבן שלי התחיל ברגע שקיבלנו את הפתק עם האבחנה, המשיך בזה שהקמתי קבוצה ביחד עם הורים כמוני ועברתי לעבוד בארגון קשר, שמסייע למשפחות עם צרכים מיוחדים. אנחנו – "הורים מיוחדים הרצליה" פועלים להקמת קהילה ייחודית. הילדים המיוחדים שלנו אפו עוגות לקשישים בעיר, הקמנו גינה קהילתית בשכונת נחלת עדה ועוד. אני זוכרת שאחד הילדים בגינה הקהילתית שאל אותי למה הבן שלי עושה קולות, אז פשוט אמרתי לו שהוא אוטיסט וזה אומר שהוא מתקשר קצת אחרת. הילד הבין והפסיק להסתכל על בני בפליאה. ברגע שהילדים שלכם יחשפו לילדים עם מוגבלות הם יבינו ששונות זה חלק אינטגרלי מהעולם וזה ממש בסדר. אולי זה גם יעזור להם אחר כך לשים קסדה על האופניים החשמליים, או להגיד לא לאלכוהול. ועכשיו כאנשים: המוגבלות יכולה לתפוס אותנו פתאום – הורה חולה, תאונת דרכים, מחלה ופתאום גם אנחנו מוגבלים, אבל עדיין אנחנו רוצים לא להיות מודרים מהחברה. אז למי קראתם אחר?".

יובל רונן, עולה לכיתה י"ב בתיכון חדש

יובל רונן עולה לכיתה יב בתיכון חדש

יובל רונן

"אני ממש מתרגש מהעובדה שאני מתחיל את השנה האחרונה בתיכון. אחרי ששנה שעברה במהלך כיתה י״א עברתי חוויות מאוד משמעותיות דרך בית הספר, אני מצפה לראות מה עוד יקרה. זה מלחיץ להיכנס לבית ספר בידיעה שאתה חלק מהשכבה הכי בוגרת וזו השנה האחרונה במערכת החינוך, אבל אני מתכוון לנצל אותה בצורה הטובה ביותר. בין אם זה לראות חברים שלא ראיתי הרבה זמן, או לחזור לשגרה קבועה אחרי החופש. החזרה יכולה להיות מאתגרת אבל גם מרגשת. אני מקווה שאני אוכל להכיר אנשים מהשכבה יותר לעומק ולהשקיע יותר במסגרות החברתיות שאני פעיל בהן".

אורטל אושרוביץ, סטודנטית לחינוך אשר מתחילה את שנת ההתמחות כמחנכת כיתה א' בביה"ס יוחנני

אורטל אושרוביץ

אורטל אושרוביץ

"כאשר קיבלתי את המסר כי התקבלתי לחנך, קיבלו אותי בחום ואהבה שגרמו לי למוטיבציה רבה. באופן טבעי ישנם לבטים רבים כאשר את נכנסת למערכת גדולה עם דרישות גבוהות ויתרה מזאת,הובלת תלמידי ביה"ס למצוינות ולהנחלת ערכים. בחודש האחרון גיליתי סגל מורים והנהלה מדהים, תומך ועוטף אשר עזר לי להיטמע בתוך ביה"ס ולהרגיש חלק מהפאזל השלם. לקראת ההתחלה החדשה, אני מאוד מתרגשת ונרגשת "לעלות לכיתה א'". תחילה, עיצבתי את הכיתה והכנסתי אליה את האופי הפרטי שלי בכדי לאפשר לילדים פינה חמה ובמקביל להסב אווירה נינוחה. בשנה זו, אני מצפה להיחשף, ללמידה רבה אשר תכין אותי לשנים הבאות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר