צילום: דודו בכר
צילום: דודו בכר

ההורים והעירייה סיכמו: צהרוני בתי הספר יפעלו במשך 14 ימים במהלך החופשות

המדינה מסבסדת 11 ימי צהרון בחופשות החגים, והעירייה הסכימה לסבסד שלושה ימים נוספים. הצהרונים בגני הילדים יפעלו ב-16 ימי חופשה

פורסם בתאריך: 3.9.18 08:47

בשורה להורי הילדים בבתי הספר היסודיים בהרצליה: השנה יפעלו הצהרונים 14 ימים ארוכים בזמן חופשות בתי הספר בסוכות, חנוכה, פסח ושבועות. זאת לעומת 13 ימים בשנה שעברה.

נציין שהמדינה מסבסדת 11 ימי פעילות של הצהרונים בחגים והעירייה תוסיף ותממן השנה, על חשבונה, עוד שלושה ימי פעילות, בעלות כוללת של 150 אלף שקל ליום. כאמור, בשנה שעברה פעלו הצהרונים בהרצליה רק 13 ימים בזמן חופשות החגים כשיומיים היו במימון נוסף של העירייה.

עלות הצהרונים בבתי הספר השנה היא 785 שקלים לחודש לתלמידי כיתות א' ו-ב', ואילו לכיתות ג' ו-ד' ולגני הילדים שבתוך בתי הספר (חטיבה צעירה) העלות היא 935 שקלים לחודש, בדומה לשנה שעברה. ההורים לתלמידי כיתות א' ו-ב' אמורים לקבל גם החזר בסך 150 שקלים שניתן להם כחלק מהסבסוד שמעניקה תוכנית הצהרונים של המדינה, תוכנית ניצנים. ההורים יקבלו החזר נוסף של 26 שקלים שאותם הם יכולים לנצל ולקנות עוד פעילויות לילד, כמו חוגים.

ליאור לזר מפורום ההורים בהרצליה, שהיה נציג ההורים במגעים עם העירייה על תוספת הימים בצהרונים, אמר בסיפוק: "הגענו למתווה הטוב ביותר שהושג בשנים האחרונות הודות להליכה משותפת של פורום ועדי הורים הרצליה, אגף החינוך והנהלת העיר. הרצליה היא העיר היחידה בארץ עם 14 ימי צהרון ארוכים בחגים הודות לתקצוב עירוני. אנו מודים לראש העירייה ולמנכ"ל העירייה שהבינו לרחשי לב התושבים והלכו איתנו יד ביד. זו הוכחה כי אגף החינוך והנהלת העיר שמים את הילדים במרכז מעינייהם".

מנכ"ל עיריית הרצליה יהודה בן עזרא אמר: "החלטנו בשיתוף ועד ההורים ונציגות ההורים, לאפשר 14 ימי קייטנה בחופשות גם לצהרונים בבתי הספר וגם לגני יול"א וזאת על מנת להקל על ההורים ולתת מסגרת ומענה חינוכי הולם בימי החופשה הארוכים".

צהרוני גני הילדים יפעלו במשך 16 ימים ארוכים בחופשת החגים, בעלות של 1,130 שקלים לחודש למשך 11 חודשים (כולל קייטנת יולי) ו-1,040 שקלים לחודש למשך עשרה חודשים (לא כולל קייטנת יולי). בשנה שעברה היתה עלות הצהרון 935 שקלים לחודש (לא כולל יולי) לפי מתווה ניצנים, והיו במהלך השנה 13 ימי קייטנה בחופשים. ימי החופשה לפי תוכנית ניצנים עומדים כרגע על עשרה ימים, חמישה בפסח וחמישה בחנוכה. אך אם צו פיקוח מחירים ייכנס לתוקף, ימי הקייטנה בחופשים יהיו 14 ימים והמחיר יירד ל-935 שקלים לחודש (לא כולל יולי). צו הפיקוח על מחירי הצהרונים נחתם והיה אמור להיות מאושר בוועדת חינוך, אך הדיון בעניין נדחה עד להודעה חדשה.

עדי שאולי, נציג ועד הגנים הרצליה, אמר: "ועד הגנים העירוני בהרצליה פועל בשיתוף הדוק עם עיריית הרצליה, עם מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא ומנהלת המחלקה לחינוך הגיל הרך נאוה שחם ומנהלת יחידת הפיקוח של הצהרונים דגנית דקל מזה כשנתיים והעירייה קשובה לאתגרים ולצרכים של ילדי הגנים ושל ההורים ופועלים יחדיו בצורה מיטבית למען קידום החינוך בגיל הרך בגנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר