גיא (תלמיד כיתה ו' בלב טוב) ומאיה (תלמידת כיתה ד' בגורדון) שילה
גיא (תלמיד כיתה ו' בלב טוב) ומאיה (תלמידת כיתה ד' בגורדון) שילה

התלמידים בהרצליה הגיעו ללימודים בחולצות שחורות: "אלפי ילדים בדרום חיים בפחד"

מועצת התלמידים הארצית פתחה את ההאשטאג #דרום_שחור, וקראה לתלמידים להגיע לבית הספר בחולצות שחורות לאות הזדהות עם תלמידי עוטף עזה

פורסם בתאריך: 6.11.18 15:38

תלמידים בבתי הספר בהרצליה הגיעו הבוקר ללימודים כשהם לבושים חולצות שחורות, לאות הזדהות עם תושבי עוטף עזה שלאחרונה סובלים ממתקפות מתמשכות של רקטות ובלוני ועפיפוני תבערה. לבישת החולצות השחורות היא חלק מקמפיין "דרום שחור" שיזמה מועצת התלמידים והנוער הארצית.

ב-1 בנובמבר הפיצה מועצת התלמידים והנוער הארצית מכתב שבו היא פונה לתלמידים ברחבי הארץ וקוראת להם להצטרף לקמפיין. "בחודשים האחרונים תושבי עזה נתונים במצב של טרור מסיבי ובלתי פוסק הכולל הצתות, ירי והפגנות אלימות", כתבו ממועצת התלמידים והנוער הארצית. "לאחרונה, אנו, מועצת התלמידים והנוער הארצית, קיבלנו מספר רב של פניות מטעם בני נוער תושבי עוטף עזה, אשר מבקשים לעזרתנו. בהתאם לכך החלטנו לצאת בקמפיין 'דרום שחור', שמטרתו להעלות את המודעות בקרב בני הנוער ובקרב הגורמים השונים על הקושי המתמשך – החיים בצל הטרור".

תלמידי חטיבת יד גיורא. צילום עיריית הרצליה

תלמידי חטיבת יד גיורא. צילום עיריית הרצליה

עוד כותבים ממועצת התלמידים: "אנו קוראים לכם, בני נוער יקרים, ובתוכם חברי מועצות התלמידים והנוער ברחבי הארץ, לקחת חלק בקמפיין החשוב. ביום שלישי ה-6.11.2018 כ"ח בחשון, נגיע כולנו עם חולצות שחורות לבתי הספר, נצטלם ונעלה לרשתות החברתיות תמונות עם התיוג '#דרום_שחור' כאות הזדהות עם בני הנוער הגרים בדרום הארץ ועוטף עזה בפרט נזדהה יחד עם המציאות שבה הדרום האדום הפך לדרום שחור. נוסף על כך, אנו מבקשים מכם, חברי מועצות התלמידים והנוער, להוביל כל אחד בבית ספרו בזמן ההפסקה הראשונה פעילות סמלית למען תושבי הדרום; הכנת שלטים, סרטונים, תמונות, הפרחת בלונים או עפיפונים וכל מה שתעלו בדעתכם לעשות במתחם בית הספר, למען העלאת המודעות והשיח בבית ספר על המצב בדרום".

"היוזמה לסולידריות עם תושבי הצפון חשובה כל כך", אומרת מאי ניצן, תלמידת כיתה י' נחשון בתיכון חדש. "לא נתפס שאני והחברים שלי מבלים, מסתובבים ועושים כל מה שאנחנו רוצים וישנים טוב בלילות ואלפי משפחות בדרום וילדיהם חיים בפחד, לא ישנים לילות רצופים וחיים סביב הממ"דים כבר חודשים ארוכים. זה מתחיל מההפגנות מדי שבוע, עשן הצמיגים, בלוני תבערה ששורפים שדות וממשיך בירי טילים. חייבים להחזיר את השקט והביטחון לדרום!".

מאי ניצן

מאי ניצן מתיכון חדש

"זו יוזמה מקסימה של מועצת התלמידים", אומר תומר שילה, יו״ר ועד ההורים של בית ספר לב טוב. "דווקא הדור הצעיר יוזם מהלך של אמפטיה וחיבוק לתושבי הדרום והעוטף. הלוואי והמהלך יעזור ויפתח את הלב והראש של מקבלי ההחלטות. תושבי וילדי הדרום והעוטף הם תושבי ישראל, בדיוק כמו תושבי ת״א, ירושלים והרצליה ועל המדינה לדאוג לביטחונם ולהגיב על פגיעה בביטחונם, כאילו היו תושבי ת״א, ירושלים, או הרצליה".

גיא (תלמיד כיתה ו' בלב טוב) ומאיה (תלמידת כיתה ד' בגורדון) שילה

גיא (תלמיד כיתה ו' בלב טוב) ומאיה (תלמידת כיתה ד' בגורדון) שילה

"מרגע ששמעתי על היוזמה של מועצת התלמידים הארצית היה ברור לי שגם בנותיי יצטרפו לתמיכה ויגיעו עם חולצה שחורה לבית הספר לאות הזדהות", מחזקת את דבריו לינור צפרוני אמא של שירה (10) ומאיה (7) מבית ספר אלון בהרצליה. "הורים רבים מסביבי חשים כי ילדים כל כך צעירים לא צריכים להיות חשופים לקונפליקט הישראלי פלשתיני ופעולת ההזדהות הזו עלולה לעורר אצלם חרדות. אני מבינה את ההורים האלה כמובן, אבל מאמינה שאנחנו לא יכולים להמשיך ולגדל את ילדינו בבועה ורודה בו בזמן שעבור ילדים אחרים בגילם הקונפליקט הוא למעשה התמודדות יומיומית. באקט סימלי של לבישת חולצה שחורה אנחנו שולחים לכל הילדים בעוטף עזה מסר שהם לא לבד, שאכפת לנו מה עובר עליהם וכי אנו תומכים ומחזקים אותם. הסברתי לבנותיי על המצב ועל הסיבות בגללן נלבש חולצות שחורות (בדרך המתאימה לגילן כמובן) והן התגייסו לנושא מיידית וברצון רב".

שירה ומאיה צפרוני

שירה ומאיה צפרוני

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר