הקלפי בבית הספר יוחנני
הקלפי בבית הספר יוחנני

בתום ספירת הקולות: יש שם חדש לקהילת יוחנני-אשרמן

בקהילת יוחנני-אשרמן לא הסתפקו בשבוע שעבר בבחירת ראש עיר וחברי מועצה: 165 ילדים ומבוגרים הצביעו בקלפי גם על שם חדש לקהילה

פורסם בתאריך: 7.11.18 08:44

קהילת יוחנני- אשרמן תיקרא מעכשיו "יוחנני הירוקה". זאת לאחר שתלמידי בית הספר יוחנני הציבו קלפי משלהם ביום הבחירות לרשויות המקומיות בשבוע שעבר שבה הצביעו על שם רשמי לקהילה.

היוזמה לאירוע היא של דורין קלמן, רכזת הקהילה, שהוציאה את האירוע לפועל בשיתוף צוות בית הספר יוחנני ופעילי הקהילה. המטרה בבחירת שם לקהילה, לדברי המארגנים, היא לגבש את הקהילה בקבלת ההחלטות ובתחושת השייכות. קהילת יוחנני-אשרמן החלה את דרכה בשם קהילת אשרמן, ברצף הזמן נוסף לקהילה שם בית הספר האזורי, יוחנני, על מנת להרחיב את מעגל האוכלוסייה המשתייך אליה.

165 ילדים ומבוגרים הצביעו בקלפי שהוצבה בבית הספר יוחנני על שם לקהילה מתוך חמישה שמות שנבחרו על ידי תלמידי בית הספר – קהילת יוחנני-אשרמן, קהילת יוחנני, גרין שיק, יוחנני הירוקה ואשרמניה. גם ראש העירייה משה פדלון וסגניתו איה פרישקולניק הצביעו בקלפי כשחברי ועדת הבחירות היו תלמידי כיתה ו' בבית הספר. קולות המצביעים נספרו על ידי ועדת הבחירות שבראשה עמדה רכזת הקהילה.

הקלפי בבית הספר יוחנני

הקלפי בבית הספר יוחנני

מנהלת בית הספר יוחנני נירה אלפן, סגניתה יהודית ישעיה, שהיא גם רכזת שכבת ו' ומחנכת כיתה ו', מינפו את הפעילות ללמידה על דמוקרטיה, תהליך הבחירות, קיום מצע בחירות, זכות הצבעה ואופן ההצבעה. כחלק מתהליך זה, וכדי להמחיש את תהליך הבחירות, הועלתה בבית הספר ההצגה "מזלג וכף" שכתבה סגנית המנהלת בנושא הבחירות, על ידי שתי תלמידות כיתה ו'.

אורן ברייט, הורה לשתי תלמידות בכיתה ב' ו-ה' שהשתתפו בהצבעה סיפר: "היוזמה היא של רכזת הקהילה שפנתה להנהלת בית הספר. יחד חשבו איך לתת לילדים להרגיש את יום הבחירות הזה ולגרום להם להבין מהי דמוקרטיה. הן מצאו רעיון נחמד של בחירת שם לקהילה. זה רעיון מקסים ומבורך. בימים האחרונים הם עבדו בבית הספר על הרעיון הזה ועשו איתם פיילוט והצגה. הבת הצעירה שלי רצתה שייבחר השם קהילת יוחנני ואני חושב שהשם אשרמניה הכי מוצלח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר