צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

למה בטומשין מסרבים לצרף לצהרון ילד מהחינוך המיוחד?

אם לילד בגן מיוחד ביקשה לצרף את בנה לצהרון בגן הילדים שליד ביתה, וסורבה. לטענתה, גם אחרי שטורטרה בין בעלי תפקידים לא נמצא לה פתרון מתאים

פורסם בתאריך: 19.12.18 08:41

אם לילד הלומד בגן טרום חובה טל של החינוך המיוחד בהרצליה, טוענת כי בחברת טומשין, המפעילה את הצהרונים בחלק מגני הילדים בעיר, סירבו לרשום את בנה לצהרון בגן דולב הסמוך לביתה בטענה של חוסר מקום. האם טוענת כי ידוע לה מאמהות אחרות שיש מקום בצהרון, ושהסיבה לסירוב היא שאם יצטרף הבן לצהרון ייאלצו בטומשין להעסיק בגן סייעת נוספת.

נציין שבגנים של החינוך המיוחד של מעוכבי התפתחות לא מופעלים צהרונים והעירייה מאפשרת לאותם ילדים להצטרף לצהרונים המתנהלים בגנים רגילים בסמוך לביתם, או לגן שלהם על בסיס מקום פנוי. אם יש צורך, מארגנת העירייה הסעה מהגן לצהרון. האם פנתה בסוף השבוע שעבר למפעילת הצהרון בגן דולב וביקשה לרשום את בנה לצהרון של הגן, שבו רשומים עוד שני ילדים מהגן של בנה ושבו הוא עובר שילוב, אך כאמור נענתה כי היא אינה יכולה לרשום את בנה לצהרון של הגן מכיוון שאין בו מקום.

"צוות הגן של הבן שלי המליץ לי בפגישה האחרונה לרשום אותו לצהרון, כדי שיהיה בחברת ילדים בני גילו בגן רגיל, מכיוון שהוא ממש זקוק לזה", אומרת האם. "במקרה הזה שילוב בצהרון בגן רגיל זה לטובת הילד שלי, אבל זה מחדל שאין צהרונים בגנים לחינוך מיוחד של מעוכבי התפתחות. התקשרתי לטומשין שמפעילים את הצהרון בגן הסמוך לביתי וביקשתי מהמזכירה שאחראית על הרישום לצהרונים לרשום את הבן שלי. היא ביקשה לחזור אלי. למחרת היא התקשרה ואמרה לי שאנחנו לא יכולים להירשם לצהרון. שאלתי למה והיא התחילה לגמגם וענתה שהיא לא יודעת. התעקשתי לקבל הסבר, כי ידעתי משתי אימהות אחרות שיש מקום בצהרון ואין שום סיבה שיסרבו לי, ואז אמרה לי המזכירה שאין מקום. אמרתי לה 'אני יודעת שיש מקום והתשובה שלך לא מקובלת עלי. למה אתם מזלזלים באינטליגנציה של בן אדם? יש מקום, למה את מסרבת לרשום אותו?'. היא פשוט התקשרה להודיע לי שהתשובה שלילית. לא היה פה מקום למשא ומתן ולא היה פה מקום לפתיחות. ביקשתי ממנה את מספר הטלפון של מנהלת הצהרונים של טומשין. היא לא הסכימה לתת לי אותו והבטיחה שהמנהלת תחזור אלי. הבהרתי לה שאגיע גם לראש העירייה אם צריך, עד שהילד שלי יתקבל לצהרון".

ואז מה קרה?
"אחרי שעתיים התקשרה אלי מלי, מנהלת הצהרונים. היא אמרה לי 'אין לי מקום לקבל אותו'. שאלתי אותה כמה ילדים יש בצהרון. היא ענתה '24 ילדים'. אמרתי לה 'מותר לך עד 35. את לא יכולה לסרב לי בטענה שאין מקום. למה את אומרת שאין לי מקום?' היא ענתה לי 'כי בילד ה-25 אני אצטרך להוסיף סייעת נוספת'. התעצבנתי ואמרתי לה 'נראה לך שבגלל שאת צריכה להביא עוד סייעת הילד שלי לא יהיה בצהרון?'. הרי זה לא שאמרו לי שהם מחויבים למצוא עוד סייעת וזה ייקח שבוע-שבועיים או חודש-חודשיים. פשוט נתנו לי תשובה שלילית. אמרתי לה 'אני לא אוותר והילד שלי יהיה רשום בצהרון, או שאת עושה את זה עכשיו יפה או שאת תקבלי הוראה מלמעלה לעשות את זה'".

ואז?
"התקשרתי לאורנה בירן, מנהלת החינוך המיוחד בעיריית הרצליה, היא הקשיבה לי בנועם ובסבלנות ואמרה לי שמנהלת היול"א, דגנית דקל, תחזור אלי ביום ראשון. בשיחה עם דגנית היא אמרה לי 'הבנתי שמלי מטומשין הפנתה אותך לגנים נחליאלי ודוכיפת'. מה שלא נכון. הסברתי לה גם שהגנים האלה הם שנתון מתחתיו והוא לא יכול להיות בהם. היא הציעה שאסיע אותו לגן אחר. הסברתי לה שהוא עושה שילוב בבוקר בגן שאליו ביקשתי לרשום אותו, ושהוא צריך להיות שם גם בצהריים. שני ילדים מהגן שלו גם בצהרון הזה. מה שזעזע אותי יותר מכל היה שהיא אמרה לי ש'טומשין על פי הסכם המכרז עם עיריית הרצליה יכולים להגיד לך שאין מקום אם הם בילד ה-24 והם לא רוצים להביא סייעת שנייה'. משום מה זה נראה לה סביר ומתברר שבעירייה מקבלים את זה. ראיתי שהשיחה הזאת לא מובילה לשום מקום וניתקתי את הטלפון".

תגובות טומשין ועיריית הרצליה יובאו כשיתקבלו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר