צוות תיכון הראשונים
צוות תיכון הראשונים

תיכון הראשונים זכה בפרס החינוך המחוזי: "חדשן ויוזם ופועל ברוח של הקשבה"

התיכון הומלץ לקבל את פרס החינוך הארצי. בנימוקים לזכייה צויינו מגמות חדשניות ואקלים דיאלוגי. פרסים גם לארבעה בתי ספר בהרצליה על קליטה מיטבית של מורים

פורסם בתאריך: 18.12.18 18:53

תיכון הראשונים בהרצליה, בניהולה של סיגל דוד, זכה בפרס החינוך המחוזי של משרד החינוך לשנת הלימודים תשע"ט, והומלץ על ידי מנהלת מחוז תל אביב חיה שיטאי לפרס החינוך הארצי. ממשרד החינוך נמסר ש"בחירת בית הספר נעשתה על ידי ועדה מיוחדת שהוקמה במחוז תל אביב, ושבחנה בתי ספר רבים בקריטריונים של למידה משמעותית, מענה לצרכי התלמידים, אקלים בית ספרי, ערכי מדינת ישראל, שותפות הורים, תרבות ארגונית ועוד. מנהלת המחוז, שיטאי ברכה את מנהלת בית הספר ואת הצוותים החינוכיים על היותם מובילי דרך חינוכית ייחודית, על יצירתיות וחדשנות ועל היותם מודל להתנהגות מקצועית איכותית".

בנימוקי הזכיה בפרס נכתב כי תיכון הראשונים "מיישם באופן מעורר הערכה רבה את מדיניות הלמידה המשמעותית: הוא חדשן ויוזם, מפתח תכניות פדגוגיות איכותיות, חדשניות ורלוונטיות. התוכניות המגוונות נותנות מענה לכלל תלמידי בית הספר הכוללים חינוך מיוחד, כיתות שח"ר, עיוניות, מצטיינים ומחוננים. בית הספר פועל ברוח דיאלוגית של הקשבה ושיח מקדם ליצירת אקלים מיטבי וחיזוק תחושת שייכות. כל זאת נעשה באמצעות שותפות מלאה עם ההורים וקהילת בית הספר המורחבת". בנימוקים לפרס צויינו מגמות חדשות שנפתחו בשנת הלימודים החולפת בתיכון, כמו ביולוגיה חוקרת, פיזיקה מחקרית ומגמת משפטים, וכן תכנית ייחודית במינהל עסקים והמגמה הראשונה למגדר שפועלות בבית הספר מזה תקופה. נכתב גם כי "בבית הספר פועלת מועצת תלמידים מעורבת ופעילה".

בתיכון הראשונים לומדים 900 תלמידים במגוון מסלולים: מחוננים, מב"ר, אתגר, חינוך מיוחד, כיתות לבגרות רגילה וכיתות מצטיינים. כ-25 מתלמידי התיכון , מחוננים ומצטיינים, משתתפים בתוכנית האקדמיה בתיכון באוניברסיטה הפתוחה ובאוניברסיטת תל אביב.

הזוכות בפרסי הקליטה המיטבית

הזוכות בפרסי הקליטה המיטבית

בתוך כך, קיבלו ארבעה בתי ספר בהרצליה, בהם גם תיכון הראשונים, את פרס הקליטה המיטבית של אגף התמחות וכניסה להוראה במשרד החינוך, לשנת הלימודים תשע"ח. הפרס, בסך 5,000 שקלים, ניתן עבור קליטה ראויה של מורים בשלוש השנים הראשונות לעבודתם – בשנת ההתמחות ובשנה הראשונה והשנייה שלאחר ההתמחות. קיבלו אותו סיגל דוד מנהלת תיכון הראשונים, ציפי זבדי מנהלת בית הספר נוף ים, יהודית לוין מנהלת בית הספר הנגיד ושלומית הגלילי וייל מנהלת בית הספר לחינוך מיוחד נתיב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר