המשאית שהתהפכה ליד בית הספר ברנר
המשאית שהתהפכה ליד בית הספר ברנר

תלמיד נחבל כשקורה נפלה מאתר הבנייה הסמוך לברנר. וזה לא אירוע הבטיחות היחיד שהיה במקום

בנובמבר התהפכה משאית שפרקה באתר לוחות ברזל. בשנה שעברה, טוען יו"ר ועד ההורים, התפוצץ באתר בלון גז. ראש העירייה הורה להקים מעבר מקורה בשביל שבין בית הספר לאתר הבנייה, כמו גם בבתי ספר אחרים הנמצאים ליד אתרי בנייה

פורסם בתאריך: 27.12.18 08:50

תלמיד בית הספר היסודי ברנר בהרצליה נחבל בשבוע שעבר באופן קל מאוד, לאחר שקורת עץ שנפלה מאתר הבנייה הסמוך לבית הספר התיזה אבנים שפגעו ברגלו. בעקבות האירוע דאגה עיריית הרצליה להקים מעבר מקורה מעל השביל שבין בית הספר לאתר הבנייה הצמוד אליו, ברחוב יגאל אלון 40, וכן מעל המדרכה הסמוכה לאתר הבנייה. ראש העירייה משה פדלון הורה להקים מעברים מקורים דומים גם בבתי ספר אחרים בעיר הנמצאים ליד אתרי בנייה, ובהם בתי הספר שז"ר ובן צבי.

יו"ר ועד ההורים בברנר, רותם לוין, מספר שזו אינה התקרית הראשונה באתר הבנייה הסמוך לבית הספר. בחודש נובמבר התהפכה משאית שעליה לוחות ברזל, שהתפזרו ברחוב. בשנת הלימודים שעברה, טוען לוין, אירעה דליקה באתר הבנייה בעקבות פיצוץ של בלון גז באתר. נציין שהקבלן מכחיש את כל הטענות (ראו תגובתו בסוף הידיעה).

מעבר מקורה ליד בית הספר ברנר

המעבר המקורה בדרך לבית הספר ברנר

"ברגע שהחלה הבנייה באתר הבנייה העירייה דאגה להציב תמרורים ברחוב האוסרים על כניסת כלי רכב כבדים בשעות שבהן הילדים מגיעים לבית הספר ויוצאים ממנו בסיום הלימודים", אומר לוין, "בתחילת שנת הלימודים הציבה העירייה גם פקחים בשעות אלה. אבל מתברר שהאיום בקנסות לא הרתיע את הקבלן ולמרות זאת נכנסו משאיות למתחם בשעות האסורות. אחד הדברים הבעייתיים הוא שמשאיות שפורקות ציוד חוסמות את המדרכות ליד בית הספר ומסכנות את התלמידים שנאלצים לרדת לכביש. בפגישה שקיימתי אתמול עם מנהל מחלקת פיקוח ובקרת תנועה בעירייה, טל גרניט, סוכם כי יוקמו כבר בימים הקרובים שבעה מעקות בטיחות ליד בית הספר שימנעו את חניית כלי הרכב על המדרכה".

מה היה באירוע עם המשאית?
"לפני כשלושה שבועות התהפכה משאית שהגיעה לפרוק לוחות ברזל. היא עמדה עם שני גלגלים על המדרכה והייתה בעומס יתר. בעוד העובד מנסה לפרוק את הציוד, המשאית התהפכה לצד שמאל, כל לוחות הברזל עפו על הכביש ופגעו במכוניות שחנו בצד השני. זה היה בשעה 11:00 בבוקר. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם זה היה קורה 40 דקות אחרי כן, כשתלמידי בית הספר מסיימים את הלימודים. זה היה מוכרז יום אבל לאומי, אין פה משחקים. כל הגורמים בעירייה עודכנו על האירוע והקבלן קיבל נזיפה חמורה. בעקבות האירוע הוזמנתי לפגישה אצל מנכ"ל העירייה בתור נציג ההורים, יחד עם מנהלת בית הספר. כל הגורמים בעירייה, כולל הפיקוח על הבנייה, הביטחון ועוד לקחו את האירוע הזה מאוד ברצינות. עשינו סיעור מוחות ואז עלה הרעיון לחסום את האפשרות לכלי רכב לעלות על המדרכה".

לוין ממשיך: "עוד לפני כן, בשנת הלימודים הקודמת, היה מקרה של בלון גז שהתפוצץ בלילה וגרם לדליקה באתר. המקרה האחרון היה ביום חמישי שעבר שבו קורת עץ שנפלה מחוץ לגבולות אתר הבנייה, פגעה באבן שעפה על רגלו של אחד הילדים והוא נחבל קלות. תוך עשר דקות הגיעו למקום ראש העירייה משה פדלון, מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, מנהל אגף ביטחון בועז מייזל ואחרים. ההוראה של ראש העירייה היתה חד משמעית ומיידית – להקים גגון תוך 48 שעות או שהוא עוצר את העבודה באתר. ביום שני סיימו לקרות את המדרכה ואת השביל וכרגע יש מיגון מלא. בעקבות המקרה ראש העירייה נתן הוראה להתחיל ולהעתיק את זה לכל מקום בעיר בדגש על מוסדות חינוך. הקבלנים כמובן לא שמחים מהעניין הזה. אני מאוד מקווה שאנחנו לא מקרה פרטני אלא סנונית ראשונה בנושא הזה בטח בהרצליה, ובכלל ברמה הארצית. הגיע הזמן שמישהו ירים את הכפפה ואני שמח שעשו את זה בהרצליה. ההתנהלות של חברת הבנייה לאורך כל הדרך היתה לא אחראית ולא מקצועית. לי אין כל סנקציה שאני יכול להטיל על הקבלן. הדבר הכי חמור שאני יכול לעשות זה להשבית את הלימודים, ואז בסוף כולם מפסידים חוץ מהקבלן, וזו לא כוונת המשורר. אני שמח שהעירייה לקחה על זה אחריות ועשתה החלטה אמיצה בזמן הנכון לפני שמישהו נפגע באופן רציני".

אמו של התלמיד מברנר שנחבל ברגלו סיפרה: "הבן שלי ושני חברים שלו יצאו ב-13:35 מבית הספר והלכו לכיוון השביל שבין בית הספר לאתר הבנייה. הם עמדו בתחילת השביל ופתאום נפלה קורת עץ על השביל, פגעה בכמה אבנים שעפו, ואחת מהן פגעה לבן שלי ברגל ליד הקרסול ונהיה לו שם סימן כחול. הילדים נבהלו ורצו לבתיהם. ראש העיר ואחרים הגיעו למקום והוחלט להקים גגון. החלטנו לא להגיש תלונה במשטרה כרגע מכיוון שהם ביקשו לחקור את הילד. אנחנו לא רוצים שהוא יחווה חוויה כזאת, הוא עבר מספיק. העירייה מעורבת בכל הסיפור הזה ואני חושבת שהופקו הלקחים הנכונים ומה שהיה צריך להיעשות נעשה. אם הילדים היו צועדים עוד כמה צעדים בשביל, זה היה יכול להרוג את שלושתם".

אמא אחרת שילדיה לומדים בבית הספר אמרה: "ביקשנו מהקבלן אישור שהעגורן שלו תקין. הוא אמר שיש לו אישור אבל לא הסכים להציג אותו. שלחתי מיילים רבים והתקשרתי להרבה מחלקות ואנשים בעירייה שאני רוצה לראות אישור שהעגורן תקין. הבנתי שהם קיבלו הנחיה לבצע בדיקה לעגורן תוך שבוע, ואם לא תופסק הבנייה. אחרי כמה ימים ראיתי את העגורן עושה סיבובים מהירים. זה היה ממש מפחיד. בדיעבד אני מבינה שמישהו עשה בדיקות לעגורן, שממוקם מעל מתחם כיתות א'-ב', מעל לראשי הילדים, מבלי שטרחו לפנות אותם מהמקום או ליידע מישהו על הבדיקה".

מעיריית הרצליה נמסר: "בטיחות הילדים עומדת לנגד עינינו. העירייה עוקבת אחר פעילות הקבלן ואוכפת פעילותו. הוא קיבל הוראה להציב גגונים נוספים ולפעול לתיקון הליקויים. במידה ולא יעשה זאת יקבל צו הפסקת עבודה. העירייה פעלה על פי נהלי הדיווח במקרים מסוג זה ודיווחה למשרד העבודה על המקרה שאירע בשבוע שעבר. ראש העירייה נתן הנחייה להתקין גגונים בכל מקום בו ילדים עוברים".

חברת אלמוג, שמבצעת את עבודות הבנייה באתר מיולי 2017 וצפויה לסיים אותה במרץ 2020, מסרה בתגובה: "חברת אלמוג דוחה מכל וכל את הטענות בנוגע להתנהלות באתר הבנייה שלה. האתר עומד בכל כללי הבטיחות ומאגף הפיקוח של העירייה אף נאמר לנו כי אנו האתר הכי בטיחותי בעיר. לגופן של הטענות: לעניין טענה של חפץ שנפל מהאתר ופגע בילד – מדובר בטענה שקרית. בכל הליך ביצוע עבודות בהם אנו סבורים כי קיים סיכון ולו הקטן ביותר לעוברי אורח, אנו דואגים לסגירת המעבר באמצעות שומרים שעומדים משני קצותיו ולמעשה יוצרים שטח סטרילי. בנוסף, ולאור חששות שהעלו גורמי העירייה בנושא, החלטנו, לפנים משורת הדין, להתקין מעבר מקורה לאורך השביל הצמוד לאתר, מהלך שבוצע ביום שני האחרון. לחברה לא מוכרת טענה של פיצוץ בלון גז – גם אין אף בלון גז באתר. המשאית שהתהפכה שייכת לאתר בנייה אחר ולא לאתר של החברה. אנו מקפידים על שעות העבודה בהתאם להנחיות העירייה ולתמרור ברחוב ולא מפרים אותם. החברה שמה דגש על כל נושא בטיחות בעבודה ופועלת בהתאם לכללי והנחיות העירייה ותמשיך לעשות כן בצורה הטובה ביותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר