צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

המרוץ להנחה בצהרון: להורים יחידנים יש עד 31 בדצמבר להגיש את הטפסים

משרד הרווחה קיבל רק אתמול את ערעור האחראית על היול"א בעירייה, ולהורים יחידנים בהרצליה נותרו ימים בודדים כדי להגיש את הטפסים ולזכות בהנחה המיוחדת, הניתנת השנה לראשונה

פורסם בתאריך: 27.12.18 15:17

בשורה חשובה להורי ילדי הגנים בהרצליה: הורים יחידנים שעובדים במשרה מלאה זכאים להנחה משמעותית בתשלום צהרוני היול"א בהרצליה. על מנת לקבל את ההנחה, שנעה בין 100 ל-600 שקלים בחודש, ההורים מתבקשים למלא טפסים מתוך אתר משרד הרווחה עד ליום שני הקרוב, 31.12.18.

ההנחות יינתנו רטרואקטיבית, החל מחודש ספטמבר 2018 למי שיגיש את הטפסים עד סוף החודש. מי שיגיש החל מחודש הבא, יקבל רטרואקטיבית הנחה רק חודש אחורה מזמן הגשת הבקשה. הורה המקבל מכל גוף אחר במדינה, לרבות הרשות המקומית, השתתפות או סבסוד בגין שהותו של הילד בצהרון, לא זכאי להנחה זו. מידע נוסף אפשר למצוא באתר העירייה, ובכל שאלה ניתן לפנות למוקד התמיכה מטעם משרד הרווחה – *2969

מור רמלר מוועד הגנים הרצליה מסבירה: "משרד הרווחה נותן סבסוד לצהרונים לפי כל מיני קריטריונים, במטרה לעודד נשים לצאת לשוק העבודה. התפיסה היא שאם אישה צריכה לצאת לעבוד אז היא צריכה גם עזרה עם הצהרונים. עם זאת, משרד הרווחה החליט שהרשויות שהן לא חלק מתוכנית ניצנים לא יוכלו לקבל את ההנחה, למרות שאין לכך שום סיבה. השנה צהרוני הגנים לא הצטרפו לניצנים השנה כי אנחנו גם לא זכאים לסבסוד וגם מכריחים אותנו לעמוד בהמון תנאים, והחלטנו לוותר על התענוג. לכן נדרשנו, לערער על הזכאות של הורי הרצליה והאחראית על היול"א בעירייה, דגנית דקל, הגישה ערעור על ההחלטה לפני כמה שבועות והוא התקבל רק אתמול. לכן הכל עכשיו בלחץ מטורף כי להורים שרוצים לקבל את ההנחה הזאת יש ימים בודדים להגיש את המסמכים והטפסים".

אי אפשר להאריך את תקופת הגשת המסמכים?

"לצערנו, לא. אמא יחידנית יכולה להעלות את כל הטפסים לאתר משרד הרווחה, כולל תלושי שכר, ונקבע לה רף הנחה שיכול להגיע לכמה מאות שקלים בחודש. אנחנו עכשיו נלחמים על זה שכמה שיותר הורים ישמעו על זה ויגישו כמה שיותר מהר. המפעילים של הצהרונים פתחו תאי דואר אלקטרוניים ייעודיים והם מטפלים בטפסים שהם נדרשים לחתום עליהם כמה שיותר מהר. זו פעם ראשונה שהורים יחידנים בהרצליה מקבלים את ההנחה הזאת. יש לא מעט הורים שמתעניינים בזה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר