גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי

ההרשמה לגנים: העירייה תקיים השבוע צ'ט באינטרנט, הורים מבקשים להחזיר את היום הפתוח

משרד החינוך מתנגד למתכונת של ימים פתוחים בגני הילדים ועיריית הרצליה תקיים במקום זאת צ'טים באינטרנט, בשני מועדים, בהשתתפות בכירות המחלקה לגיל הרך, כדי לענות על שאלות ההורים

פורסם בתאריך: 30.12.18 17:04

הורים לילדי גנים בהרצליה מבקשים להחזיר את היום הפתוח בגנים, לקראת ההרשמה לשנת הלימודים הבאה. ביום הפתוח נהגו גני הילדים לפתוח את שעריהם בפני ציבור ההורים ולאפשר להם להתרשם מהגנים ומהצוותים החינוכיים באזור מגוריהם. לפני שנתיים, בהחלטת משרד החינוך, הופסק היום הפתוח. במקום זה תקיים העירייה עבור ההורים הרושמים את ילדיהם לגנים צ'טים באינטרנט בשני מועדים, האחד ביום רביעי הקרוב והשני ב-9 בינואר, בהשתתפות בכירות המחלקה לחינוך לגיל הרך בעירייה.

כך או כך, הרישום לשנת הלימודים הבאה יתבצע באתר הרישום באינטרנט בין התאריכים 27-7 בינואר. רישום פרונטלי יתבצע בין התאריכים 17-9 בינואר, בימים א'-ה' בשעות 13:00-8:00 וביום ב' גם בשעות 17:30-16:00, בבניין העירייה. הרישום, נציין, אינו אוטומטי וגם ילדים הלומדים השנה בגן עירוני חייבים ברישום חדש.

פרסום העירייה על הצ'ט לקראת ההרשמה לגנים

"אנחנו נכנסנו לגן עירייה בדיוק בשנה האחרונה שהתקיים בה יום פתוח", מספרת ליאור ולדמן, אמא לילד שעולה לגן טרום טרום חובה ולילדה שעולה לגן חובה, "ביום הפתוח בדרך כלל כל צוות הגן, או לפחות הגננת, היה בגן למשך שעתיים ביום מסוים אחר הצהריים, וההורים הגיעו באופן חופשי ויכלו להתרשם מהגן והצוות. שמעתי על טענות ששעתיים לראות מספר גנים זה מעט מדי, אבל אצלנו היו שלושה גני טרום טרום חובה באיזור הרישום והספקתי לבקר בכולם לפני תום הזמן. לי זה מאד תרם. אני מאוד אוהבת להתרשם מאנשים באופן אישי ומאוד סומכת על התחושה שאני מקבלת ממקום ברגע הראשון. זה גם משרת הורים שילדיהם עולה לטרום חובה, שלרוב עוברים לגן אחר".

בצ'טים באינטרנט שתקיים העירייה יוכלו ההורים להעלות שאלות בנושא הרישום לגני הילדים ולמסגרת הצהרונים. בין המשיבים יהיו מנהלת המחלקה לחינוך לגיל הרך באגף החינוך בעירייה נאוה שחם, המפקחת על הגנים בהרצליה מטעם משרד החינוך עדנה צימרמן, יועצת הגנים בהרצליה הילה מויאל, מנהלת היחידה לפיקוח על היול"א דגנית דקל, תזונאית קלינית ומנהלת מדור קידום בריאות ואורח חיים בריא ואחראית תוכנית תזונה עירונית, הדס לרר וכן נציגים מוועד הורי הגנים בהרצליה.

הילה לפבר מוועד הגנים: "בדרך כלל הורים לילד ראשון שעולה לגן טרום טרום חובה הם אלה שמבקשים מידע על הגנים, אבל הצ'ט פתוח לכולם. גם בשנה שעברה התקיים צ'ט ונושא הצהרונים היה מרכזי מאוד. ההורים שואלים בעיקר לגבי גמילה, ארוחות ושנת צהריים לאלו שצריכים. גם אנחנו, נציגי ועד הורי הגנים, לוקחים חלק בצ'אט".

מאגף חינוך וערכים בעיריית הרצליה נמסר: "משרד החינוך מתנגד למתכונת זו של ימים פתוחים בגנים. על מנת לתת מענה לכל שאלות ההורים, עורכת העירייה שני מועדים של צ'טים בחי בפייסבוק העירוני. ב-2 בינואר בשעות 17:00-14:00 וכן ב-9 בינואר בשעות 19:00-16:00. בצ'טים תוצג מערכת הגנים על תפיסתם החינוכית, ויינתן מענה לכל שאלות ההורים על ידי נציגי אגף החינוך, מחלקת גני הילדים, נציגי היול"א, ועד ההורים, יועצים פדגוגיים ויחידת הבריאות העירונית". עוד נמסר מהעירייה כי "הימים הפתוחים בגנים בוטלו בכל הערים הגדולות".

תגובת משרד החינוך: "היום הפתוח בוטל על ידי משרד החינוך והעירייה ממספר טעמים. אחת הסיבות הייתה העובדה שהמידע שקיבלו ההורים בגנים לא היה בהכרח רלוונטי לאחר מכן ברישום עצמו. כתחליף ליום הפתוח הוחלט לקיים עם כלל ההורים דרך הפייסבוק העירוני שני מועדים של צ'אט פתוח שבו יוכלו ההורים לקבל את כל המידע הרלוונטי מנציגי משרד החינוך והעירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר