יהונתן ברוסילובסקי

דבר היו"ר: "החברים אומרים שאהיה ראש הממשלה, אבל פרה פרה"

יהונתן ברוסילובסקי, רק בן 15.5 ועם רזומה של שלוש שנים במועצת הנוער, הגיע לראש הפירמידה ונבחר לראשות המועצה. קבלו את התוכניות שלו לבני הנוער בהרצליה

פורסם בתאריך: 14.1.19 14:12

לפני כשלושה שבועות נבחר תושב הרצליה יהונתן ברוסילובסקי, בן 15.5, תלמיד כיתה י' בתיכון חדש, לראשות מועצת הנוער העירונית בהרצליה. ברוסילובסקי, שלומד בתיכון במגמת מחשבים במסלול דיפלומטיה ויחסים בינלאומיים, התחיל את פעילותו במועצת הנוער העירונית לפני כשלוש שנים וכיהן בתפקידים שונים, כשבשנה הקודמת שימש כמזכיר הכללי של המועצה. זו הפעם הראשונה שהתמודד על תפקיד היו"ר. אתמול (א') הוא השתתף בכנס פתיחת מועצת הנוער העירונית עם ראש העירייה משה פדלון ומחזיקת תיק התחבורה דניאל אייזנברג וכבר יש בידיו הישג ראשון לבני הנוער בעיר – עיריית הרצליה הודיעה בכנס שתפעיל הסעות לבני נוער בשבתות למועדון הנוער הכוכב השמיני, שליד הפארק העירוני.

ברוסילובסקי לא רק חובב פוליטיקה ואקטואליה. בשעות הפנאי הוא גם פעיל בצופים בשבט שחף, מפיק מוזיקה במחשב יחד עם חבר ועוזר לו בכתיבת שירים ושיחק גולף, בעיקר עם סבא שלו וחבריו. הוא מספר שרוב הזמן בארוחות שישי מתנהלים ויכוחים פוליטיים מסביב לשולחן. "ההורים שלי בדעות מנוגדות לשלי, אני ימני ואמא שלי שמאלנית, אבל אני מנצח. אולי בפעם הבאה אחשוף בפניה את נושאי הדיון לפני הארוחה, ואז יהיה לה אולי סיכוי מולי", הוא אומר וצוחק.

מה הוביל אותך להיות פעיל במועצת הנוער העירונית?
"התחלתי במועצת התלמידים כשהייתי בכיתה ז' ובכיתה ח' רציתי לקחת את זה צעד אחד קדימה ולהשפיע לא רק על בית הספר אלא על העיר כולה. כך מצאתי את המסגרת של מועצת הנוער העירונית של הרצליה. עשיתי כמה תפקידים בשלוש שנים האלה במטרה לייצג כמה שיותר את הנוער ולעשות כמה שיותר בשבילם בעיר. השנה אפשר להגיד שהגעתי לתחנה האחרונה, להיות יושב הראש, שזה בדרך כלל מי שיוצר יחד עם החברים האחרים במועצת הנוער את המדיניות, החזון והדרך שהמועצה תוביל השנה".

הופתעת שנבחרת או שהיתה לך תחושה שתיבחר?
"בשנה האחרונה הייתי המזכיר הכללי של המועצה. הייתי עם הכי הרבה ניסיון ויצאתי בקמפיין מאוד אינטנסיבי. שלושת המתמודדים האחרים נתנו תחרות מאוד טובה ומכובדת, הם עשו קמפיין מאוד טוב וכולם תותחים אחד אחד. אני שמח שהם נתנו לי את הזכות להיות היו"ר".

מה הכי חשוב לך לקדם במועצה?
"השנה בחרנו להתמקד בשלושה תחומים: התחום הראשון מתייחס לקבלת האחר. כולנו מיוחדים ומכאן שלכולנו צרכים מיוחדים. בניגוד לשנים קודמות, אנו מתכוונים להפיק אירועים המשותפים לכלל בני הנוער ואנו מתכוונים לצאת בהסברה לנוער על תחום צרכים מיוחדים וחשיפתו לנושא. התחום השני נוגע לפעילויות הפנאי לנוער. בני נוער רבים חשופים לסיכונים מיותרים, מאחר ונפגשים במקומות שאינם מיועדים למקומות בילוי. מאחר והכוכב השמיני הינו המקום היחיד שפתוח בסופי שבוע, ברצוננו להפיק בעצמנו פעילויות ואירועים, בכדי שנוכל לדאוג לרווחת בני הנוער ולספק מקומות בילוי נוספים. התחום השלישי נוגע לנושא במטריד את כולנו – התנהלות ברשת. בשנים האחרונות, לצד האלימות הפיזית והמילולית התפתח סוג חדש של אלימות – בריונות רשת. השנה, כמועצה, נשים את הנושא בראש סדר העדיפויות על ידי פעילויות הסברה, על ידי העלאת מודעות, מציאת פתרונות טכנולוגיים לפתרון ומיגור התופעה, בין אם זה מול הנוער עצמו או מול גורמים אחרים כמו הרשויות וההורים".

מה עשית בקמפיין שלך?
"הקמפיין נמשך שבוע והוא היה מאוד אינטנסיבי. פרסמתי ארבעה סרטונים, שזה יותר מרוב המועמדים האחרים, והעליתי אותם לסטורי באינסטגרם. פרסמתי גם מצע. רוב הקמפיין התמקד בוואטסאפ ובטלפונים אישיים לכל אחד מנציגי התלמידים במועצת העיר. הרמתי טלפון לכל נציג במועצה כדי להבין למה הוא רוצה להיות השנה במועצה, ורציתי לתת להם כמה שיותר מהניסיון שיש לי כדי שהם יוכלו לממש את הדבר הזה, גם אם לא אבחר. מהשיחות שניהלתי התרשמתי שהם חבר'ה מצוינים, יותר טובים מכל השונים הקודמות".

כמה כסף השקעת בקמפיין?
"לא הוצאתי כלום, אפילו לא אגורה. צילמנו את הסרטונים עם המצלמה של הטלפון מחוץ לבית שלי. אני חושב שמה שעשה את ההבדל זה העניין שיש לי ידע קודם בתחום. פעם ערכתי המון סרטונים ועזרתי להמון חברים עם הפרויקטים בתקשורת וקולנוע. אני מאמין שאם מישהו רוצה משהו והוא חושב שהוא יכול לעשות את זה והוא יכול לרתום אחרים לדבר הזה, הוא לא צריך לבזבז כסף. אם החזון שלו מספיק טוב אנשים משתכנעים ללכת איתו".

איך המשפחה הגיבה לזה שהתמודדת לתפקיד היו"ר?
"אני יכול להגיד שרואים שינויים אצלם, כי כשהתחלתי עם כל העניין של מועצת התלמידים והעשייה החברתית הם קצת חששו שזה יפריע לי בלימודים. היום הם ראו שזו לא סטייה חד-פעמית אלא דפוס, אז הם כן מפרגנים מאוד ואפשר לומר שהם שמחים על זה. אני בא מבית שהוא מאוד הנדסאי. אבא שלי עבד בזמנו באלקטרוניקה. הייתי עוף מוזר בהתחלה כשהתחלתי לדבר על מדעי החברה, פוליטיקה, דיפלומטיה ועל שינוי חברתי. הם התחילו להתרגל לכל הסיפור הזה, ואני מרגיש שהם גאים בי. אבא שלי בהתחלה ראה כמה לחץ היה עלי בתור מזכיר כללי והוא אמר לי שלא בטוח שאני צריך עכשיו את הדבר הזה. הוא חשב שאני צריך להשקיע בלימודים והציע שאעשה תפקיד קטן יותר, כמו סגן. אמרתי שאני רוצה ללכת עד הסוף. סבתא שלי נתנה לי המון מוטיבציה. היא אמרה לי תשאף כמה שיותר גבוה. החלטתי שאני הולך לעשות את זה כי זה משהו שרציתי הרבה זמן".

ואיך הגיבו החברים?
"הם מאוד מפרגנים, תמכו בי לאורך כל הדרך. הם אומרים שאהיה ראש הממשלה הבא, אבל פרה פרה. אחרי שנבחרתי, במשך שבוע שלם בכל שיעור שנכנסתי אליו המורה פתחה בברכות וזה מאוד כיף. אני לא מאמין גדול בברכות ובגינוני יתר, אני כן מאמין בדוגרי ובעשייה ואני מאמין שלמרות שנבחרתי זו אפילו לא התחלת ההתחלות. אני צריך קודם כל להוכיח את עצמי ולעשות, להוביל יחד עם האנשים האחרים, יחד עם הנוער של הרצליה, יחד במטרה משותפת. רק אז, אם אוכיח את עצמי, אוכל לקבל ברכות על העשייה שלי. כרגע קטונתי".

יש לך מסר שאתה רוצה להעביר?
"יש לנו תקופה רגישה בעולם מבחינת מה אסור או מותר להגיד ולעשות. זו לא פרשנות פוליטית כשאני אומר שכולנו צריכים להתאחד ולהתגבר על זה ולקפוץ מעל מכשולים כמו שעשינו בעבר. רק ככה מתקדמים – ביחד, ולא אחד אחד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר