תיכון הנדסאים בהרצליה. צילום: ניר קידר
תיכון הנדסאים בהרצליה. צילום: ניר קידר

כבוד: תיכון הנדסאים ברשימת עשרת התיכונים הטובים בארץ

כך לפי אתר מדלן. ההישגים הלימודיים בתיכון גבוהים, אך כך גם אחוז הנשירה ביחס לתיכונים האחרים ברשימה. מדדי האלימות בתיכון נמוכים בהשוואה לממוצע הארצי

פורסם בתאריך: 27.1.19 08:30

תיכון הנדסאים בהרצליה שובץ במקום השביעי ברשימת התיכונים המצטיינים בישראל, שפרסם בשבוע שעבר לוח הדירות מדלן. הלוח, שמציג בכל שנה רשימה של 20 תיכונים מצטיינים שמתבססת על נתוני משרד החינוך, שיבץ ברשימה גם שני תיכונים אחרים באזור – תיכון הדרים בהוד השרון שובץ במקום ה-13, ותיכון אוסטרובסקי הרענני במקום ה-16. בשלושת המקומות הראשונים תיכונים מירושלים: אולפנא תורנית חורב, תיכון ליד האוניברסיטה וישיבת חורב.

ציוני התיכונים משוקללים ברשימה בסולם של 10-1, על פי מספר מדדים: אחוז הזכאים לבגרות, אחוז הנושרים, אחוז המצטיינים, אחוז הניגשים לחמש יחידות מתמטיקה, אחוז הניגשים לחמש יחידות אנגלית, הציון הממוצע במקצועות המוגברים, סקרי אלימות בקרב התלמידים ושביעות רצון התלמידים. הציון הסופי שניתן לתיכון הנדסאים הוא 9.9 מתוך 10.

נתוני תיכון הנדסאים בכל הפרמטרים שנבדקו:

תלמידים: 416

הישגים לימודיים:

# אחוז הזכאים לבגרות: 98.9 אחוז

# אחוז הנושרים: 1 אחוז (הגבוה מבין רשימת 20 התיכונים הטובים בארץ, הממוצע הארצי הוא 1.5 אחוז)

# אחוז המצטיינים: 39.1 אחוז

# אחוז הניגשים לחמש יחידות מתמטיקה: 65.5 אחוז

# אחוז הניגשים לחמש יחידות אנגלית: 97.7 אחוז

# שלושה מקצועות מוגברים: טכנולוגיה מוכללת (ציון ממוצע: 94); פיזיקה (87); מדעי המחשב (94)

מדדי אלימות:

# בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מאחד התלמידים שרצה לפגוע בי (כיתות י'-י"א): 3 אחוזים (הממוצע הארצי 8 אחוזים).

# לפעמים אני מפחד ללכת לבית הספר, כי יש בו תלמידים שמתנהגים באלימות: 2 אחוזים (הממוצע הארצי 5 אחוזים).

# בחודש האחרון מישהו מהמורים לעג לי או העליב אותי או השפיל אותי במילים (כיתות י'-י"א): 17 אחוזים (הממוצע הארצי 20 אחוזים).

# בכיתה שלי יש תלמידים שמתחצפים למורים (כיתות י'-י"א): 45 אחוזים (הממוצע הארצי 65 אחוזים).

# טוב לי בבית הספר (כיתות י'-י"א):  89 אחוזים (הממוצע הארצי 70 אחוזים).

מנהלת תיכון הנדסאים, אורית רוזן, אמרה: "אני רואה זכות גדולה להיות חלק מנבחרת מצטיינת, חשה גאווה בצוות בית הספר ובתלמידים שלנו שלוקחים אחריות על תהליך הלמידה. כמו כן, אני רואה בחשיבות רבה את הגדלת מספר הבנות הבוחרות ללמד במגמות מדעיות טכנולוגיות ולהצטרף לתיכון הנדסאים". באשר לנתוני הנשירה אמרה רוזן: "מניעת נשירה הינה יעד חשוב העומד לנגד עינינו כל הזמן.
לאור זאת, במצבים בהם תלמידים מתקשים מסיבות לימודיות/רגשיות אנו 'מייצרים חליפה' לימודית אישית המותאמת לתלמיד. זאת לצד תמיכה פרטנית ובשיתוף ההורים".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא כל כך ברור לי מ הכבוד הגדול.
    בית הספר להנדסאים בוחר ממיין, וזורק תלמידים לפי הישגים.
    אז למה אתם מצפים שיקרה?
    בואו נראה אותו פותח כיתות כמו כל בעת ספר תיכון אחר בעיר, מקבל תלמידים מכל הגוונים ובכל היכולות, פותח כיתות מבר אתגר והראה מה קורה.
    בית הספר להנדסאים גם מושך אליו את כל התלמידים החזקים מהתיכונים בהרצליה, ובכך מחליש אותם, וגם מסנן החוצה את החלשים.
    את הפרסים והתקציבים צריך לתת לבתי הספר התיכונים , החדש, היובל, ראשונים, ותיכון דור שמתמודדים מידי יום עם בני הנוער בכל רמת ידע.

  2. אורנה

    זה נכון שבית הספר עורך מיונים. אבל למה אתה מציג את זה כדבר שלילי? חשבת שאולי גם לתלמידים החזקים יש צרכים ושצריך לענות גם עליהם? אנחנו כל כך דואדים ב20 שנים האחרונות ליזק את החלשים (שזה מצויין וכל הכבוד) אבל שכחנו בדרך את החזקים. למה הבנות שלי צריכות לשבת בכיתות ולהשתעמם? למה לבזבז להן את הזמן? אם יש בית ספר חזק ויודע להריץ את החזקים קדימה, אדרבא – תנו להם להתפתח. זה יבוא על חשבון החלשים. ואין וויכוח עם זה שצריך לחזק את החלשים, פשוט לא על חשבון אלו שמגיעים כדי ללמוד, ובסוף סובלים יום שלם מתלמידים שבאו לעשות קונצים ושמח ולמרוח את הזמן של כולם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר