חטיבת הנגיד בהרצליה. צילום עזרא לוי
חטיבת הנגיד. צילום עזרא לוי

ההורים בחטיבת הנגיד מחריפים את המאבק על ימי שישי. יו"ר הוועד: "90 אחוז מההורים מתנגדים לשינוי"

ההורים דורשים להיפגש עם מנהלת המחוז במשרד החינוך, על רקע הכוונה להחיל שבוע לימודים בן שישה ימים בחטיבה. יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר: "בשישי מתקיימות אצלנו פעילויות העשרה. לא ברור על אילו קריטריונים התכנית נפסלה"

פורסם בתאריך: 4.2.19 14:59

הורים לתלמידים בחטיבת שמואל הנגיד בהרצליה דורשים להיפגש עם מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי, בעקבות כוונת משרד החינוך והעירייה להאריך את שבוע הלימודים בחטיבה מחמישה ימים לשישה. לדבריהם, שינוי מתכונת הלימודים בחטיבה נהוגה בבית הספר מזה 15 שנה, ושינוי כה מהותי מחייב שיח בין משרד החינוך לבין ההורים ולכן הם מבקשים להיפגש עם שיטאי ולהשמיע את טיעוניהם. ההורים, נזכיר, יצאו בחודש שעבר למאבק נגד ההחלטה.

"חטיבת הנגיד פועלת מזה 15 שנים במסגרת של שבוע לימודים בן חמישה ימים", כתבו ההורים לשיטאי, "השינוי הצפוי, עורר התנגדות תקיפה בקרב ההורים ובקרב התלמידים. החטיבה פועלת תחת פיקוחו הישיר של משרד החינוך", כתבו ההורים, "שבוע הלימודים המונהג כיום בחטיבה היה נתון ידוע, והתנהלות בית הספר היתה שקופה, דבר לא נעשה במחשכים. עצימת עיניים של המערכת לא יכולה להיחשב כ'אי ידיעה', אלא כמתן הסכמה דה פקטו למצב הנתון. לא ייתכן שנוהג בן 15 שנה, עליו הסתמכו ההורים שעה שרשמו את ילדיהם לבית הספר, ישונה באופן חד צדדי, על בסיס חוזר מנכ"ל, אשר האיסור הכלול בו מהווה רקמה פתוחה הסופגת פרשנויות שונות ולא בהכרח פרשנות הטוענת לאיסור הפעלת המסגרת בפורמט הקיים. שינוי המציאות באופן כה מהותי מחייב שיח ושימוע טענות ההורים כנגד מהלך חד צדדי מסוג זה, מה עוד שכל העולם המערבי, מלבד ישראל, מנהיג מתכונת של חמישה ימי לימוד בשבוע. נבקש כי תקבע פגישה עם מנהלת המחוז הגברת חיה שיטאי לצורך שמיעת טיעוני ההורים, בשאיפה שהלב יהיה פתוח לשמוע והנפש תהיה חפצה להקשיב".

יו"ר הנהגת ההורים בשמואל הנגיד, שלומי קרמר, אומר: "הנהגת ההורים ערכה הצבעה והחלטנו שאנחנו מתנגדים לשינוי שמשרד החינוך רוצה להחיל על בית הספר ולעבור לשישה ימי לימוד בשבוע. משרד החינוך, באופן חד-צדדי החליט על המתכונת החדשה, מבלי ששיתף את ההורים והתלמידים. ההורים והתלמידים בכלל לא פונקציה מבחינת משרד החינוך. משרד החינוך לא בא אלינו והציע שניפגש ונבנה יחד תוכנית, אלא החליטו והודיעו לנו שזה המצב. ההורים מאוד מאוכזבים ולא מוכנים לקבל את ההחלטה הזאת. ימי שישי היו ימים שבהם התקיימו פעילויות שונות כגון שיעורי תגבור והעשרה, תוכנית 'לב' (לקהילה בקהילה) אימוני ספורט ומחול, הרכבים מוזיקליים וכן תוכניות לימוד באקדמיה (דרך אוניבסרסיטת בר אילן) בעיקר לכיתות המחוננים. מתכונת הלימודים הנוכחית מאוד מוצלחת ומאפשרת להביא לידי ביטוי את כישוריהם המיוחדים של כל תלמיד ותלמידה, בין אם במסגרת פעילויות המתקיימות ביום שישי בין כותלי בית הספר ובין אם במסגרות חיצוניות בתחום הספורט, המוסיקה, האקדמיה וכדומה".

קרמר מוסיף: "ביקשנו פגישה עם מנהלת המחוז חיה שיטאי על מנת להביא בפניה את עמדת ההורים. רוב גורף, יותר מ-90 אחוז מההורים בבית הספר, מתנגדים לשינוי. 15 שנה העניין הזה לא היווה בעיה ופתאום זה הפך להיות מהותי. התוכנית של העירייה היא שכל צורת הלימוד תשתנה למולטידיסיפלינרית. התוכנית הנוכחית המונהגת בימי שישי הינה ברוח מהפכת החינוך שרוצה להנהיג אגף החינוך: חיבור לקהילה, לאקדמיה, שיטות לימוד חדשות וכדומה.

"עמדתה הנוכחית של העיריה לא ברורה. בשנה שעברה היתה דרישה דווקא מכיוון העירייה להנהיג לימודים ביום שישי. הנימוקים שהועלו היו חלשים והורים התנגדו. הוכנה תכנית מצוינת 'שישי יצירתי', והעירייה הסכימה לעכב את השינוי. לא ברור על אילו קריטריונים התכנית נפסלה ומדוע אנו שוב נאלצים להתמודד עם גזירה שאיננו מעוניינים בה. אנחנו בטוחים שלאחר שנשב עם האחראים במשרד החינוך ונציג להם את התוכנית המונהגת כיום בחטיבת הנגיד ההבנה ליתרונות המגולמים בתוכנית תתחזק. בחטיבה פועלת בהצלחה חסרת תקדים מתכונת שישי יצירתי ובה מוצעות פעילויות העשרה, ידע וקהילה ביום זה. מאות תלמידים משתתפים בה, נוצרים מעגלי קהילה של נתינה ועזרה. ביטולה היא פגיעה קשה מאוד בקהילת משפחות הנגיד".

תגובות משרד החינוך ועיריית הרצליה יובאו כשיתקבלו.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר