נציגי הנהגת ההורים העירונית והנהלת העירייה צילום אוהד מוגרבי
נציגי הנהגת ההורים העירונית והנהלת העירייה צילום אוהד מוגרבי

הנהגת ההורים ופדלון סיכמו: אפס אלימות ושירותים נקיים

נציגי הנהגת ההורים החדשה של הרצליה נפגשו עם ראש העירייה, שהתחייב לשים דגש על איכות במכרז לניקיון בתי הספר. עוד נודע שארבעה בתי ספר חדשים מתוכננים לקום בעיר. נקבעה פגישה עם בכירי העירייה לטיפול בגבייה מהורים סרבני תשלום

פורסם בתאריך: 7.2.19 16:16

ביום רביעי שעבר נערכה ישיבה של הנהלת עיריית הרצליה עם הנהגת ההורים העירונית. יו"ר הנהגת ההורים העירונית, זיו עומר, ונציגי ההורים פתחו את הישיבה בכותרת "מובילים בחינוך" וציינו כי משפחות צעירות רבות מגיעות להרצליה בשל מערכת החינוך העירונית המובילה בנושאים רבים. נציגי ההורים פירטו את תוכנית העבודה השנתית שלהם, הכוללת יותר מ-35 נקודות החשובות להורים בעיר, ונגעו לעומק בנקודות אשר בראש סדר העדיפויות כגון אקלים חברתי במוסדות החינוך, ניקיון בדגש על חדרי שירותים במוסדות החינוך, בינוי, צפיפות בגנים ותשלומי הורים לבתי הספר.

"חשובים לנו, ההורים, השיתוף והשקיפות, להיות בעניינים ולדעת מה תכנית העבודה", אומר יו"ר הנהגת ההורים העירונית זיו עומר, "מתרחשים שינויים רבים בעיר, הן בצד הפדגוגי והן בנושאים אחרים. מעורבות של ההורים בתהליכים זה תנאי חשוב להצלחתם. החל משינויים מג'וריים דוגמת תכניות חינוך, תכנון עירוני ובינוי, וכלה בסדרי עדיפויות. למשל אם עושים פרויקט של הצללה במגרשי הספורט חשוב לנו לדעת באיזה בית ספר זה ייעשה ומתי. אנחנו רוצים לבוא להורים עם תכנית סדורה ולהגיד להם למשל שבשנת 2022 יהיה להם אולם ספורט במקום שישאלו שוב ושוב. חשוב לנו להוביל ולא לחכות לפתרונות ברמה הארצית. אנו עומדים בתקופה של מהפכה בחינוך והרצליה נמצאת בראש החץ. זו מבחינתנו הובלה. היתה פגישה ממש טובה, את כל הנושאים שהעלנו ראו עין בעין ראש העירייה והמנכ"ל. מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, נתן הוראה לכל האגפים לזמן אותנו ולשתף איתנו מידע וביקש שיהיו פתוחים ושקופים איתנו. הן פדלון והן בן עזרא ממש מאמינים בשיתוף פעולה וייאמר לזכותם שהם עושים את זה הלכה למעשה".

איזה נושא הכי בוער לכם?

"תוכנית העבודה כוללת סעיפים רבים ועשינו תיעדוף. במקום הראשון היה האקלים החברתי – הכוונה היא לא להתמקד בבית ספר או גן מסוים אלא הסתכלות עירונית כוללת שמתחילה מלמעלה ואומרת שבהרצליה אין אלימות נקודה. זה מתחיל בכבישים וממשיך באיך אנחנו מתייחסים למנקי הרחובות ולקופאית בסופר. התקבלנו בידיים פתוחות וראש העיריה אמר שהוא מעוניין לטפל בזה אישית ולבנות תוכנית עירונית עם טובי המומחים בעניין בארץ, וללא ספק התוכנית תהפוך לדוגמא לערים אחרות שיאמצו אותה. זו הנקודה החשובה ביותר כי בסופו של דבר ערכים עומדים בראש סדר העדיפויות שלנו.

מה עם הנושאים האחרים שהועלו?

"בעניין ניקיון השירותים, ראש נתן הוראה לבחון את המכרז של חברת הניקיון ולבנות מכרז איכותי ולא כמותי, מושתת יותר על מה עושים ופחות על גובה התשלום לקבלן. הוא ביקש לאסוף את אבות הבית ולהדריך אותם איך הם צריכים לנהל את עובדי הניקיון. גם אנחנו מצדנו נצא עם קמפיין משותף הורים-ילדים-צוותים חינוכיים, אשר ישפר את השמירה על ניקיון השירותים.

"בתחום הבינוי, הסטנדרטים בהרצליה משמעותית טובים מאלו אותם מספק משרד החינוך, וברמה מהגבוהות בעולם. חשוב לנו להעביר להורים את התכנית הרב שנתית והטיפול במבנים קיימים. יש מבנים בני 40-45 שנה ועלות התחזוקה שלהם מאוד גבוהה, מה שלעתים בא על חשבון דברים אחרים. המטרה שזה לא יקרה. בן עזרא אמר שזה לא צריך להיות ככה וזה יתוקן.

"בשל הגידול בתלמידים, עומד להיות בינוי משמעותי במוסדות החינוך בעיר: ארבעה בתי ספר מתוכננים בגליל ים – קומפלקס אחד של בית ספר יסודי, חטיבה ותיכון ועוד בית ספר יסודי שייבנה במתחם נפרד, ובית ספר נוסף אשר יקל על הלחץ בהרצליה הצעירה, מתוכננים שני אולמות ספורט ושמונה גנים, שדרוג של ארבעה מתנ"סים, נווה עמל ונווה ישראל, ובינוי מתחמים קהילתיים נוספים ומתחם לצופים. העירייה מתוך עקרון השקיפות תשתף את נציגי ההורים בישיבות הבינוי. גם נושא הצפיפות בגנים עלה. הרגולציה של משרד החינוך בונה על עד 35 ילדים בגן. עיריית הרצליה מבחינתה משתדלת שיהיו מקסימום 32 ילדים בגן. צריך לעבוד בזהירות בין הרגולציות של משרד החינוך לבין מה שהעירייה רוצה לעשות.

"גם נושא החינוך לערכים עלה כנושא מרכזי בתכנית העבודה. היום יש מענה לעל יסודיים, ולמשפחות, ואנו רוצים תוכנית התנדבות מגיל הגן, וחינוך לערכים הן במוסדות החינוך והן בבלתי פורמלי. נושאים אלו תואמים את תפישת העירייה ומנכ"ל העירייה זימן פגישה בנושא מיד עם סיום הישיבה.

"בנושא תשלומי הורים, שהוא נושא כואב וטעון של הורים הצורכים שירותים ומתחמקים מתשלום, ההורים ביקשו את עזרת העירייה בגבייה. בנושא זה תקבע פגישה עם מנכ"ל בעירייה, ראש אגף החינוך, היועץ המשפטי ונציגי ההורים ויבחנו את הנושא לעומק".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון ציין כי הוא רואה חשיבות גבוהה בשיתוף פעולה עם הנהגת ההורים ומעוניין להעמיק אותו. הוא אמר בעקבות הפגישה: "שמח על הרצון הטוב והנכונות לעבודה משותפת. שילוב הידיים בין הנהלת העיר והנהגת ההורים הוא פתח להצלחתנו בקידום תהליכים ותכניות בנושאי חינוך בעיר".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר