חטיבת הנגיד בהרצליה. צילום עזרא לוי
חטיבת הנגיד. צילום עזרא לוי

הפגישה עם משרד החינוך והעירייה נכשלה: בנגיד מחריפים את המאבק על שבוע לימודים בן חמישה ימים

ההורים בחטיבה הקימו ועד פעולה משותף עם התלמידים: "המהלך יביא לעזיבה של תלמידים ומורים". העירייה: "אחד הגורמים להחלטה הוא שגרת ימי הלימוד של שאר בתי הספר בהרצליה"

פורסם בתאריך: 25.2.19 11:05

הורים לתלמידים בחטיבת הביניים שמואל הנגיד בהרצליה הקימו ועד פעולה משותף של ההורים והתלמידים כדי להיאבק בהחלטת משרד החינוך והעירייה, למעבר בשנת הלימודים הבאה לשבוע לימודים בן שישה ימים במקום חמישה, כפי שנהוג בבית הספר מזה 16 שנה. זאת בעקבות פגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין ועד ההורים לבין נציגים ממשרד החינוך ומהעירייה בנושא, אותה הגדירו ההורים ככישלון. הנהגת ההורים של החטיבה פנתה בקריאה לראש העירייה משה פדלון לעצור את המהלך עכשיו, לפני סגירת ההרשמות לחטיבות ו"בטרם תוחמר הפגיעה בתלמידי הנגיד ובמוריו", כלשונם. הם גם דורשים להפגש איתו.

נזכיר כי הורים לתלמידים בחטיבת הביניים שמואל הנגיד בהרצליה החלו בינואר האחרון את מאבקם בהחלטת משרד החינוך ועיריית הרצליה לקיים בחטיבה שבוע לימודים בן שישה ימים. בשנת הלימודים הנוכחית מתקיים בחטיבה בימי שישי "שישי יצירתי", של לימודי העשרה לא פרונטליים, בעקבות פשרה שהתקבלה בשנה שעברה בין העירייה ו-ועד ההורים דאז בראשות שרון קוטלר ומי שהוא היום חבר מועצה איל פביאן, על רקע כוונה דומה להגדיל את מספר ימי הלימוד השבועיים.

במהלך הישיבה שהתקיימה בין נציגי משרד החינוך והעירייה לבין ההורים במשרד החינוך בתל אביב, טענו ההורים כי שבוע לימודים בן חמישה ימים מונהג בהצלחה בעולם המערבי, והציגו את פעילות שישי יצירתי בבית הספר.

לטענת ההורים, נציגי העירייה אמרו בפגישה שהפתרון שאושר השנה, לקיים את פעילות "שישי יצירתי", היה פתרון זמני בלבד. "הבנו שעיריית הרצליה לא רצתה לגרום לבלגן מצד ההורים בשנה הקודמת, שהייתה שנת בחירות", אומרים מנציגות ההורים, "נציגי העירייה ומשרד החינוך העלו טענות נגד 'שישי יצירתי', וציינו גם שבתי ספר ברחבי הארץ לומדים חמישה ימים רק בתמיכת הרשות המקומית ושהרצליה מעוניינת לשמור על אחידות בימי ההוראה. זאת למרות שככל הידוע לנו, בתיכון הנדסאים ילמדו כיתות ט' ו-י', גם בשנה הבאה, חמישה ימים בשבוע. יש גם בתי ספר תיכונים רבים ברחבי הארץ שלומדים חמישה ימים בשבוע.

"אמרו לנו גם שהמחנכים מנצלים את המתווה כדי לעבוד ארבעה ימים בשבוע בלבד, ושהילדים לא מקבלים מענה רגשי הולם, אמירה שהופרכה בעקבות בדיקה שערכנו. הם טענו גם שבגלל מבנה הלימודים, המורים בחטיבה, באופן מובהק, לא הולכים ללימודי תואר שני בשל חוסר ביום חופשי נוסף בשבוע. הם גם ציינו כי מתווה יום שישי הנוכחי מתקיים ללא נוכחות מורים ומנהלת, והדבר מסוכן לילדים וכתוצאה מהמבנה של חמישה ימים בשבוע, יש עלייה במקרי האלימות בימי חמישי בלילה, אבל סירבו לענות לשאלתנו אם מדובר בתלמידי הנגיד. הם גם התעלמו מסקר של משרד החינוך שמסקנותיו הן שהילדים מוגנים יותר בחיק המשפחה וחשופים לפגיעות רבות יותר דווקא במסגרות הלימודים. הבענו חשש לעתידו של בית הספר אם המהלך הזה של העירייה יתממש. אנחנו חוששים שמהלך חד צדדי מסוג זה יביא לזליגת תלמידים לבתי ספר אחרים ולעזיבה של מורים שתנאי העבודה שלהם ייפגעו".

בהודעה שהפיצו ההורים המתנגדים נמסר כי הטענות שהעלו משרד החינוך והעירייה "מופרכות והסיבה האמיתית לצעד עדיין לא ברורה". הם מסרו כי "בישראל מצביעים המחקרים על יחס הפוך בין מספר ימי ההוראה לבין הישגי התלמידים – ועיריית הרצלייה מחזירה אותנו לאחור? עיריית הרצליה ומשרד החינוך הציגו טיעונים מופרכים שנסתרו אחד לאחד. נוסף על כך היא מחבלת במו ידיה במתכונת שישי-יצירתי שזוכה להצלחה עצומה ומיישמת הלכה למעשה את חזון פרויקט האיץ' שמוביל יעקב נחום. הורי הנגיד מביעים דאגה גדולה עקב הפגיעה בבית הספר. במצב שבו עיריית הרצליה פותחת חטיבה מתחרה ואליטיסטית בבית הספר להנדסאים, בית ספר שבו לומדים חמישה ימים בשבוע בלבד, ובשעה שהכפר הירוק מציע גם הוא בתי ספר מתחרים איכותיים ביותר, שגם הם לומדים במתכונת חמישה ימים, עומדת חטיבת הנגיד לספוג מכה אנושה שתחבל במרקם החיים הייחודי והמשפחתי של החטיבה".

ממשרד החינוך נמסר: "ככלל, על פי חוזר מנכ"ל אין לקיים שבוע לימודים בן חמישה ימים אלא באישור חריג ובנסיבות יוצאות דופן. בעבר ניתן אישור זמני לחטיבה שלא חודש וכיום לאור העובדה שכל מערכת החינוך בעיר פועלת שישה ימים בשבוע, אין סיבה להחריג את חטיבת שמואל הנגיד".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "אכן התקיימה פגישה בין נציגי ועד ההורים ומפקחת על בית הספר, מטעמה של מנהלת המחוז. השתתפו במפגש מנהל אגף החינוך ד"ר יעקב נחום ומנהלת המחלקה העל יסודי חגית אבירם. נציגת מנהלת המחוז הציגה את הנימוקים להחלטה למעבר לשישה ימים והובהר שמדובר בחוזר מנכ"ל משרד החינוך ובהחלטה שהתקבלה לאור מספר משתנים, אחד מהם הינו שגרת ימי הלימוד של שאר בתי הספר בעיר הרצליה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. Dekel

    מתאים מאוד לעיריית הרצליה לקלקל את מערכת החינוך של עצמה. יעקב נחום- טיל עם מנגנון השמדה עצמי

  2. מורה בהנגיד

    גועל נפש של התייחסות למורים. כשיקומו המורים וילכו נראה את חהמפקחת נכנסת לכתה במקומנו. תברח תוך דקה וחצי.

  3. זאב

    במקום להצעסק עם מספר ימי הלימוד, יתכבדו המשרד ושר האין-חינוך לטפל בנושא החרם בצורה רצינית ולא על ידי כסת"חים.

  4. מושון

    בקיצור, לחץ של מנהלות בתי ספר אחרים בעיר. זה כל הסיפור. פוליטיקה קטנה עח המורים והתלמידים

  5. ד"ר אייל אבן חן

    הבת שלי למדה בחטיבה לפני שנים במתכונתה הנוכחית. לא ברור למה כל פוליטיקאי צעצוע חייב לחרב את כל הדברים הטובים של קודמיו רק בשביל להזכר בדפי ההסטוריה, במקרה דנן- ככשלון חרוץ.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר