צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

העירייה מעלה את שכר הלימוד במעון היום העירוני במאות שקלים בחודש

תחילה התכוונה העירייה להעלות את המחיר ב-560 שקלים בחודש. בעקבות תלונות של הורים הוחלט כי ההעלאה תהיה בשיעור של 350-290 שקלים, שהם אלפי שקלים בשנה. "אנחנו שבויים שלהם", אומרת אחת האמהות, "כל הגנים הפרטיים כבר מלאים"

פורסם בתאריך: 26.2.19 08:52

הורים לילדים הלומדים במעון היום העירוני קשת שברחוב דורי בהרצליה מתרעמים על החלטת העירייה להעלות את שכר הלימוד במעון בשנת הלימודים הבאה במאות שקלים בחודש.

כיום משלמים ההורים בין 2,600 ל-2,800 לחודש עבור שכר הלימוד במעון, תלוי בגיל הילד בהתאם לקביעת משרד הכלכלה. לפני כשבועיים, בחוזר שנשלח להם על ידי החברה למרכזים קהילתיים המפעילה את המעון, הופתעו ההורים לגלות על ההחלטה להעלות את שכר הלימוד ב-560 שקלים לחודש. בעקבות תלונות של הורים על המחיר הגבוה, התקיימה בשבוע שעבר לבקשתם פגישה עם מנכ"ל החברה למרכזים קהילתיים, יקי חרל"פ. בעקבות הפגישה קיבלו ההורים חוזר מעודכן שלפיו עליהם להוסיף 190 שקלים עבור מנה בשרית וחוג אחד או 240 שקלים עבור מנה בשרית ושני חוגים, הגן יפעל עד השעה 16:30 ומי שירצה חצי שעה נוספת עד השעה 17:00 יוסיף 160 שקלים. כלומר, עבור שירותים כפי שהם מקבלים היום, יצטרכו יצטרכו על פי חוזר זה להוסיף 400 שקלים.

ההורים לא ויתרו, ובפגישה שהתקיימה ביניהם לבין מנכ"ל העירייה ביום ראשון השבוע הציע המנכ"ל כי שכר הלימוד עבור נרשמים חדשים יעלה ב-350 שקלים בחודש, ולילדים ממשיכים 290 שקלים בחודש לאחר קיזוז דמי הרישום בסך 133 שקלים. למרות זאת, חלק מההורים ממשיכים לטעון כי מדובר בעלייה דרמטית, שמשמעותה תוספת של אלפי שקלים בשנה, ומבקשים להשאיר את מחיר שכר הלימוד על כנו. בעקבות המחלוקת על שכר הלימוד, הוארכה ההרשמה למעון בשבוע והיא מסתיימת ביום חמישי, 28.2. ההגרלה למצטרפים חדשים תתקיים ביום רביעי, 27.2.

עדי זגורסקי, אב לילדה בת שנה שעולה לכיתת פעוטות במעון: "לפני כשבוע וחצי, ממש לפני תום ההרשמה למעון, קיבלנו עדכון עליית המחירים מהחברה למרכזים קהילתיים. הרמנו דגל אדום ואחרי פגישה עם מנכ"ל מרכזים קהילתיים קיבלנו חוזר מעודכן על עליית שכר הלימוד וכדי לקבל את השירותים שאנחנו מקבלים היום נצטרך להוסיף 400 שקלים. שלחתי בשם ההורים מייל לראש העירייה, למנכ"ל ולבכירים נוספים וכתבתי שאנחנו לא מקבלים את המתווה הזה ושהילדים שלנו הם לא מוצר שאפשר להעביר ממדף למדף. ייאמר לזכותם שהם קבעו אתנו פגישה מהיום למחר שהתקיימה ביום ראשון בצהריים עם מנכ"ל העירייה, מנכ"ל מרכזים קהילתיים, מנהלת המעון, גורמים נוספים בעירייה ושלושה נציגים של ההורים ואני ביניהם. זו היתה פגישה מאוד סוערת, מנכ"ל העירייה החליט שהגן יתנהל כפי שהוא מתנהל היום והתוספת תהיה 290 שקלים לילדים שממשיכים. תחילה ביקשנו לחזור עם הסיכום להורים אך מנכ"ל העירייה לא העמיד את האופציה הזו ומבחינתו, ובצדק לטעמנו. מדובר במתווה הוגן לכל הצדדים שממשיך לתת את כל המעטפת. לכן, אם הפינג פונג יימשך, הוא יחזור לסיכום הראשוני".

איך הגיבו ההורים?

"לאחר הפגישה עדכנו את ההורים במה שסוכם בפגישה ואז החלה המחלוקת ונוצר פילוג בין ההורים – חלק מההורים אמרו שהם מסתפקים בחוג אחד ויבואו לאסוף את הילדים ב-16:30 תמורת 190 שקלים תוספת בחודש וכי התוספת של 290 שקלים בחודש לא מקובלת עליהם. רוב ההורים מרוצים מהסיכום החדש שכן אין פגיעה במה שילדנו מקבלים הן ברמת יחס המטפלות, שעות פעילות המעון, החוגים והמנה הבשרית והתוספת למחיר החודשי היא 290 שקלים בעוד בהתחלה דובר על 560 שקלים וכן תהיה להם אפשרות לאסוף עד השעה 17:00. אנו מודים לעירייה על הנכונות והזמן שהוקדש לטובת העניין ועל הסיכום שהושג".

מנגד, אמא לילדה שעולה לכיתת הבוגרים במעון אומרת כי יש הורים שהעלאת שכר הלימוד לא מקובלת עליהם. "לא ייתכן שבמעון שמאכלס 100 ילדים בהרצליה, שבו הורים משלמים בממוצע 2,700 שקלים בחודש, יעלו את המחיר בעוד 290 שקלים בחודש, שהם כעשרה אחוזים. זו עליה מטורפת, אין שום דבר שזהה לזה בשוק. ילדים שנרשמו בפעם הראשונה לגן, מחצית מהנרשמים, ישלמו יותר, תוספת של 350 שקלים בחודש לעומת המחיר בשנה הזאת. יש ביקוש גדול למעון הזה ומתקיימת הגרלה בין הנרשמים החדשים ויש הורים רבים ברשימת ההמתנה. לכן, את העירייה לא מעניין מה ההורים חושבים. הם גם לא מציגים בפנינו את דוחות הגירעונות ואת ההוצאות שהם טוענים שעלו. אף אחד גם לא הבטיח לנו שהמחיר לא יעלה בעוד שנה. למרות שהתוספת שהם דורשים לשכר הלימוד מאוד גבוהה, רוב ההורים לא יזיזו את הילדים שלהם על פי הסכומים שנקבעים כל שנה, המעון הוא מעון טוב ואנחנו שבויים שלהם. עליה של 5 אחוזים אנשים מוכנים לספוג אבל בטח שלא כפול מזה ויותר. הם גררו את העלאת המחיר עד פברואר כשכבר אין להורים אלטרנטיבות אחרות לרשום את הילדים שלהם כי כל הגנים הפרטיים כבר מלאים וסגרו את ההרשמה ממזמן".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מעון קשת הינו מעון יום עירוני, מסובסד על ידי עיריית הרצליה, הפועל בתקנים הגבוהים ביותר במטרה להעניק חינוך והשגחה איכותית לפעוטות כבר מגיל שלושה חודשים על מנת לאפשר להורים לצאת לעבודה – למרות שמדינת ישראל מאפשרת זאת רק מגיל שלוש שנים. תמוהה ולא ברורה לנו ההתנגדות לתנאי התשלום החדשים. כל ההורים דווחו שהמחיר של המעון השנה יעלה – בעוד העלאת המחיר המקורית של החברה למרכזים קהילתיים עמדה על סך 600 שקלים ,לאחר דיון שהתקיים בלשכת מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא בנושא עם נציגות ההורים, גילה המנכ"ל הבנה לטענות ההורים וסוכם בשיתוף כי המחיר יצטמצם ויעמוד על סך של 300 שקלים בלבד לחודש. יש להבין גם כי המחיר במעון קשת המסובסד הינו זול משמעותית מכל מעון פרטי באזור – והשירות הינו מקצועי ומפוקח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חוצפה של הורים.
    עיריית הרצליה ואני בתור תושב שמשלם ארנונה לא אמור לשלם על שירות פרטי.
    עד גיל 3 ההורים אמורים וצריכים לממן את המעון הפרטי של ילדיהם.
    המעון מאפשר להורים לצאת לעבוד ולממן בחלק קטן של 560 שח בחודש את המעון.
    יש הורים שמחליטים לא לעבוד ולגדל את הילד בעצמם, יש הורים שמסתייעים בסבא וסבתא, יש הורים שממנים משפחתון.
    לכל אלו מדינת ישראל מחזירה נקודת מס נוספת על כל ילד עד גיל 5, מגיל 3 יש חינוך חובה חינם.
    וכעת במה שונה הורה שיחדו במעון של העירייה מכל תושב אחר.
    מדוע הוא אמור לקבל שיאות פרטי במימון העירייה, מדוע קשיש שצריך הסעה או סיעוד לא יקבל גם הוא מימון מהעירייה, מדוע הורה שמגדל את ילדו בבית ומוותר על יציאה לעבודה לא מקבל מימון מהעירייה.
    יש כאן הורים שכל הסמן צועקים מגיע לי , ומסתייעים במדיניות הפייסבוק והשיימינג.
    אנו רואים את קבוצת ההורים הזו מתחילה בגיל 1 ואז הם ממשיכים, למגיע לי בצהרונים, מגיע לי בגן ילדים, מגיע לי בבית הספר, מגיע לי ומגיע.
    זה שירות פרטי שיתכבדו ויממנו אותו.
    הבעיה היא שמנכל העיריה וראש העיר, במקום להבהיר להם את הנקודה, ממשיכים להיכנע וליצור את הרושם שמגיע לאותם הורים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חוצפה של הורים…?
    אף הורה לא כיוון אקדח לראשה של העירייה ודרש מעון מסוג זה. הרצליה אינה העיר היחידה שמציעה שירות של מעונות יום מסובסדים חלקית (אם קראת את המחירים ניתן לראות שלא מדובר במחירי חוק חינוך חובה) וזו יוזמה מבורכת.
    תנאי הקבלה למעון הינם לפחות 180% משרה של 2 ההורים יחד, ועל כן שעות פעילות משעה 07:00 ועד 17:00 קריטיות, כי אנחנו אנשים שעובדים ברובנו במשרות מלאות (אלו שעות הפעילות שהיו עד היום, לפני המכתב ההזוי שהוציא מנכ"ל החברה למרכזים קהילתיים יקי חרלפ).
    לגבי השירות – ממש לא מדובר בשירות פרטי, תנאי המעון רחוקים שנות אור מגן פרטי, וזה בטח לא במימון העירייה! מדובר בכמה מאות שקלים בודדים פחות מעלות של גן פרטי בהרצליה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר