תיבת הטלפונים. צילום דורון ליס
תיבת הטלפונים. צילום דורון ליס

התלמידים ערכו משאל וגילו: רוב המורים מתנגדים להחלטה להפקיד את הסלולריים בכניסה לכיתה

תלמידי כיתה ו' בבית הספר ויצמן שערכו את המשאל מתכוונים להעביר את הממצאים להנהלת העירייה. יו"ר ועד ההורים: "נודע לנו על ההנחיה הזו מהתקשורת. לא היה שיתוף של התלמידים, של הצוות ושל ההורים". העירייה: "ההנחיות עומדות בעינן"

פורסם בתאריך: 10.3.19 13:44

לפני פחות מחודש הודיעה עיריית הרצליה שהחליטה לאסור על שימוש בטלפונים סלולריים בכיתות הלימוד, באופן גורף בכל בתי הספר בעיר, היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים. העירייה מסרה אז שהשינוי יחל באופן מדורג כבר מפברואר, כשבכל הכיתות יוצבו תיבות אחסון לטלפונים, שם יתבקשו התלמידים להניחם במצב כבוי עד תום השיעור.

לא כל ההורים, התלמידים וצוות בית הספר היסודי ויצמן בעיר אהבו את היוזמה. הם מספרים שכבר שנים נהוג בבית הספר כי התלמידים מכבים את המכשירים הניידים בשער הכניסה ומשאירים אותם בתיקים עד תום הלימודים. כך החליטו תלמידי כיתה ו' 3 בבית הספר על עריכת משאל מקוון בקרב ההורים וצוות המורים בבית הספר, לגבי עמדתם על יוזמת העירייה.

"בעקבות הפרסומים על החלטת עיריית הרצליה לאחסן פלאפונים של תלמידים בתיבות אחסון ולאסור את השימוש בהם בבית הספר, עלתה יוזמה של התלמידים לנסות לשנות את ההחלטה", סיפרה מחנכת הכיתה, "הילדים למדו את הכתבה, דנו בהיבטים שלה, ניהלו דיונים והחליטו לפעול ולנסות להיות אקטיביים בהחלטה שקשורה בהם ולדעתם אינה נכונה. באישור המורה הם החליטו להעביר משאל בקרב הורים, מורים ותלמידים לבדיקת עמדות. הפיצו את המשאל בין כל הגורמים בבית הספר. בשלב זה הם אוספים נתונים ובימים הקרובים ישלחו מכתב לראש העיר ומנהל אגף החינוך, בו יציגו את הנתונים שאספו ואת עמדותיהם. שיעור באזרחות ודמוקרטיה פעילה בכתה ו'".

יו"ר ועד ההורים בויצמן, אמיר דקל, סיפר: "נודע לנו על ההנחיה הזו מהתקשורת. לא היה שיתוף של התלמידים, של הצוות ושל ההורים. פשוט קבעו שזה מה קורה ולא שיתפו אותנו בכל התהליך. גם לנו יש מה להגיד כהורים ולצוות במיוחד, שמאוד התאכזב מזה".

מה התלמידים חושבים על היוזמה הזאת?

"בעקבות הפרסום מורה אחת ניהלה דיון עם התלמידים בכיתה שלה, שטענו שההחלטה הזאת מזיקה לכולם ושהם גם ככה לא מוציאים את הטלפונים שלהם מהתיקים במשך שעות הלימודים. הם דיברו על ההחלטה שנעשתה עבורם מבלי שהתייעצו איתם, ועל מהי דמוקרטיה. יכול להיות שיש פה ושם תלמידים שמוציאים את הטלפון, אבל גם אז הם עושים זאת בפחד. הם יודעים שאם יתפסו אותם יחרימו להם ולכל הכיתה את הטלפונים. הנוהג שהתלמידים מכבים את הטלפונים בכניסה לבית הספר ומשאירים אותם בתיקים קיים כבר הרבה שנים בכמה בתי ספר בעיר. לי יש שני ילדים בויצמן וגם אם הם לא מרגישים טוב או צריכים משהו מאתנו הם הולכים למזכירות ומתקשרים משם. הם לא מוציאים את הטלפון הנייד מהתיק. ברגע שהם יוצאים מבית הספר הם מתקשרים מהניידים כדי להודיע שהם יצאו. החלטת העירייה על הפקדת הטלפונים תמוהה. לדעתנו, ביסודי זה לא מתאים".

מה הם עשו בתגובה ליוזמה?

"התלמידים רצו לדעת מה ההורים וצוות בית הספר חושבים על היוזמה הזאת אז הם העבירו ביניהם קובץ ובו שאלו 'האם אתה בעד או נגד הפקדת הטלפונים בתאים?'. התוצאות היו קצת מאכזבות. יצא שצוות בית הספר היה חד-משמעי נגד וההורים היו מחולקים 50 אחוז בעד ו-50 אחוז נגד. ההורים שפחות מעורבים לא מודעים למה שקורה עם התלמידים בבית הספר בנושא הזה והם חושבים שזה תהליך מבורך ולא מבינים למה ההורים האחרים מתנגדים לתהליך. הם מפחדים שהילדים מוציאים בכל זאת את הטלפון שלהם במהלך היום מהתיק. אני יודע שמהרגע שהתהליך הזה התחיל התלמידים מאוד מקפידים לא להוציא את הטלפון מהתיק. הרבה מאוד תלמידים בבית הספר מכירים אותי ופניתי אליהם ושאלתי מה הם עושים על הטלפון שלהם במהלך יום הלימודים ואם הם מוציאים אותו לפעמים. כולם ענו 'מה פתאום. אם אני אוציא אותו, יכולים להחרים לכל הכיתה את הטלפונים. התהליך הזה הוא מיותר ואין שום צורך בתאי אחסון. התלמידים רוצים שזה יישאר כמו שזה עכשיו".

כשיגיעו התאים אז התלמידים לא מתכוונים לאחסן שם את הטלפונים שלהם?

"בינתיים אנחנו עוד לא יודעים מה קורה. עוד לא קיבלנו דיווח שזה קורה, הכל עובר אלינו דרך התקשורת. בינתיים זה באוויר מבחינתנו. ברגע שזה יגיע, ניקח את ההחלטה מה אנחנו עושים. הכל לגמרי באפלה".

העירייה העבירה את תגובתה של חגית אפרגן: "היוזמה של אגף החינוך בעיריית הרצליה לאחסן את הטלפונים הניידים מקדמת התנהלות שוטפת ותקינה למהלך השיעורים בצמצום בריונות ברשת, ומהלך שיעור ללא הפרעות. בבית ספרנו קיים תקנון ברור שתומך בהחלטת העירייה ואוסר שימוש בטלפונים ניידים במהלך יום הלימודים. בתהליכי הוראה למידה אנו מעודדים את תלמידינו לביקורתיות ואזרחות פעילה, מכאן עלתה יוזמה של תלמידי כיתה ו' לערוך סקר עמדות בנושא ללא קשר להנחיה הבית ספרית על אי שימוש בטלפונים סוללרים בזמן השיעור, למעט אם מתקיימת למידה באמצעותם".

מהעירייה נמסר כי "ההנחיות עומדות בעינן למען יצירת סביבת לימודים ללא הסחת דעת".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. זועם

    עיריית הרצליה מקפידה תמיד להיות בצד של האי שיתוף, אי שקיפות, אנטי דמוקרטיה והסתרה. מתאימה מאוד לעיירה בשנות השמונים של המאה הקודמת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר