מחאת החולצות השחורות של תלמידי חטיבת הנגיד. צילום: באדיבות ההורים והתלמידים
מחאת החולצות השחורות של תלמידי חטיבת הנגיד. צילום: באדיבות ההורים והתלמידים

הנהגת ההורים בנגיד ביטלה את המחאה מול בניין העירייה

להורים ולתלמידים בחטיבה, הנאבקים נגד הכוונה לקיים בבית הספר שבוע לימודים בן שישה ימים, נקבעה פגישה בעירייה. הם התבשרו גם שיוכלו לערער על החלטת משרד החינוך

פורסם בתאריך: 12.3.19 11:56

הורי ותלמידי חטיבת הנגיד בהרצליה ביטלו את הפגנת המחאה שתכננו לקיים היום מול בניין העירייה, לאחר שנקבעה לנציגיהם פגישה בשבוע הבא עם נציגי העירייה, זאת על רקע מחאתם נגד החלטת העירייה ומשרד החינוך להחיל בשנת הלימודים הבאה שבוע לימודים בן שישה ימים בבית הספר במקום חמישה. "ראש העירייה הבטיח שטובת ילדי הנגיד לנגד עיניו והוא יפעל ככל יכולתו לסייע להם", כתבו היום נציגי הנהגת ההורים להורים בחטיבה, "לפיכך החליטה הנהגת ההורים לבטל את ההפגנה המתוכננת היום".

מועצת העיר אמורה לדון בישיבתה היום בהצעה לסדר בנושא, שהגיש חבר האופוזיציה איל פביאן, לפיה העירייה תאפשר לקיים בחטיבה, בימי שישי, את פעילות "שישי-יצירתי" הלא פורמלית, כמו גם בחטיבות ביניים אחרות בעיר שירצו בכך.

אתמול הודיעה העירייה כי להנהלת חטיבת הנגיד יתאפשר לערער על החלטת הוועדה המקצועית במשרד החינוך, שדחתה את בקשת בית הספר לקיים שבוע לימודים בן חמישה ימים. עוד מסרה העירייה כי ראש העירייה משה פדלון הורה על זימון מפגש "שולחנות עגולים" בנושא ימי הלימוד בחטיבות הביניים בעיר.

מפגש השולחנות העגולים אמור להתקיים, לפי הודעת העירייה, בפורום נרחב הכולל נציגי ועדי הורים, תלמידים, מועצת הנוער, הנהלות בתי הספר, נציגי אגף החינוך בעירייה ונציגי משרד החינוך. ההורים בנגיד בירכו על היוזמה, אך אמרו שיש לקיים קודם לכן דיון דחוף פרטנית לעניין החטיבה. לגבי האפשרות להגיש ערעור מסרו ההורים: "אנחנו מברכים על פתיחת האפשרות להגשת ערר שראש העיר הצליח לפתוח עבורנו".

בהודעת העירייה נמסר: "כפי שידוע, האחריות והסמכות על בתי הספר היא של משרד החינוך, ובכלל זה המתווה הפדגוגי וימי הלימוד וזאת בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך 3.7-82 (שעות הפעילות במוסדות החינוך הרשמיים של מדינת ישראל) משנת 2014. חטיבת הנגיד הגישה בקשה לוועדה המקצועית לנושא זה במשרד החינוך בקשה להותיר את חמשת ימי הלימוד בחטיבה ולא שישה ימים לפי חוזר המנכ"ל, וסורבה מנימוקים שונים. משיחה שקיים היום ראש העירייה עם מנהלת המחוז במשרד החינוך נמצא כי בית הספר יכול להגיש ערר על החלטת הוועדה. לכן, ראש העירייה החליט לזמן לשולחן עגול לטובת גיבוש עמדה ציבורית. בין המשתתפים יהיו ועדי ההורים, נציגי התלמידים, נציגי מועצת הנוער העירונית, הנהלות בתי הספר, נציגי אגף החינוך ונציגי משרד החינוך". בשם פדלון נמסר: "לאור השיח שהתפתח בשבוע האחרון ביקשתי להעמיק בנושא ולכנס סבב התייעצויות. טובת הילד היא בראש סדר העדיפויות שלי".

מהנהגת ההורים של החטיבה נמסר: "הנהגת ההורים של חטיבת הנגיד מברכת על הצעתו של פדלון לקיים שיח ישיר עם חברי קהילת הנגיד ומודה לו מאוד על התערבותו. אנחנו מברכים על פתיחת האפשרות להגשת ערר שראש העיר הצליח לפתוח עבורנו, ומבקשים לקיים את השולחן העגול שבו יוכרע עתיד החטיבה עם ראשי הנהגת ההורים והנהגת התלמידים של חטיבת הנגיד, עם הנהלת בית הספר, נציגי אגף החינוך ונציגי משרד החינוך בהקדם האפשרי. כך יתאפשר רישום תקין לחטיבה וחזרה מבורכת לשגרה. נשמח להשתתף במקביל בדיון בפאנל עירוני רחב יותר, כפי שהציע ראש העיר, אך לאור לוח הזמנים הדוחק עלינו להתמקד בראש ובראשונה בפתרון הסוגיה הספציפית לחטה"ב הנגיד, לקיים דיון דחוף בעניינו, ולהגיע להכרעה מהירה בנושא".

עוד קודם להודעת העירייה מסרה מועצת התלמידים של בית הספר: "בשיעורי חינוך מלמדים אותנו לשמור על העקרונות החשובים לנו, לנהל מאבק הוגן ומכבד, וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות. מועצת התלמידים ייצגה את התלמידים ותמשיך לייצג אותם בצורה מכובדת ומכבדת מבלי לעבור על החוק ותוך כדי שמירה על הזכויות שלנו. לא נוותר וביום שלישי הקרוב נגיע לישיבת המועצה ונבקש שעמדתנו תישמע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר