מתנדבים במרכז המסחרי ביד התשעה
מתנדבים במרכז המסחרי ביד התשעה

אורזים מצרכים, מארחים חיילים ומשפצים את המרכז המסחרי: בהרצליה חוגגים את יום המעשים הטובים

יום המעשים הטובים בהרצליה: בבית הספר ברנדיס הקדישו את יום המעשים הטובים לבעלי חיים, בשז"ר מארחים נכי צה"ל וחיילים בודדים, בבר אילן מעניקים פרחים לשבת לקשישים. וזה לא הכל

פורסם בתאריך: 2.4.19 13:03

בתי הספר בהרצליה הפכו את "יום המעשים הטובים" שמצויין היום לפרויקט של ממש, והרחיבו אותו לשבוע.

בבית הספר היסודי ברנדיס החליטו לדאוג לבעלי החיים בפרויקט "מוסיפים חבר חדש למשפחה", בשיתוף עמותת SOS לחיות. הרכזת החברתית שני היינריך יזמה את הרעיון לעסוק בבעלי חיים בשבוע הזה והיא מובילה את הפרויקט. נציגי העמותה הגיעו לבית הספר והכינו את המורים ואת המנהיגות הצעירה לקראת שבוע המעשים הטובים. במשך כל השבוע חברי המנהיגות הצעירה מעבירים תכנים בנושא בעלי החיים וחתולי הרחוב: נגה פרי מכיתה ו' עשתה נאמה בנושא בעלי חיים במשך ארבע דקות, יערה דבי הציגה מצגת שהכינה כחלק מהחקר האישי שלה על חתולים, חתולי רחוב וזכויות בעלי חיים.

התלמידים מקיימים גם תערוכה בשם "אני וחיית המחמד שלי" שבה מוצגות תמונות של התלמידים עם חיות המחמד שלהם והם גם מציגים עבודות יצירה שהכינו של מחסות וכלי אוכל לחתולי רחוב. הדר השמשוני מכיתה ה' ונציגת ועדת הספרייה מעבירה שעת סיפור ומקריאה לתלמידי הגנים ולכיתות א' ו-ב' את "מעשה בצב, כלב ושני ילדים" של רבקה מגן. הסיפור עוסק בחשיבות שמירה על זכויותיהם של בעלי החיים. מתקיימת גם הפסקה פעילה בנושא בעלי חיים ויש תחנות שעוסקות בנושא. נועה ארגמן, שלמדה טיפול עם בעלי חיים, הגיעה עם מלי הכלבה ומעבירה הרצאות לתלמידי בית הספר בנושא דאגה לאחר וחינוך בעלי חיים. המאלף דניאל מנדל מ SOS חיות מרצה לתלמידי שכבות ג' עד ו' בספרייה על יחס לבעלי חיים, אימוץ ואילוף. SOS חיות פתחו בפני תלמידי בית הספר את שעריהם ומאפשרים להם לאמץ בסוף השבוע הקרוב בעל חיים ולסכם את שבוע המעשים הטובים.

יום המעשים הטובים בברנדיס

יום המעשים הטובים בברנדיס

בבית הספר היסודי שז"ר מארחים היום נכי צה"ל ובשישי תלמידי בית הספר יארחו חיילים בודדים. התלמידים גם אוספים ציוד למשפחות נזקקות. תלמידי שכבות א'-ב' אוספים משחקים ותורמים לויצו, תלמידי שכבות ג'-ד' עושים פעילות משותפת עם "כנפיים של קרמבו" ומכינים ברכות לחיילים הבודדים של פרויקט דינל'ה בהרצליה. שכבת ה' מארחת את נכי צה"ל בשלוחה שיושבת בהרצליה, שבראשה עומד יעקב קאופמן והמתנדבת אסתר שרון. תלמידי שכבת ו' מארחים חיילים בודדים. תלמידי שכבות א'-ג' הכינו כרטיסים שעוברים בשרשרת מתלמיד אחד שעושה מעשה טוב לשני שמחויב גם הוא לעשות מעשה טוב. גם תלמידי שכבות ד'-ו' הכינו כרטיסים ליום המעשים הטובים על שם בניה רובל ז"ל שנפל בצוק איתן, שעליהם תמונות של רובל ז"ל משלבים שונים בחייו, והם קוראים לתלמידים לעשות מעשה טוב לזכרו ולהעביר את הבשורה הלאה.

יום המעשים הטובים בשז"ר

יום המעשים הטובים בשז"ר

תלמידי כיתה ד' בגורדון משתתפים לכבוד שבוע המעשים הטובים במיזם "גברת עם סלים" של קבוצת עמליה, קבוצת תושבים שפועלת בשכונת נווה עמל יחד עם המתנ"ס ועם בית הספר גורדון. המתנדבים מגיעים אחרי הצהריים לסופרמרקט השכונתי של מגה כשהם לבושים בחולצה שעליה כתוב "גברת עם סלים" ומסייעים לקונים לארוז את המוצרים בסלים שעליהם כתוב "גברת עם סלים" ולסחוב את הסלים לאוטו או בליווי ההורים לביתם של הקונים. המיזם ממשיך גם לאחר הפסח. "המיזם הזה מאפשר לתלמידים להתנדב בתוך הקהילה ולהכיר את כל האוכלוסיות שבה", אומרת מירב אלון, שמובילה את ועדת החינוך בעמליה ונמצאת גם בהנהגת ההורים של בית הספר, "המטרה היא ליצור שיח משותף בין הילדים לתושבים מבוגרים ולחבר את הילדים לקהילה וגם להקנות להם ערכים קהילתיים. אנחנו מודים למנהלת הסופר דנה פיפנו ולצוות שמאפשרים לתלמידים לעשות את הפעילות הזאת". ביום חמישי הקרוב המתנ"ס יארח ילדים מעוטף עזה ותלמידי כיתות ו' יפעילו תחנות פעילות יחד איתם ויתקיים שיח משותף.

"גברת עם סלים"

מיזם "גברת עם סלים" של תלמידי בית הספר גורדון

בבית הספר היסודי בר אילן שבוע המעשים הטובים מהווה שבוע שיא לפעילויות התנדבות שמתקיימות כל השנה על ידי תלמידי בית הספר, כמו "מיזם מדור לדור" – ביקור בבתי קשישים בחגים, מדי שבוע התלמידים מבשלים שיתוף פעולה עם עמותת דינל'ה – ארוחות שבת לחיילים בודדים שומרי כשרות, בישול לקשישים ונכים בחגים ועוד. השנה שבוע המעשים הטובים מתקיים בד בבד עם יום החמ"ד (חינוך ממלכתי דתי) שהנושא שלו הוא החסד וקבלת האחר. היום התקיימה בבית הספר הרצאה מרגשת של אביחי שלי, בחור עיוור וכבד שמיעה, זוכה פרס חידון התנ”ך העולמי לנוער לשנת 2002, יוצא יחידת המודיעין 8200, ועוסק כיום בתחום הפיננסים והשקעות – "לראות אחרת", במסגרתה יספר לילדים את סיפור חייו. ביום שישי יבשלו התלמידים בליווי ההורים לחיילים בודדים שומרי כשרות הגרים בהרצליה ויחלקו פרחים לשבת לקשישים. "אנו מקווים כי כולנו נלמד לראות אחרת ולאהוב את רעינו גם אם אינם כמונו", אמרה יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר נורית כהן.

קיר שצבעו המתנדבים ביד התשעה

קיר שצבעו המתנדבים ביד התשעה

גם בשכונת יד התשעה מציינים את יום המעשים הטובים. סטודנטים מהמרכז בינתחומי, חניכי הצופים והשינשינים, מתנדבים מבית הספר רעות ומ"אמהות עושות לאמהות" משפצים את השדרה מהמתנ"ס עד למרכז המסחרי, צובעים את הקירות ומציירים ציורי קיר. כל החזית של המרכז משתנה – הוציאו את ספסלי הבטון הוותיקים והחליפו בספסל חדש, שתלו שני עצים גדולים ופרחים. גם מגרש הכדורסל הסמוך זוכה לחידוש וייצבע כולו מחדש. כמו כן, המתנדבים מתכננים לצייר משחקים של פעם על הרצפה, כמו קלאס.

מעיריית הרצליה נמסר כי מאות תלמידים, בני נוער מתנועות הנוער, סטודנטים, עובדי הרשות, בעלי עסקים, גמלאים ועוד מהרצליה נרתמו לעשייה תורמת במסגרת יום המעשים הטובים, שהשנה עמד בסימן "הרצליה למען משפחות". בין הפעילויות שהתבצעו: צביעה ושיפוץ בתי קשישים, תיקון וחידוש משחקים ופינות חמד במסגרות החינוך המיוחד, תלמידי חטיבות ותיכונים יזמו הפנינג מכירות ברחבי בית הספר שהכנסותיו ייתרמו לחידוש בית ספר לילדים מאושפזים בבית לוינשטיין, התקיימו פעילויות משותפות של תלמידים עם גיל הזהב ואוכלוסיות מיוחדות ועוד. התאגיד למרכזים קהילתיים והמתנ"סים אירחו ילדים מיישובי הדרום ליום הפוגה וכיף, מתנדבים יצרו משחקי רצפה וציורי קיר, התקיים הפנינג בבית הגלגלים, וכמיטב המסורת פינקו בקפה ומאפה את החיילים בתחנת הרכבת בדרכם לבסיס. גם ילדי הגיל הרך ובתי הספר היסודיים נהנו מעשייה חברתית ובה, בין השאר, נכלל ביקור בבתי אבות ופינוק הדיירים בהם, ניקוי חופים וגינות, אריזת חבילות למשפחות ולחיילים הבודדים, הקמת פינות אוכל לציפורי בר, תרומת צעצועים בגדים ומשחקים לילדים בסיכון.

עבור מסגרות החינוך המיוחד הוקם קיר מוזיקלי, שופץ פטיו, נצבע מסלול לפעילויות מוטוריות ועוד. בתי הספר העל יסודיים התגייסו אף הם וקיימו הפנינג לגיוס תרומות, ארוחות ביתיות מבושלות בבתי אבות בשיתוף תנועות הנוער.
לצד היום המיוחד הזה, יצוין כי מחלקת התנדבות בעיריית הרצלייה פועלת לאורך כל השנה כדי לייצר ולטפח מרחב להתנדבות ולנתינה חברתית.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון אמר: "זו יוזמה נפלאה שמחברת בין האנשים וכשמה נועדה לעשות טוב לתושבים, לתת להם את התחושה שאיכפת לנו ואנו דואגים להם. אלה הערכים שאני מבקש לקדם ולחזק בעיר".

מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא ציין כי "שבוע המעשים הטובים הוא מכלול של עשייה תורמת ומרגשת ועיריית הרצליה התגייסה לכך כשעובדים מכל האגפים תרמו תרומה משמעותית להצלחת השבוע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר