מימין: סיגל דוד מנהלת תיכון הראשונים, שלמה קנדלשיין, עופר לוי, מיקי גורנשטיין. משמאל: השחקנים משה מאור, עידן לביא (מנהל המועדון), יהב עמנואל, רזי חיו חמו, רועי שחמון וזוהר לוי
מימין: סיגל דוד מנהלת תיכון הראשונים, שלמה קנדלשיין, עופר לוי, מיקי גורנשטיין. משמאל: השחקנים משה מאור, עידן לביא (מנהל המועדון), יהב עמנואל, רזי חיו חמו, רועי שחמון וזוהר לוי

לראשונה: תיכון מהרצליה זכה באליפות ישראל בשחמט

נבחרת תיכון הראשונים, ששחקניה משחקים במועדון השחמט המקומי מאז כיתה א', קטפה במפתיע את המקום הראשון באליפות. הישג גם לתיכון עתיד רזיאל

פורסם בתאריך: 8.4.19 12:54

תיכון הראשונים בהרצליה זכה אתמול (א') באליפות ישראל בשחמט לבתי ספר תיכוניים לשנת תשע"ט-2019. תיכון עתיד רזיאל ההרצלייני זכה במקום הרביעי באליפות. בתחרות, שנערכה מטעם האיגוד הישראלי לשחמט במועדון השחמט הרצליה, השתתפו עשר נבחרות מתיכונים ברחבי הארץ ובהן 41 שחקנים ששיחקו "שח-מהיר", הכולל חמישה סיבובים על ארבעה לוחות.

תיכון הראשונים זכה במקום הראשון עם 17 נקודות מתוך 20, במקום השני זכה הכפר הירוק ברמת השרון עם 16 נקודות ובמקום השלישי זכו תיכון אוהל שם מרמת גן עם 11 נקודות. למקום הרביעי, כאמור, הגיעה נבחרת תיכון עתיד רזיאל הרצליה גם עם 11 נקודות. למקום החמישי הגיע תיכון שוהם משוהם עם 10.5 נקודות.

השחקנים המצטיינים בתחרות הם: זוהר לוי מתיכון הראשונים עם 5 נקודות מתוך 5, רז חי-חמו מתיכון הראשונים עם 4.5 נקודות, רועי צמח מהכפר הירוק, ניק גרבר מעתיד רזיאל, רועי שחמון מהראשונים וטל פרי מהכפר הירוק עם 4 נקודות כל אחד.

זוהר לוי, שחקן מצטיין מתיכון הראשונים

זוהר לוי

לתיכון הראשונים היתה זו חגיגת שחמט כפולה, כאשר תלמיד כיתה י"א יהב עמנואל, בן 17, שחקן במועדון המקומי מאז היה בכיתה א', זכה החודש בשני הישגים מרשימים לגילו: הוא  השתתף לפני שבועיים באליפות אירופה לבוגרים בסקופיה במקדוניה, שיחק עם כ-300 שחקנים רבי אמנים ואמנים ברמה בינלאומית הגבוהה ביותר ויצג את מדינת ישראל בכבוד רב. לפני כשבועיים הוא זכה במקום השלישי באליפות ישראל עד גיל 18. בשל הצלחותיו בתחרויות שחמט חזקות בארץ ובחו"ל הוענקה לו דרגת אמן שחמט על ידי האיגוד הישראלי לשחמט, והפדרציה הבינלאומית לשחמט (פיד"ה) העניקה לו דרגת אמן פיד"ה. הוא גם קיבל מגן הוקרה ופרס מנשיא מועדון השחמט הרצליה ד"ר שלמה קנדלשיין.

שחקן השחמט יהב עמנואל

שחקן השחמט

"זו היתה הפתעה שתיכון הראשונים סיימו במקום הראשון כי בדירוג ההתחלתי של השחקנים הם היו במקום השני", מספר מנהל מועדון השחמט בהרצליה עידן לביא, "כולם הימרו על הכפר הירוק שזכו בשנה שעברה במקום הראשון. זו הפעם הראשונה שבית ספר מהרצליה זוכה בתחרות הארצית בשחמט וזו התרגשות גדולה. השחקנים המצטיינים הם כולם תושבי העיר שמשחקים במועדון מגיל צעיר, מכיתה א'. זו תחושת סיפוק עצומה. אמרתי לשחקנים מתיכון הראשונים שאם הם לא זוכים במקום הראשון השנה אנחנו לא נארח את התחרות בשנה הבאה. עכשיו, בזכות הזכייה שלהם, נארח את התחרות בפעם השלישית גם בשנה הבאה".

ספר קצת על המועדון.

"מועדון השחמט בהרצליה, ששייך למחלקת הספורט בעירייה, הוקם על ידי שלמה קנדלשיין לפני כ-40 שנה. הוא נחשב לאחד המועדונים הגדולים בארץ. הסיסמה שמובילה את החזון של המועדון שלנו היא 'לפעמים אתה מצליח ולפעמים לומד'. היא נועדה להפחית את הלחץ שיש על השחקנים והגישה שלנו היא שלפעמים אתה מצליח ומנצח ואם לא אתה לומד מזה ומשתפר לעתיד. זו השנה השנייה שארגנו את האליפות במועדון בהרצליה וגם בשנה הבאה אנחנו נארח את התחרות הארצית לתיכונים. יש לנו במועדון 20 קבוצות שונות שמשחקות בליגות השונות, בהן בוגרים, נוער, ילדים, נשים ופנסיונרים. יש לנו גם קבוצה בליגה הלאומית של המקצוענים. אני מזמין כל חובב שחמט להגיע למועדון כדי ללמוד ולהשתפר וכמובן ליהנות מהמשחק. המועדון פתוח לכולם".

רז חיו חמו, שחקן מצטיין הראשונים

רז חיו חמו

לביא מנהל את המועדון כבר שלוש שנים ופעיל במועדון כבר 25 שנים. גם הוא התחיל את דרכו במועדון בכיתה א', אחר כך הפך להיות חניך, מדריך, מאמן ולבסוף מנהל המועדון.

בטקס הפתיחה של התחרות בהרצליה לקחו חלק גם סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט עופר לוי, מנהל מחלקת הספורט בעיריית הרצליה מיקי גורנשטיין, הסמנכ"ל המקצועי של איגוד השחמט אסי פילוסוף ונשיא מועדון השחמט הרצליה ד"ר שלמה קנדלשיין.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר