בית הספר רמב"ם. צילום אביגיל כספי
בית הספר רמב"ם. צילום אביגיל כספי

בעקבות המצב בדרום: שלושה בתי ספר בהרצליה ביטלו טיולים. וגם: השירות הפסיכולוגי עם הנחיות להורים

טיולים למערת הנטיפים, לשפלת יהודה ולאפולוניה בוטלו. בעיריית הרצליה פנו לבתי ספר בדרום והציעו לארח תלמידים אך בינתיים אין היענות. השירות הפסיכולוגי של משרד החינוך להורים: "העבירו מסרים רגועים ומאוזנים"

פורסם בתאריך: 5.5.19 12:21

בשניים מבתי הספר בהרצליה ביטלו את טיולים שהיו אמורים להתקיים היום בשל ההסלמה בדרום הארץ והמצב הביטחוני המתוח. הטיול של בית הספר רמב"ם במערת הנטיפים ובמערת התאומים וכן הטיול של בית הספר היסודי הנדיב באפולוניה. הטיול של תלמידים מחטיבת בן גוריון למדעטק בחיפה יצא כמתוכנן, וכן הטיול של בית הספר היסודי בר אילן לכרמל. כמו כן, הטיול של כיתה ה' מבית הספר היסודי ברנדיס לשפלת יהודה שתוכנן למחר בוטל בגלל המצב הביטחוני ובגלל מזג האוויר הצפוי להיות שרבי. מעיריית הרצליה מסרו כי הם פנו לבתי ספר בדרום והציעו לארח תלמידים ובינתיים אין היענות.

"הוראת משרד החינוך ופיקוד העורף היא לא לקיים פעילות של בית הספר באיזור הדרום ובטווח של 40 ק"מ מרצועת עזה, ולכן כל הטיולים לאיזור זה בוטלו", אומר יו"ר הנהגת ההורים העירונית זיו עומר, "למרות זאת, ישנם בתי-ספר המעדיפים לדחות את הטיולים ולא לקחת סיכון מיותר מכיוון שהמצב נפיץ ואנחנו לא יודעים אם ומתי טווח הטילים יגדל".

אתם מתכוננים לארח תלמידים ומשפחות מהדרום?

"בפעם הקודמת כשהיתה הסלמה בדרום מחלקת ההתנדבות בעירייה ריכזה בקשות של תושבי הדרום להתארח בהרצליה והיו משפחות רבות שהתנדבו לארח, אבל זה קורה לא בטווח המיידי אלא אחרי יום-יומיים של ירי טילים מעזה על הדרום. אם זה יימשך ויהיה צורך אז כמות מתנדבים בהרצליה גדולה מאוד והם ישמחו לארח. העירייה תיצור קשר עם יישובי הדרום ואנחנו בוועד ההורים נעבוד מול ההורים. כמובן שבתי הספר ישמחו גם לארח כל ילד שרוצה ללמוד בבית ספר בהרצליה".

יש הנחיות מיוחדות שהועברו להורים בעקבות המצב. נעשו תרגולים מיוחדים? שיחות עם התלמידים?

"תרגולים נעשים במשך כל השנה במוסדות החינוך בהרצליה והתלמידים מתורגלים ויודעים כיצד לפעול במצבים כאלה. לא היו עכשיו תרגולים מיוחדים. בכל בית ספר מתנהלים בצורה שונה ומותאמת לתלמידים. יש גבול דק בין להכיל את התלמידים לבין להלחיץ אותם, שזו לא המטרה. בבתי הספר פועלים ברגישות רבה לנושא הזה. היום בבוקר הופצו הנחיות להורים ממשרד החינוך".

במכתב שנשלח הבוקר להורים מהמחלקה לשירות פסיכולוגי ייעוצי של משרד החינוך נוכח המצב הביטחוני נכתב: "בשבת האחרונה נאלצנו להתמודד עם סבב אלימות נוסף ועם ירי לעבר ישראל ולא ברור כיצד יתפתחו הדברים ומתי יסתיימו. האזעקות נשמעו ביישובי עוטף עזה והדרום כולו כולל ישובים צפוניים. אירועים אלה, הכרוכים באי ודאות משפיעים על המצב הרגשי של מבוגרים ושל ילדים במיוחד ומגבירים חששות ופחדים מפני העתיד לקרות. כהורים, אתם עסוקים בוודאי בניסיון לספק לילדיכם תחושת ביטחון, להסביר לילדים את המצב, לתווך עבורם את המציאות המשתנה ולהכיל את רגשותיהם. חשוב שתסמכו על עצמכם ועל האינטואיציות שלכם כהורים. באירועים כגון אלו עיני הילדים והמתבגרים נשואות אל המבוגרים ודרכם הם מושפעים במתן פרשנויותיהם למציאות. זהו זמן יקר וחשוב להעברת מסרים מרגיעים ומאוזנים, ולמתן מידע ענייני המותאם לגיל הילדים".

במכתב הובאו עקרונות מנחים העשויים לסייע לילדים, ובהם החשיבות להסביר לילדים צעירים על ההבדל בין צפירות יום השואה ויום הזיכרון לאזעקה, להעביר לילדים את הנחיות פיקוד העורף בצורה עניינית ורגועה, להזכיר ולהראות לילדים היכן נמצאים המרחבים המוגנים בסביבתם, לשמור על השגרה ולעודד את הילדים ללכת לבית הספר או לגן (בהתאם להנחיות פיקוד העורף), לאפשר לילדים לשתף במחשבות וחוויות ולתת תשומת לב לילדים חרדים במיוחד. "אם אתם בתקופה של עומס רגשי או שיש לכם שאלות/דילמות מורכבות, אל תישארו לבד. פנו לקבלת סיוע מיועצת או פסיכולוגית הגן / ביה"ס או גורמים מקצועיים מוסמכים אחרים", נכתב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה אופייני להורים בנדיב לבטל את הטיול לאפולוניה.
    לפי הכותרת חשבתי שמדובר בטיולים לנגב, לבית שמש, לגדרה ודרומה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר