העבודה על המנדלה
העבודה על המנדלה

30 תלמידות ציירו מנדלה ענקית ברחבת העירייה. צפו בתוצאה

מדובר ביוזמה של הקהילה הקונסרבטיבית בהרצליה לתלמידות בגיל בת מצווה. "האנשים שמסמלים את החברות והלבבות מסמלים את האהבה", מספרת אחת הבנות יעל אלון-עובדיה

פורסם בתאריך: 6.5.19 10:03

כ-30 תלמידות כיתות ו׳ מבתי הספר גורדון ובן צבי בהרצליה, שחוגגות בת מצווה השנה ומשתתפות ב״פרויקט B’art מצווה״, יצרו ביום שישי מנדלה ענקית בכיכר שער העיר. הן החלו בשעה 11:00 בבוקר ובמשך כארבע שעות וחצי עמלו על הציור בשיתוף פעולה של הורים, בהם נציגות ההורים של בית ספר בן צבי נטע זיו ונציג בית ספר גורדון היידי ניצן, חברי קהילת תורת חיים ותושבי הרצליה שחלפו במקום.

העבודה על המנדלה

העבודה על המנדלה

הפרויקט הוא יוזמה של קהילת תורת חיים, הקהילה המסורתית קונסרבטיבית של הרצליה בהובלת הרב ברי שלזינגר, בסיוע ידידים מאוטוואה, בירת קנדה. מטרת הפרויקט היא לערב ולהפעיל את הבנות בפעילות קהילתית למען הרצליה ולכן הוחלט לעסוק באמנות רחוב. האמנית טליה תומר לימדה את הבנות על מנדלות, הן קיימו קבוצות דיון ושוחחו אלו ערכים ומחשבות הן רוצות להכניס לפרויקט. הן יצרו יחד מנדלה בחצר בית הכנסת של קהילת תורת חיים ורצו ליצור מנדלה ענקית בכיכר שער העיר. באמצעות המנדלה הן נותנות ביטויי לרעיונות וערכים כגון: זרימה, חברות, חופש, צמיחה, צדק ואור.

העבודה על המנדלה

העבודה על המנדלה

יעל אלון-עובדיה, תלמידת בית הספר גורדון שתהיה ביוני בת 12, מספרת: "זה פרויקט שמשלב את נושא גיל בת המצווה עם אמנות. היו לנו כמה מפגשים שבהם טליה הסבירה לנו על המנדלות. בהתחלה עשינו מנדלה בחצר של בית הכנסת הקונסרבטיבי ורצינו מאוד לעשות מנדלה ליד העירייה מכיוון שזה מקום מרכזי והרבה אנשים עוברים בו ויוכלו לראות את מה שעשינו. רצינו להראות לכולם את העבודה שלנו. כתבנו מכתב לראש העירייה כדי לקבל אישור לעשות את זה בכיכר שצמודה לעירייה. היה לנו מפגש שבו בחרנו ערכים שאנחנו רוצות שיהיו במנדלה וטליה ריכזה את הכל למנדלה אחת. יש למשל את האנשים שמסמלים את החברות והלבבות מסמלים את האהבה. ציירנו בהתחלה את העיגולים והצורות האחרות עם גירים ואז עברנו עליהם מסקינגטייפ שחור. בזכות הפרויקט הזה גיליתי שאפשר להכין מנדלה ולשרטט אותה על מקומות שונים ולא רק על הדף".

התוצאה הסופית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר