מחאת החולצות השחורות של תלמידי חטיבת הנגיד. צילום: באדיבות ההורים והתלמידים
מחאת החולצות השחורות של תלמידי חטיבת הנגיד. צילום: באדיבות ההורים והתלמידים

מחאת חטיבת הנגיד נגד המעבר לשישה ימי לימוד מתחדשת: "שיקרו לנו"

ההורים מתרעמים על כך שההחלטה שלא לאפשר לקיים בחטיבה שבוע לימודים בן חמישה ימים התקבלה "בעצה אחת עם אגף החינוך בעיר", לשון משרד החינוך. העירייה: "הסמכות להחליט בנושאים אלו היא של משרד החינוך בלבד"

פורסם בתאריך: 20.5.19 11:51

הורים לתלמידים בחטיבת הביניים שמואל הנגיד בהרצליה מחדשים את המאבק להשארת מתכונת הלימודים של חמישה ימי לימוד שבועיים בבית הספר. זאת לאחר שמשרד החינוך דחה את בקשת ראש העירייה משה פדלון להשאיר את מתכונת ימי הלימוד הנוכחית, ולהחיל בשנת הלימודים הקרובה שישה ימי לימוד שבועיים בחטיבה. ביום רביעי הקרוב, בשעה 8:20, מתכוונים ההורים והתלמידים בחטיבה לקיים עצרת מחאה בכניסה לבית הספר, כשהתלמידים יגיעו לבושים בחולצות שחורות. ביום שישי בכוונתם להתכנס בשעה 10:00 בבוקר ברחבת העירייה ולפוצץ בלונים כמחאה. "לא נשתף פעולה עם הפגיעה הקשה בבית הספר ולא עם התנהלות כוחנית ושקרית של הגופים המופקדים על החינוך", מסרו ההורים.

נזכיר כי בחודשים האחרונים נאבקת הנהגת ההורים בבית הספר, בשיתוף התלמידים, בהחלטת משרד החינוך והעירייה. בחטיבה לומדים ב-16 השנים האחרונות חמישה ימים בשבוע, ובשנת הלימודים האחרונה מתקיימת בבית הספר בימי שישי פעילות לא פורמלית, "שישי יצירתי", שאותה רוצים ההורים והתלמידים לשמר. כבר בחודש מרץ החריפה המחאה ותלמידי החטיבה הגיעו לבית הספר לבושים חולצות שחורות. הפגנה שתכננו לקיים מול בניין העירייה בוטלה לאחר שלהורים הובטח כי ראש העירייה ייפגש איתם. פגישה כזו אכן התקיימה באותו חודש, כשלדברי ההורים "ראש העירייה היה קשוב מאוד לסוגיות שהועלו ולצורך לתת מענה מיטבי לנושא, ואף הבטיח לבחון את הסוגיה המשפטית".

כעת טוענים ההורים כי בניגוד להצהרות העירייה, במשרד החינוך אומרים שהמעבר לשישה ימי לימודים בחטיבה נעשה בתיאום עם אגף החינוך בעירייה. בעירייה מסרו בתגובה כי "הסמכות להחליט בנושאים אלו היא של משרד החינוך בלבד", וכי כעת לומדים בעירייה את החלטת משרד החינוך (התגובות המלאות של העירייה ושל משרד החינוך בסוף הידיעה).

"בשבוע שעבר נמסר לנו מלשכת ראש העירייה כי בקשת ראש העירייה לשמר את מבנה חמישה ימי הלימוד השבועיים הנהוג בבית הספר 16 שנה נדחתה על ידי משרד החינוך", אומר יו"ר הנהגת ההורים בהנגיד שלומי קרמר, "הובהר באופן שלא משתמע לשתי פנים שאגף החינוך בעירייה ומשרד החינוך יצרו יחד את השינוי ואת המעבר למבנה של שישה ימי לימוד שבועיים. לכל אורך הדרך שיקרו לנו בנושא. הבקשה של מנהלת בית הספר להמשיך וללמד במתוכנת הנוכחית הוגשה שלא כדין, שכן העירייה היתה צריכה להגיש זאת בצירוף החלטת ההורים והחלטת המורים והדבר לא נעשה. ראש העירייה הבטיח שיוגש ערר בעניין, למעשה היה צריך להגיש בקשה מחודשת ותקינה, אך גם זה לא נעשה".

קרמר מוסיף: "לפני חג הפסח התקיים שולחן עגול בין העירייה לבין קהילת הנגיד, הורים וילדים ונאמר לנו על ידי ראש העירייה שאם אין מניעה חוקית העניין יוסדר לטובת קהילת חטיבת הנגיד. הרגשנו שזה הולך לקראת פתרון אך התבדנו והאמת על התהליך מראשיתו נחשפה. קיבלנו את המכתב ששלחה מנהלת המחוז במשרד החינוך חיה שיטאי לראש העירייה בתחילת החודש ובו הובהר שמדובר במהלך שכבר הוכרע בשנה שעברה ללא שום כוונה לקיים הליך חוקי של פנייה לוועדת החריגים. אנחנו מביעים אכזבה עמוקה שאלה פניו של החינוך העירוני בעיר ובמצב הזה לא נותר לנו אלא לשוב למחאה, שכן מבחינתנו הילדים לא ילמדו שישה ימים בשבוע".

תגובת עיריית הרצליה: "חשוב להבין כי האחריות והסמכות להחליט בנושאים אלו היא של משרד החינוך בלבד. מרגע שנושא מספר ימי הלימוד בחטיבת הנגיד עלה על סדר היום,  זימן ראש העירייה את ההורים והתלמידים לדיון שולחן עגול על מנת לשמוע אותם ולבחון באופן מעמיק את הסוגייה בשנית, אל מול הנהלת משרד החינוך. במסגרת פנייה שערך ראש העירייה אל מנהלת המחוז של משרד החינוך, הביע ראש העירייה את הרצון לשמור על המצב הקיים כיום בכדי לתכנן את מהלכי העתיד.  לצערנו, משרד החינוך שלל את בקשת ראש העיר ותשובתו נלמדת כעת אצל הגורמים המוסמכים ברשות".

תגובת משרד החינוך: "משרד החינוך כבר הבהיר את עמדתו מספר פעמים בעבר ולפיו על חטיבת הנגיד לפעול בשנת הלימודים תש"פ כשאר חטיבות הביניים בעיר, ששה ימים בשבוע. ההחלטה התקבלה בהתאם לחוזר מנכ"ל ובעצה אחת עם אגף החינוך בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. זועם

    פעם אחר פעם העיריה מתגלה כאויבת הציבור ומשקרת לו. אסור להאמין לראש העירייה ולשתף איתו פעולה, צריך לפעול תמיד באמצעים משפטיים מולו.

  2. אברהם

    חטיבה זה אסון מעז שהוקמה. כיתה ז ביסודי שמרו על ה התנהגות מהוגנת מפני שעמדו לעלות שלב ההתבגרות. תלמידי כיתה ח לא רצו לשמוע שהם עוד לא בגרו להיות בטחון, לכן גילו בגרות. בכתיבה אין דין יש כח בלי בגרות להשתמש בו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר