מחאת התלמידים בכניסה לחטיבת הנגיד. צילום באדיבות ההורים
מחאת התלמידים בכניסה לחטיבת הנגיד. צילום באדיבות ההורים

צפו בתלמידי חטיבת הנגיד מפגינים בכניסה לבית הספר

תלמידים והורים הגיעו לחטיבה לבושים בחולצות שחורות, וקיימו עצרת מחאה נגד החלטת משרד החינוך להחיל בחטיבה שבוע לימודים בן שישה ימים. מחאה נוספת מתוכננת ביום שישי ברחבת העירייה

פורסם בתאריך: 22.5.19 13:14

עשרות רבות של תלמידים והורים הגיעו היום, בשעה 8:20, לכניסה לחטיבת הביניים שמואל הנגיד בהרצליה, כשהם לבושים בחולצות שחורות, וקיימו עצרת מחאה נגד החלטת משרד החינוך להחיל בחטיבה בשנת הלימודים הבאה שבוע לימודים בן שישה ימים, במקום חמישה. התלמידים פוצצו בלונים שחורים שייצגו לדבריהם את הערכים שנרמסו: את ערך החינוך, האמת, שישי משפחתי, שישי קהילתי, עזרה לחלשים, וחוגים שונים המתקיימים בבית הספר בימי שישי.

נזכיר שההורים חידשו את המחאה לאחר שבשבוע שעבר נמסר להם מלשכת ראש העירייה כי בקשתו לשמר את מבנה חמישה ימי הלימוד השבועיים, הנהוג בבית הספר 16 שנה, נדחתה על ידי משרד החינוך. הורי הנגיד פנו לפדלון לשוב ולהתערב בנעשה ולערוך בירור עומק מדוע הוכשלה פנייתו אל משרד החינוך. ביום שישי בכוונתם להתכנס בשעה 10:00 בבוקר ברחבת העירייה ולפוצץ בלונים כמחאה.

יו"ר הנהגת ההורים בשמואל הנגיד שלומי קרמר נשא דברים ותיאר את מאבק ההורים בהחלטה. הוא הדגיש את אחריות הילדים כשותפים למאבק: "המאבק הוא לא רק על יום השישי של חטיבת הנגיד אלא על האופן שבו הרשויות מתנהלות כלפינו, ובפרט אגף החינוך של עיריית הרצליה. שיקרו לנו לאורך הדרך, והאמת הולכת ומתגלה. אנחנו נוסיף להיאבק בכל הכוח, גם אם נשלם על כך מחירים שונים, כי זאת מהות החינוך האמיתית: להילחם על עקרונות, על צדק ועל אמת".

מהנהגת הורי הנגיד נמסר: "לכל אורך הדרך התנערה העירייה מאחריות לשינוי, והדבר נכפה עליה.  אך כעת מתברר שהשינוי נעשה בעצה אחת עם אגף החינוך של העירייה. הוברר גם שכל תהליך ההגשה לא היה תקין ולכן הונו את הורי בית הספר ואת המורים. ראש העיריה הבטיח לנו גם  שיוגש ערר – זה לא קרה. אז מי מנהל את העיר הזאת: ראש העירייה או ראש אגף החינוך?"

תגובת עיריית הרצליה, כפי שנמסרה ביום שני כשנודע על כוונת ההורים והתלמידים לקיים את המחאה: "חשוב להבין כי האחריות והסמכות להחליט בנושאים אלו היא של משרד החינוך בלבד. מרגע שנושא מספר ימי הלימוד בחטיבת הנגיד עלה על סדר היום,  זימן ראש העירייה את ההורים והתלמידים לדיון שולחן עגול על מנת לשמוע אותם ולבחון באופן מעמיק את הסוגייה בשנית, אל מול הנהלת משרד החינוך. במסגרת פנייה שערך ראש העירייה אל מנהלת המחוז של משרד החינוך, הביע ראש העירייה את הרצון לשמור על המצב הקיים כיום בכדי לתכנן את מהלכי העתיד.  לצערנו, משרד החינוך שלל את בקשת ראש העיר ותשובתו נלמדת כעת אצל הגורמים המוסמכים ברשות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוב ושוב ההורים והמורים משתמשים בתלמידים לקדם מטרה שחשובה להם.
    התלמידים יעזבו עוד שנה אך המורים הם אלו שאמורים להפגין ולהתנגד לשינוי.
    אבל המורים וההורים במקום להשתתף במחאה מפעילים את הילדים.

  2. אשת צוות בבית הספר

    מדהים! כל הכבוד להם! באמת החלטה אבסורדית שהתבצעה דרך שקרים והתגלמות הדרך הלא חינוכית שאנו שואפים שילדינו לא ילמדו.

  3. שני תלמידת תיכון

    מה עובר עליכם אנשים, כל תלמיד נורמלי לומד 6 ימים בשבוע. אין שום סיבה שתיהיו יוצאי דופן משאר המדינה. חוץ מזה יש לזה גם יתרונות, יום הלימודים יתפרס לכם על 6 ימים בשבוע במקום 5, וכתוצאה מזה ימי הלימודים שלכם יהיו קצרים יותר

  4. ינש

    לשני,
    את מוזמנת ללמוד כמה ימים שאת רוצה בבית הספר שלך. אצלנו לומדים חמישה ימים בשבוע, כמו ברוב העולם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר