הורי ותלמידי חטיבת הנגיד מפגינים מול בניין עיריית הרצליה. צילום באדיבות ההורים.
הורי ותלמידי חטיבת הנגיד מפגינים מול בניין עיריית הרצליה. צילום באדיבות ההורים.

צפו: תלמידי והורי הנגיד הפגינו מול בניין העירייה. גם מועצת התלמידים תומכת

ההורים והתלמידים ממשיכים במאבק נגד הכוונה להחיל בחטיבה בשנה הבאה שבוע לימודים של שישה ימים. צפו בסרטונים מההפגנה

פורסם בתאריך: 26.5.19 12:18

עשרות תלמידים והורים מחטיבת שמואל הנגיד בהרצליה התקבצו ביום שישי, בשעה 10:00, ברחבת העירייה, לעצרת מחאה נגד החלטת משרד החינוך ואגף החינוך בעירייה להחיל בחטיבה, בשנת הלימודים הבאה, מתכונת של שישה ימי לימוד בשבוע – במקום חמישה ימי לימוד כפי שהיה ב-16 השנים האחרונות.

בעצרת נאמו תלמידים והורים – בהם חבר המועצה איל פביאן שילדיו לומדים בבית הספר, והביעו את זעמם על ההליך הלא תקין לטענתם שהחטיבה עוברת ועל הפגיעה הקשה בחטיבה. במהלך המחאה פוצצו התלמידים בלונים שחורים, כשכל בלון מייצג ערך אחד שעליו הם מתבקשים לוותר במעבר לשישה ימי לימודים. לאחר מכן המשיכו התלמידים וההורים לצעדת מחאה עד לשדרות ח"ן, שם הסבירו לעוברים ולשבים על המאבק וקראו לפתרון מהיר של המשבר.

יו"ר הנהגת ההורים של החטיבה, שלומי קרמר, אמר בהפגנה ביום שישי: "אנחנו ניצבים היום מול עירייה ריקה – ראש העירייה לא כאן, ראש אגף החינוך לא כאן, וגם לא עובדי העירייה האחרים. באיזו זכות דורשים מאיתנו פקידי משרד החינוך ופקידי החינוך בעירייה, שנהנים מחמישה ימי עבודה בלבד, לשנות את נוהגי המשפחה שלנו שמתקיימים במשך שנים רבות כל כך ולכפות על ילדינו להתייצב ללא שום תועלת ברורה לאותן שעות לימוד בדיוק – רק בשישה ימים? מה התועלת בכך? כיום אנחנו במאבק עקרוני, כי ככל שחולף הזמן מתגלים הכשלים בתהליך, חוסר אמירה האמת, ההבטחות שלא קוימו – ואם מערכת החינוך שכחה לחנך, אז זה יהיה התפקיד שלנו: חינוך לאזרחות, לאחריות חברתית, חינוך לעמידה על עקרונות צדק ואמת – מבלי להיכנע. אנחנו נמשיך במאבק עד שתשונה ההחלטה, כי ילדי הנגיד לא ילמדו בשנה הבאה בימי שישי".

יו"ר מועצת התלמידים בהרצליה, יולי יבין, אמרה אז שתלמידי הנגיד לא יחדלו ממאבקם: "בית הספר עובד במתכונת של חמישה ימים כבר 16 שנים, והוא עובד מצוין. יום שישי יצירתי הוא יום שמוקדש לפיתוח הכישרונות הייחודיים של תלמידי בית הספר, להתנדבות בקהילה וללמידה עצמאית. בשיעורי חינוך מלמדים אותנו לשמור על העקרונות החשובים לנו, לנהל מאבק הוגן ומכבד וזה מה שאנחנו עושים. לא נוותר. נשמור על שישי חופשי גם בשנים הבאות!".

פביאן קרא לראש עיריית הרצליה, משה פדלון, לכנס בדחיפות ישיבה ולחזור מכל הסכמה לשינוי שעיריית הרצליה נתנה, אם נתנה, למשרד החינוך, בניגוד לרצונם של התלמידים, ההורים והמורים. "יש לתושבי הרצליה ראש עיר, הוא צריך להיות מנהיגם של התושבים ולדאוג לתושבים מול משרד החינוך ומשרדי הממשלה השונים. לא יעלה על הדעת שפקידים של עיריית הרצליה, שכפופים לראש העיר ולהנהלת העירייה, בשיתוף פקידים של משרד החינוך, יעשו מה שהם רוצים, בניגוד לרצונם של אלפי תושבים בהרצליה ובניגוד למה שנהג בחטיבה 16 שנה", אמר.

נזכיר שההורים חידשו את המחאה לאחר שלפני שבועיים נמסר להם מלשכת ראש העירייה כי בקשתו לשמר את מבנה חמישה ימי הלימוד השבועיים, הנהוג בבית הספר 16 שנה, נדחתה על ידי משרד החינוך. ביום רביעי שעבר הפגינו הורים ותלמידים בשעות הבוקר בכניסה לבית הספר.

תגובת עיריית הרצליה: "חשוב להבין כי האחריות והסמכות להחליט בנושאים אלו היא של משרד החינוך בלבד. מרגע שנושא מספר ימי הלימוד בחטיבת הנגיד עלה על סדר היום,  זימן ראש העירייה את ההורים והתלמידים לדיון שולחן עגול על מנת לשמוע אותם ולבחון באופן מעמיק את הסוגייה בשנית, אל מול הנהלת משרד החינוך. במסגרת פנייה שערך ראש העירייה אל מנהלת המחוז של משרד החינוך, הביע ראש העירייה את הרצון לשמור על המצב הקיים כיום בכדי לתכנן את מהלכי העתיד.  לצערנו, משרד החינוך שלל את בקשת ראש העיר ותשובתו נלמדת כעת אצל הגורמים המוסמכים ברשות".

ממשרד החינוך נמסר: תגובת משרד החינוך: "משרד החינוך כבר הבהיר את עמדתו מספר פעמים בעבר ולפיו על חטיבת הנגיד לפעול בשנת הלימודים תש"פ כשאר חטיבות הביניים בעיר, ששה ימים בשבוע. ההחלטה התקבלה בהתאם לחוזר מנכ"ל ובעצה אחת עם אגף החינוך בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תלמידה

    טכנית זו לא עירייה ריקה כי אייל פביאן נמצא שם (בשביל למחות)

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה איזה כיף להם הלוואי עלי
    באמת שהם מפונקים לדעתי

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר