חטיבת הביניים שמואל הנגיד, הבוקר
חטיבת הביניים שמואל הנגיד, הבוקר

צפו בחטיבה הריקה: הורי הנגיד השביתו הבוקר את הלימודים

ההורים נאבקים להשארת מתכונת הלימודים של חמישה ימי לימוד בשבוע. יו"ר הנהגת ההורים בחטיבה: "אני קוראים לראש העירייה להפעיל את מלוא משקלו מול צמרת משרד החינוך"

פורסם בתאריך: 4.6.19 10:55

חטיבת הביניים שמואל הנגיד היתה כמעט ריקה היום, ורק תלמידים בודדים הגיעו לכיתות, כך מספרים הורים ותלמידים בבית הספר. זאת בעקבות השביתה שהחליטה לקיים היום הנהגת ההורים העירונית בחטיבת שמואל הנגיד נגד החלטת משרד החינוך ואגף החינוך בעירייה להחיל בחטיבה, בשנת הלימודים הבאה, מתכונת של שישה ימי לימוד בשבוע – במקום חמישה ימי לימוד כפי שהיה ב-16 השנים האחרונות. ביום שישי צפויות כל חטיבות הביניים בעיר לשבות לאות תמיכה במחאת שמואל הנגיד.

יו"ר הנהגת ההורים בהנגיד שלומי קרמר אמר: "הצלחת השביתה מייצגת את מהותו של השינוי בתפיסת מערכת החינוך במאה ה-21: ההורים והילדים לא מוכנים ללכת אחורה, ולא ישלימו עם ביטול מתווה שישי יצירתי. גם התנהלות הרשויות לאורך הדרך היא לא דבר שנוכל להסכים לו: העירייה טענה לכל אורך הדרך שהיא לא צד בעניין, ואילו משרד החינוך טוען שמדובר בהחלטה משותפת. מה האמת? המנהלת הונחתה להגיש בקשה להמשיך לעבוד במתכונת שבה עבדה 16 שנה, אך לא היא הייתה צריכה להגיש את הבקשה אלא העירייה. ראש העירייה בישר במרץ השנה על הישג חשוב: מנהלת המחוז התירה לו להגיש ערר. עד עצם היום הזה הערר לא הוגש, לטענתו של ראש העירייה, משום שמנהלת המחוז הודיעה לו שאין טעם להגיש, כי הערר יידחה בכל מקרה. זה רק חלק קטן מהתמונה שנחשפה בפנינו. הגענו למקום שבו צריך לעצור: ככה לא עושים חינוך. לנוכח הכשלים המנהליים הגדולים, אנחנו קוראים לראש העירייה להפעיל את מלוא משקלו מול צמרת משרד החינוך כדי לפתור את המשבר בהנגיד".

חטיבת הביניים שמואל הנגיד, הבוקר

תגובות משרד החינוך: "משרד החינוך כבר הבהיר את עמדתו מספר פעמים בעבר ולפיו על חטיבת הנגיד לפעול בשנת הלימודים תש"פ כשאר חטיבות הביניים בעיר, שישה ימים בשבוע. ההחלטה התקבלה בהתאם לחוזר מנכ"ל ובעצה אחת עם אגף החינוך בעיר".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "חשוב להבין כי האחריות והסמכות להחליט בנושאים אלו היא של משרד החינוך בלבד. מרגע שנושא מספר ימי הלימוד בחטיבת הנגיד עלה על סדר היום,  זימן ראש העירייה את ההורים והתלמידים לדיון שולחן עגול על מנת לשמוע אותם ולבחון באופן מעמיק את הסוגייה בשנית, אל מול הנהלת משרד החינוך. במסגרת פנייה שערך ראש העירייה אל מנהלת המחוז של משרד החינוך, הביע ראש העירייה את הרצון לשמור על המצב הקיים כיום בכדי לתכנן את מהלכי העתיד. לצערנו, משרד החינוך שלל את בקשת ראש העיר ותשובתו נלמדת כעת אצל הגורמים המוסמכים ברשות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר