השביתה בחטיבת הנגיד ביום שלישי שעבר

מורה בחטיבת הנגיד זומנה לשימוע בטענה שעודדה תלמידים להשתתף בשביתה

במשרד החינוך אישרו לצומת השרון כי "המשרד מתכוון לפתוח בהליך בדיקה משמעתי באשר להתבטאויות המורה". השבוע שוב מתכננים ההורים והתלמידים בחטיבה להשבית את הלימודים

פורסם בתאריך: 10.6.19 17:35

מורה בחטיבת הביניים שמואל הנגיד זומנה לשימוע על ידי מפקחת במשרד החינוך, בטענה שעודדה תלמידים לקחת חלק פעיל בשביתה שהתקיימה בחטיבה ביום שלישי שעבר. השביתה, נזכיר, התקיימה כחלק ממאבק ההורים נגד החלטת משרד החינוך לעבור בשנת הלימודים הבאה למתכונת של שישה ימי לימוד בחטיבה במקום חמישה. במשרד החינוך אישרו לצומת השרון כי "משרד החינוך מתכוון לפתוח בהליך בדיקה משמעתי באשר להתבטאויות המורה".

כך או כך, בכוונת ההורים להשבית שוב את הלימודים בבית הספר ביום רביעי השבוע, פרט לפעילויות מתוכננות יצירתיות שאינן חלק מתוכנית הלימודית השגרתית: החזרות למסיבת הסיום בשכבת ט' וסיורים מתוכננים מחוץ לבית הספר.

במכתב עדכון ששלחה הנהגת ההורים בחטיבה להורי התלמידים צויין כי "ביום רביעי נערכה ישיבה מצוינת עם ראש העירייה, המנכ"ל וסגניתו. ראש העירייה התחייב שאם יסופקו לו המסמכים המאשרים שהמעבר לחמישה ימי לימודים נעשה בראשיתו באישור הרשויות – הוא יעמוד לצדנו באופן מוחלט". לדבריהם, ראש העירייה קיבל את כל המסמכים הנדרשים ובהם אישורי הארכה פורמליים למתכונת ימי הלימוד בחטיבה.

הם התייחסו גם להכרזה על שביתת ההזדהות בכלל חטיבות הביניים בעיר ביום שישי האחרון: "על אף שהרשויות עשו כל שביכולתן לחבל בשביתה שהתקיימה ביום שישי האחרון בכל חטיבות הביניים בעיר – השביתה זכתה להצלחה רבה ביותר. זהו מפגן אחדות ותמיכה מרשים, ואנחנו נערכים בכוחות משותפים להמשך. ככל שאנחנו מעמיקים בעובדות, כך אנו לומדים יותר ויותר על עומק הכשלים במהלך. אנחנו לא נרפה עד שייפתר המשבר".

אבל מתברר שלא כל ההורים בחטיבה מרוצים מההחלטה להשבית את הלימודים. "סליחה אם אני משביתה שמחות, אבל כל עדכון שכזה מקפיץ מחדש", כתבה אחת האמהות להנהגת ההורים, "הלוואי והיינו ממקדים את האנרגיות לפעילות לימודית/חינוכית יותר ,הגברת הפרטני בבית הספר,תגבור וצמצום הפערים הלימודיים והתנהגותיים של/בן התלמידים, הכנה לתלמידאות בצורה שילדנו יגיעו לתיכון עם מרב הידע והכנה לבגרויות. ובמקום לתגבר לתגבר ולתגבר אנו משביתים/מצמצמים שעות לימוד שגם ככה מאוד מינורים לקראת ה-חופשה. אם ההנהגה היתה דואגת לכל אלה במקביל ולא במקום אולי היתה יותר סבלנות והבנה לנושא זה".

בהנהגת ההורים ענו לה: "הנהגת ההורים שוקדת על טווח רחב מאוד של נושאים, ובהם צרכים לימודיים, קהילתיים, התנדבותיים, בניית אולם ספורט חדש בחטיבה ועוד. הנהגת ההורים פתוחה לכל הורי בית הספר, בכיתות רבות יש מספר נציגים, והנציגים מקדמים נושאים שונים לפי התחומים הקרובים לליבם (מדובר כמובן במתנדבים). מבנה הלימודים בחטיבה נידון בכמה ישיבות הנהגה וקיימת תמימות דעים בין ההורים על חשיבותו הרבה. כרגע מדובר בעניין שחורג בהרבה מהשאלה על מבנה הלימודים והוא מנקז אליו היבטים הנוגעים לחוק, לדמוקרטיה ולשיעור אזרחות מהמעלה הראשונה לילדינו. הנושא זוכה לתמיכה רחבה ביותר בקרב קהילת ההורים בחטיבה. במקביל נמשכת העבודה בנושאים השונים, וכל הורה המעוניין לפעול לקידומם – יתקבל בברכה רבה בהנהגה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשמנהלים מאבק על גב התלמידים ככה זה נראה.
    המאבק הזה הוא נטו של המורים.
    המורים הם אלו שנפגעים ממעבר לחמישה ימים יותר מכל אחד אחר.
    זו הפרנסה שלהם שגרת היום שלהם שגרת השנה שלהם.
    לכן אני מצפה שכבר היום הסתדרות המורים במקום להסתתר ולהתחבר כפי שעשת עד היום, להתארגן ובמקום לתת למורה הבודדת להיות שגמבמאבק, להשבית את כל החטיבות בעיר כל עוד מתנהל שימוע.
    לא רק התלמידים שבתו כעת גם המורים צריכים להראות סולידריות ולשבות.
    המאבק הוא לא של התלמידים. המאבק לא שייך רק למורה , אלא לכל מורה שרוצה שלא יפגעו בתנאי העבודה שלו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר