בית ספר יצחק נבון בהרצליה. צילום עיריית הרצליה
בית ספר יצחק נבון בהרצליה. צילום עיריית הרצליה

תשטפו בבית: לראשונה בהרצליה בית ספר נטול כלים חד פעמיים

תלמידי בית הספר נבון ישתמשו בצהרון בכלים רב פעמיים, וכך גם במסיבות ובאירועים בית ספריים. יו"ר הנהגת ההורים זיו עומר: "אם זה יצליח, זה ימשיך בשנה הבאה לרוב בתי הספר בעיר"

פורסם בתאריך: 3.7.19 16:28

משנת הלימודים הבאה בית הספר היסודי יצחק נבון יהיה נטול כלים חד-פעמיים. ההורים, בשיתוף פעולה עם בית הספר והעירייה, הוציאו את הפיילוט למען איכות הסביבה בנבון לדרך, מה שהופך את בית הספר לחלוץ בעניין בהרצליה. בתור התחלה, בשנת הלימודים הבאה יוחלפו הבקבוקים החד-פעמיים לשתיה ברב-פעמיים ובאירועים יימנעו משימוש בכלים חד-פעמיים. אך יש גם אתגר במעבר לכלים רב-פעמיים – הארוחה החמה שמוגשת בצהרון שמפעילה חברת אפטרסקול היא בכלים חד-פעמיים. מדי חודש, משתמשים בצהרון בכ-3,000 צלחות או 15 אלף כלים חד-פעמיים.

"הרעיון התחיל מזה שהייתי לפני כחודש בטיול קהילתי של בית הספר ואחת המורות אמרה למנהלת שהיא רוצה להוציא מחדר המורים את החד-פעמי מחדר המורים", מספר זיו עומר, יו"ר הנהגת ההורים העירונית, יו"ר הנהגת ההורים של נבון ואב לתלמיד שעולה לכיתה ג', "ישר קפצתי והצעתי להוציא את החד-פעמי מכל בית הספר ושתיהן אהבו את הרעיון. יש מקומות שבהם קל להימנע משימוש בחד-פעמי, כמו מסיבות, ולעבור להשתמש בבקבוקים רב-פעמיים. החלק הקשה הוא בצהרון כי אין אפשרות לשטוף את הכלים. הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא שיש בבית הספר מדיח, ושיש לי עוד מדיח בבית שאני יכול לתת, נביא שלושה מדיחים ונפתור את הבעיה. כשדיברתי עם המפעיל, אפטרסקול, הוא אמר שזה לא עובד כך כי בית הספר צריך מדיח תעשייתי, מה שאומר שזה חדר שלם ואין לנו, וכולל גם חשמל, מים ותשתיות ביוב וכו' וזה לא כזה פשוט. במקום זה הוא הציע שהוא יספק קופסאות חלוקה עם סגירה וסכום רב-פעמי. כמובן שהכל צריך לעמוד בתקן המחמיר ושיעמוד בתקנים של אוכל חם, שאפשר יהיה לחמם במיקרו אם רוצים וגם שאפשר לשטוף במדיח כלים".

ואז?

"פנינו למחלקת החינוך בעירייה וקיבלנו את ברכתם, פנינו גם למחלקת איכות הסביבה בעירייה והם מאוד שמחו והם יבואו לבית הספר לעשות לילדים הדרכה על מיחזור ואיכות הסביבה ואז פנינו למחלקת הבריאות בעירייה והם קפצו על זה ואמרו שהם עשו כבר עבודה בנושא ויש להם רשימות של ספקים. הרווחנו מכל הכיוונים. הצהרון אמר שאין לו בעיה לספק את הכלים הרב-פעמים לילדים במתנה במקום שההורים יקנו אותם. המעבר לכלים רב-פעמיים כמובן יחסוך גם כסף. זה קצת ניג'וס להורים כי הם יצטרכו לקבל בסוף היום כלי מלוכלך ולהחזיר למחרת שטוף, אבל הם יתרגלו לזה ואם הילדים ידחפו אז זה בטוח יקרה. אנחנו כמובן נשאיר ספייר למקרה שילד ישכח או עבור אלה שלא רוצים לקחת בזה חלק. אני מקווה שזה יצליח. אני מלא חשש כי מאוד יכול להיות שבשלב מסוים נראה שההורים לא משתפים פעולה וזה ייגנז. עם זאת, היו כבר הורים מבתי ספר אחרים שהתחילו להתעניין בזה ואנחנו נשמח שעוד בתי ספר יצטרפו. אני משער שאם זה יצליח, זה ימשיך בשנה הבאה לרוב בתי הספר בעיר. זה פרויקט שעונה על ערכים, חינוך לאיכות הסביבה וגם תשומת לב מהילדים למה הם עושים, במה הם משתמשים ולחיי היומיום שלהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר