אשכול הגנים והאנטנה ברקע. צילום באדיבות ההורים

ההורים מאיימים להשבית את הלימודים: "מי בונה גני ילדים מתחת לאנטנות?"

ההורים בשכונת גליל ים החדשה דורשים להסיר תורן עם שלוש אנטנות סלולריות שנמצא עשרות מטרים משני אשכולות גנים בשכונה. העירייה והמשרד להגנת הסביבה: מדידות הקרינה תקינות והאנטנות אינן מהוות סכנה

פורסם בתאריך: 15.7.19 08:28

תושבי שכונת גליל ים החדשה בהרצליה דורשים מהעירייה לתבוע את הסרת האנטנות הסלולריות המוצבות ברחוב הרב קוק 99, על בניין בזק לשעבר המיועד להריסה ונמצא סמוך לשני אשכולות של גני ילדים עירוניים ברחוב נתן אלבז ועתידים להיפתח בשנת הלימודים הבאה.

לפני כשלושה שבועות העלו התושבים עצומה לרשת שעליה חתמו עד כה כ-390 אנשים. הם מבקשים להסיר את האנטנות "בטרם הדבר יגבה מחיר מהתושבים ובעיקר מהילדים הרכים, אשר מוכח מחקרית כי הינם רגישים יותר לחשיפה לקרינה כה גבוהה, פי שלושה בהשוואה למבוגרים".

לפני כשבועיים וחצי שלחו ההורים מכתב לעירייה ובו כתבו: "נוכח העובדה כי זה ממילא עניין של זמן עד שיידרש להסיר/להזיז את האנטנות למיקום אחר עקב הריסתו הצפויה של המבנה, ולאור זה שמדובר בילדים רכים, בני 6-3 שנים בלבד, שעתידים להיות חשופים חשיפה משמעותית לקרינה במשך שעות רבות מהיום, אנו קוראים לכם להצטרף לעיריות נוספות אשר פועלות להגן על תושביהן מפני נזקי הקרינה ואשר אינן מאפשרות קרבה כה משמעותית בין אנטנות סלולריות לבין גני ילדים, ומבקשים כי תפעלו להסרתן/הזזתן של האנטנות כאמור עוד טרם פתיחת שנת הלימודים. לצערנו, ככל שהמצב הנוכחי ימשך כפי שהוא והאנטנות הקיימות תמשכנה להיות בסמיכות כה רבה לגני העירייה בהם שובצו ילדינו – לא נוכל לשלוח את ילדינו בלב שלם לגנים אלו ולפתוח את שנת הלימודים כסדרה".

אחת ממובילות המאבק שבנה אמור להתחיל ללמוד בשנת הלימודים הקרובה בגן ילדים הסמוך לאנטנות: "בעקבות המכתב שלנו נקבעה לנו פגישה עם נציגים מהעירייה לסוף יולי אך היא נדחתה כרגע לאוגוסט, וזה מבחינתנו מאוחר מדי כי הלימודים מתחילים ב-1 בספטמבר. לכן אנחנו מתכוונים לקיים הפגנה בזמן הקרוב. העירייה אומרת שהתורן, שנמצא כ-70 מטר מאשכול אחד של גנים וכ-250 מטר מהאשכול השני ועליו שלוש אנטנות, עומד בתקן הישראלי שמתיר פי שלושה מהתקן האירופי. המחקר עדיין מאוד מוגבל בכל מה שקשור לקרינה סלולרית ועדיין לא יודעים מה ההשפעות שלה על בני אדם ומה הם הנזקים, אבל אנחנו לא מוכנים שהילדים שלנו יהיו שפני הניסוי, במיוחד שידוע שילדים רגישים יותר ונמצאים בסכנה גדולה יותר לעומת מבוגרים. רוב ההורים לא מתכוונים לשלוח את הילדים שלהם בספטמבר לגן והם מצפים מהעירייה לקחת אחריות מלאה ולפעול להסיר את האנטנות לאלתר. העירייה היא שקובעת את השיבוצים לגנים ולכן אנו ההורים מצפים ממנה שהגנים יהיו ראויים לילדים בגיל הרך".

היא מוסיפה: "ברגע שהבנתי שהבן שלי ישובץ לגן ליד האנטנות החלטתי לא לשלוח אותו לגן עירייה ורשמתי אותו לעוד שנה לגן פרטי. האנטנות האלה קיבלו היתר כשהיו שם פרדסים, אבל המצב השתנה. הבניין שעליו האנטנות מיועד להריסה ואמור להיבנות שם בניין למגורים אך בינתיים עוד אין היתר מהעירייה. העירייה תצטרך למצוא פתרון לאנטנות האלה מאוד בקרוב אז אני לא מבינה למה הם מסכנים את הילדים שלנו ומוכנים לחשוף אותם לקרינה במקום למצוא פתרון כבר עכשיו. אנחנו מנסים לפעול בכל המישורים להסיר אותן כמה שיותר מהר ושגם העירייה תהיה לצדנו כי כרגע היא לא לוקחת חלק בדבר הזה ומתנערת לחלוטין. לא ברור לי איך העירייה מאפשרת כזה דבר ועוד באחת השכונות היוקרתיות שלה".

אם אחרת, לילד עם צרכים מיוחדים שאמור להתחיל ללמוד בשנה הבאה באחד מגני הילדים הסמוכים לאנטנות, הוסיפה: "ביום רביעי קיבלתי את השיבוץ לגן והלכתי לראות את האיזור של הגן כי אני יודעת שזה איזור בבנייה והדאיג אותנו נושא העגורנים. מאוד התרשמתי מהגן, שהוא משגע מבחוץ והכל מאוד מאובזר. לא שמתי לב בהתחלה לבניין של בזק עם האנטנה. חזרתי הביתה כולי שמחה, הצצתי בקבוצה של ההורים שהילדים שלהם יהיו בגנים האלה ואחת האמהות שגרה בשכונה כתבה שיש שם אנטנה גדולה אזורית. לי היה ברור שאני הולכת לעירייה בבוקר ואני אומרת להם שאני לא מוכנה לשיבוץ הזה. אני מניחה שיש עוד הורים שלא מודעים לזה בכלל. לדעתי, ההורים יקבלו חום כשתתחיל השנה והם יראו מה יש מעל הראשים של הילדים.

"הלכתי עם עוד אמא למחלקת החינוך המיוחד בהרצליה. הם מאוד נחמדים אבל אין להם מענה, ידיהם כבולות. הסבירו לנו שאין אפשרות לערער על השיבוץ. מנהלת המחלקה לחינוך מיוחד אורנה בירן הציעה שאעביר את הילד לחינוך הרגיל. החלטה כזאת יכולה לגרום לרגרסיה אצל הילד, זו לא החלטה על רגל אחת, יש לה משמעויות עצומות. כל מה שביקשתי זה שהוא יהיה בגן שאין לידו מנוף או אנטנה מפלצת".

מה תעשי עכשיו?

"אני לא יודעת. אני ממש אובדת עצות. מי בונה גני ילדים מתחת לאנטנות? הבנתי שהבטיחו לחלק מהתושבים במיוחד לאלה שקנו שם בתים ממש סמוך לאנטנה שהאנטנה הזאת תוך כמה חודשים עפה משם. בינתיים עברו כבר כמה חודשים. יש הורים שאין להם כוח להיאבק ולא עושים מהומות ואומרים שבאיזשהו שלב יורידו את האנטנות. אנחנו מבינים שזה יכול להיות כלום אבל זה גם יכול להיות אסון ואין פה מקום להימורים. אני מנסה לארגן הורים מהגן כדי לפעול בעניין. אם נתאגד כל ההורים ונשבית את הגן לעירייה לא תהיה ברירה והיא תיאלץ להעביר את הילדים מהמקום הזה או להוריד את האנטנה. אני קוראת למשה פדלון שיעשה את המעשה הנכון ולא ישלח אותנו לאבדון".

תגובות:

תגובת עיריית הרצליה: "הגורם היחיד בעל הסמכות והאחריות להקמה וההפעלה של אנטנות סלולריות הוא המשרד להגנת הסביבה. כחלק מאישורי ההפעלה של האנטנה – דורש המשרד מהחברה הסלולרית לבצע בדיקות קרינה – ורק במידה והן תקינות מאושרת הפעלתה. למרות זאת, על מנת להסיר כל ספק, הורה ראש העיר לבצע בדיקה חוזרת של מידת הקרינה באיזור ובמוסדות הציבור הנמצאים בקרבת הבניין. דוחות המדידה שנעשו במקום מראים כי הערכים לא עוברים את ערך הסף המחמיר המוגדר על ידי המשרד להגנת הסביבה. חשוב לציין בהקשר זה שבניין בזק עליו נמצאות האנטנות עומד בפני הריסה. לגבי העגורנים, בטיחות הילדים קודמת לכל ועיריית הרצליה מקפידה על אכיפת תנאי בטיחות בעבודה באתרי בניה הסמוכים למוסדות החינוך".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "מיקומי מוקדי השידור בישראל נקבעים על-ידי החברות הסלולריות והרשויות המקומיות, כאשר לצורך הקמה והפעלת מוקדי שידור נדרשים היתרי הקמה והפעלה מהמשרד להגנת הסביבה. המשרד להגנת הסביבה מבצע מדידה אחת לשנה, באמצעות מודדי קרינה מוסמכים וחיצוניים, עבור כל אחד ממתקני השידור הפרוסים ברחבי הארץ. לקראת מועד פתיחת גן הילדים בשכונה בספטמבר 2019, דרש המשרד מחברות התקשורת לבדוק אם יש צורך בהתאמת כיוון והספקי השידור במקום, על מנת לוודא כי רמת הקרינה לא תעלה על הסף שנקבע על ידי המשרד. המשרד ימשיך ויעקוב אחר תוצאות המדידות ואחר ביצוע השינויים אם ידרשו. יודגש, כי קרבה פיזית בין התורן שעליו האנטנות למבנה אינה מלמדת על חשיפה גבוהה יותר. על פי מדידות הקרינה שנעשו באזור ויצאו תקינות, האנטנות שברחוב הרב קוק בהרצליה אינן מהוות סכנה לציבור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. דנה

    התגובה של העירייה והטלת כל האחריות על המשרד לאיכות הסביבה כשהיא זו שהחליטה על הקמת גני הילדים ממש בסמוך לאנטנות ושיבוץ ילדינו שם ממש מקוממת! לא מדובר בגנים פרטיים או כאלו שיש לנו ברירה אם כן או לא לשלוח את ילדינו לשם. ב-1/9/19 לא נוכל לשלוח את ילדינו לגנים הללו אם לא ימצא פתרון ובהקדם.

  2. אמא שלא מוותרת

    מעניין אותי אם מי שהעביר את תשובתו מהמשרד להגנת הסביבה וטוען בכל תוקף שהאנטנות אינן מהוות סכנה לציבור היה שולח את ילדו בן ה4 לגן 70 מטר מהאנטנה! לא רוצים להזיז את האנטנה? אז ראש העייירה משה פדלון- תמצא לנו גן אחר, מאד פשוט.

  3. שחר

    העירייה נאחזת בערך הסף הישראלי שהינו גבוה פי 3 מהמקובל בעולם, וילדינו הם אלו שיסבלו מההשלכות. שיסירו את האנטנה במקום לטמון את הראש בחול.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא להאמין. העירייה אומרת שזה באחריות משרד איכות הסביבה ומשרד איכות הסביבה אומר שזאת אחריות משותפת. כשרוצים לגלגל אחריות כנראה שהכל מותר אפילו במחיר של בריאות הילדים שלנו!

    אלו ילדים ואף אחד לא היה רוצה שהילדים שלו יהיו תחת גורם שעלול להזיק להם בכל צורה שהיא.
    התקנים בארץ ממש מבזים…. הם נמוכים משמעותית מרוב מדינות אירופה.
    לא הגיוני שהילדים שלנו ישמשו הנסיינים בניסוי הבא לנזקי קרינה.

  5. אמא שלא תפסיק להיאבק עד שהעירייה תדאג באמת לבריאות תושביה

    משה פדלון – תתעורר !!! גם הילדים והנכדים שלך גרים בהרצליה ולך אין באמת מושג מיועצים "נטולי אינטרסים" על מה קורה מתחת לרגליים שלך !!! ונושא הבטיחות במוסדות החינוך הוא באחריות ישירה של העירייה-של ראש העיר. מה שאכתוב כאן הוא טיפה קטנה בים המחדל בנושא קרינה בעיר הזו כבר יותר מ-10 שנים !!! גם אחרי פרסום כתבה קטנה על הגנה לכאורה של תלמידים מפני קרינה – אתם משקרים לציבור בלי להניד עפעף !
    לעיריית הרצליה ועובדים במחלקות ספציפיות בעירייה לא באמת אכפת מהילדים ותושבי העיר. העירייה מאפשרת ביוזמתה חשיפה של ילדים ונוער לקרינה שהוגדרה כמסרטן אפשרי בבני אדם ב2011 ומאז רק מתווספים עוד ועוד מחקרים שמראים את הפגיעה הקשה הביולוגי שגורמת חשיפה יום יומית לרמות נמוכות של קרינה ! הילדים נחשפים בגני ילדים ובבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים מסויימים ברחבי העיר – לקרינה מאנטנות סלולריות. בכל בתי הספר ובגני ילדים בהרצליה – ילדים חשופים כל רגע ורגע מאותה קרינת רדיו, מערימות של משדרי WIFI שמותקנים ברובם בהסתרה מההורים ! בכל כיתה/מסדרון בבתי הספר. ילדים לומדים שיעורים שלמים עם מכשירים פולטי קרינה – בכל טאבלט/לפטופ/סלולרי יש יותר מאנטנה אחת ובכיתה שלמה – יש עשרות אנטנות פעילות בכל רגע ורגע בזמן שיעור. וזה לא מעניין את עיריית הרצליה ! כי זו "קידמה" מהוללת (מסרטנת ולא רק מסרטנת…). העירייה מכרה את עצמה ואת תושביה למסעות הכיבוש של חברות עסקיות. העירייה מעסיקה חברת ייעוץ לכאורה לחינוך – שכל מטרתה היא להטמיע משדרים אלחוטיים בבתי הספר.

    למשרד להגנת הסביבה – אכפת מחברות הסלולר ולא מבריאות הילדים והציבור כולו. המשרד להגנת הסביבה דאג שלא יתקיים בישראל תקן שמגן על בריאות הציבור. האחראי על התקן, ראש האגף למניעת רעש וקרינה (אמור למנוע קרינה !) בעד כמה שיותר אנטנות על כל עמוד תאורה, ליד הגנים ובתי הספר, על הראש של כולם. האחראי במשרד להגנת הסביבה אמר במפורש בדיון בכנסת ב2.12.2018 שהוא בעד פריסה של אנטנה בכל כמה מטרים ! והביע רחמים על חברות הסלולר שלכאורה מתקשות מבחינת כלכלית לפרוס הרבה אנטנות, אז ממש בחודשים האחרונים (ופורסם אתמול) – המדינה, יחד עם משרד התקשורת שפועל כדי לבסס כלכלית את חברות הסלולר: תממן פריסת אנטנות במאות מליונים ! והציבור ? וילדי הגן ובתי הספר ? את מי הם מעניינים ? ראש העיר רץ כמו ילד ששטפו לו את המוח אחרי "עיר חכמה" שתכפה כל תושבי העיר חשיפה לקרינה מאנטנות שיהיו מטרים בודדים מכל בית – הדור החמישי.

    אם באמת אכפת לראש העיר ולאנשיו מתושבי הרצליה ובמיוחד מדור העתיד של העיר הזו – תילחמו יחד עם התושבים להגן על ילדי הגן ובתי הספר מקרינה, שהמשרד להגנת הסביבה הכריז ומשרד החינוך הכריזו: בטיחות הקרינה במוסדות החינוך היא באחריות הרשות ובאחריות אישית של ראש העיר !!!
    ע.א.מ

  6. אמא חרדה

    הגן הוא גן עירייה, ולכן העירייה היא האחראית. הסירו את האנטנות לפני שיהיה מאוחר מדי!

  7. מנשה לוי

    לא רק אנטנות , יש בהרצליה גנים צמודים לשנאים של חברת חשמל ולקווי מתח גבוה , חלקם נבדק לקרינה אבל חלקם ממש לא נבדק . גם מתי בודקים חשוב מאוד , בקיץ בצריכת חשמל בשיא התוצאות אחרות שבודקים . חייבם לומר פדלון ואגף החינוך מזניחים כל נושא הגנים העירוניים בנושאים רבים . נתקלנו בזה גם בערים אחרות בעבר שראשי ערים לא הבינו שהגיעו מלא צעירים עם ילדים לעיר ודורשים
    שינוי ומחויבות של העירייה . זה לא הדור של פעם .

  8. אם מאוכזבת ומודאגת

    תגובה מבישה של העירייה, שקיבלה החלטה להרים את גני הילדים בסמוך לאנטנה הקיימת. או שהעירייה תמצא לכלל הילדים גן אחר, או שהיא תסיר את האנטנה לאלתר! בכל אלרנטיבה אחרת, לא תיפתח שנת הלימודים, בהיעדר תנאים בריאותיים בסיסיים! עם כל הכבוד להשקעה בתשתיות ובפארקים, קודם תתמקדו בעיקר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר