מפת העבודות בבית הספר הנדיב
מפת העבודות בבית הספר הנדיב

המחלוקת מחריפה: איפה ילמדו 600 תלמידי הנדיב בשנה הבאה?

ההורים ממשיכים לדרוש מהעירייה שלא לקיים לימודים במבנה בית הספר הסמוך לאתר פינוי בינוי, למרות שדוח בטיחות של משרד החינוך מאשר את הלימודים במקום. אחד ההורים איים בהגשת עתירה מינהלית. העירייה: "נושא הבטיחות בסביבת בית הספר טופל על כל היבטיו"

פורסם בתאריך: 7.8.19 13:12

המחלוקת בין עיריית הרצליה להורים בבית הספר הנדיב, שסמוך לו מתוכנן פרויקט פינוי בינוי גדול ברחוב עזרא הסופר לא נפתרת. העירייה, נזכיר, מבקשת לקיים את הלימודים בבית הספר בשנת הלימודים הקרובה למרות הבנייה ואילו ההורים מתנגדים ודורשים להעביר את התלמידים ללמוד במקום אחר. אתמול, בתום פגישה סוערת בין ההורים לנציגי העירייה בבית הספר, שלח יניב שוורצמן, אב לתלמיד, מכתב לראש העירייה משה פדלון ובו הוא מתריע כי בכוונתו להגיש עתירה מנהלית אם לא יימצא פתרון לשביעות רצונם של ההורים.

“אחרי שעה בערך פירקו את הפגישה כי אמרו לנו שלא ניתן לנהל דיון כי ההורים התפרצו לדבריהם”, מספרת אמא שנכחה בפגישה עם נציגי העירייה אתמול, “בפגישה לא הציגו בפנינו שום דבר חדש. הם גם לא ענו על שום שאלה עניינית ששאלנו אותם, כמו למה הם מתעקשים להצדיק את ההחלטה השגויה שהם קיבלו בלי לקבל חוות דעת לפני שקיבלו את ההחלטה. כל חוות הדעת שלהם הם מהשבועיים האחרונים. לאן הם חושבים שיתפנו 600 תלמידים, חס וחלילה אם תהיה רעידת אדמה? או באיזה קטע הם החליטו לסגור את מגרש הספורט ומה הם מצפים ש-600 ילדים יעשו בבית ספר בלעדיו? איפה הם ישחקו? אין התייחסות לעובדה שביטלו את כל החוגים בשנה הבאה של בני הרצליה בבית הספר. ומי יאכוף את הוראות הבטיחות מול הקבלן?”.

שוורצמן כותב כי “הרשות לא השיבה פעם אחת, מדוע חזרה בה מהצעה שהיא עצמה! הציעה בפגישה בה הוצגו החלופות – הרי הרשות היא שהציעה להעביר את בית הספר, במידה וכך יבחרו הורי התלמידים. ההורים מוכנים לקחת על עצמם את הסיכון ב’פגיעה הפדגוגית’ הנובעת מהעברת בית הספר כמקשה אחת. לפחות יישארו לנו ילדים לדאוג לפגיעה הפדגוגית ה’בלתי הפיכה’ … הכתובת על הקיר, וההורים עומדים על מתן הפתרון אותו הציעה הרשות עצמה, ועמידה של הרשות בהתחייבויותיה”.

הוא כותב גם כי טענת העירייה כאילו העתקת בית ספר הנדיב ממקומו תהווה תקדים “לא רק שאיננה נכונה, היא גם אינה רלוונטית, ומוטב לרשות לחדול מלטעון טענה חסרת אחריות זו”. לטענתו, בישיבת המועצה האחרונה התחייב ראש העירייה להוציא חוות דעת בלתי תלויות בנוגע לבטיחות בשיתוף פעולה עם ההורים, אך בפועל לא נערך כל שיתוף עם ההורים והסיכונים שהועלו על ידי ההורים לא זכו בחלקם להתייחסות – כמו רעש, ההשלכות הפדגוגיות והבריאותיות. עוד טוען שוורצמן כי חוות הדעת שהוצאה על ידי הרשות “הוצאה למראית עין בלבד, למטרת הכשרת מצב נתון”, וכי חוות הדעת שקדמו לחוות הדעת האחרונות לא הוצגו מעולם להורים והוא תוהה אם הן קיימות כלל. בנוסף, הוא טוען כי במסמכים הקיימים חסרות חוות דעת שבלעדיהן לא ניתן לטענתו לקבל כל החלטה, כמו חוות דעת של קונסטרוקטור, של יועץ קרקע, פיקוד העורף, איכות הסביבה ופדגוגית. הוא גם מתלונן על מצבו של מבנה בית הספר שלדבריו, מצבו “מעיד על הזנחה גמורה ומבזה”.

עוד כתב: “לא משנה מי ינצח במאבק הזה, כולם יפסידו, ולכן אין לי כל ספק, שאם היית נכון לשבת איתנו, ישיבה אחת בלבד, עניינית, על המסמכים המצויים בידיך, אין לי ספק שהיית משנה את ההחלטה, כי טובת הילדים ובטיחותם עומדים לנגד עיניך”.

בית ספר הנדיב

נציין שבחוות הדעת המקצועית שנערכה ב-1.8 על ידי יועץ בטיחות של משרד החינוך מחוז תל אביב, אלכס אוסטרניק נכתב כי “אין מניעה להפעלת בית ספר ‘הנדיב בתנאים המפורטים בתוכנית בטיחות” וכי “לא קיימים ליקויי בטיחות במסגרת אתר הבנייה המסכנים את התלמידים”. חוות הדעת נכתבה לאחר שיועץ הבטיחות ביצע סיור בבית הספר עם מנהל הבטיחות של עיריית הרצליה.

מהעירייה נמסר כי "לפני הכל ובראש הדברים עומדת הבטיחות של התלמידים במערכת החינוך של הרצליה. הרצליה נמצאת בתנופת פיתוח וכתוצאה מכך פרויקטים נמצאים בשלב כזה או אחר של עבודה, חלקם קרובים למוסדות ציבור וחינוך. זו המציאות בערי גוש דן והשרון ואנחנו מתמודדים איתה. ואכן מצאנו פתרונות אקוסטיים ופתרונות למניעת אבק בשטח בית הספר. נדגיש כי הצעות אחרות שהועלו על ידי ההורים, כגון הקמת בית ספר של קראוונים או פיזור הילדים בבתי ספר אחרים, היו חסרות היתכנות מעשית ועשויות היו להביא לפגיעה מבחינה פדגוגית וחברתית. מה גם שמשרד החינוך פרסם חוות דעת חד משמעית בנוגע לבטיחות התלמידים בבית הספר ואישר את קיום הלימודים בבית הספר. בנוסף, העירייה הנחתה את גורמי הבטיחות והביטחון להקצות מאבטחים בסמוך לשטח בית הספר לאורך כל שעות הלימודים ותשקיע בשיפור המתקנים וחזות מבני בית הספר. העירייה ואגף החינוך נמצאים עם היד על הדופק ובקשר שוטף עם ההורים על מנת לטפל בכל פניה ובקשה".

גורם בעירייה מסר שבעירייה שוררת תחושה קשה באשר להתנהלות ההורים. “נראה שמה שמניע את ראשי המאבק הוא שאיפות פוליטיות שבאות על חשבון הילדים. חבל שההורים לא סומכים על הצוותים המקצועיים של העירייה. לעירייה הגיעו עשרות פניות של הורים שמתנגדים לפיזור הילדים במוסדות אחרים ושמבקשים להישאר ללמוד בבית הספר”.

גני הילדים יעברו לבית הספר לנבון

בתוך כך סוכם כי תלמידי גני סמדר ושלהב הצמודים לאתר המיועד לפינוי בינוי בעזרא הסופר ילמדו בשנת הלימודים הקרובה בכיתות בבית הספר נבון. ההודעה הגיעה לאחר סיור שהתקיים ביום אתמול בבית הספר נבון עם ראש העירייה משה פדלון, נציגי העירייה ונציגי ההורים. ההורים סיפרו כי הסיור היה סוער ומסרו: “לא הייתה לנו ברירה אלא לאשר את החלופה ההגיונית היחידה שהוצעה לנו. לא ברור לנו אם החלופה היא זמנית מכיוון שתחילה נאמר לנו שיבנו לנו מבנים חדשים שיהיו מוכנים תוך חמישה חודשים ואז נאמר לנו שהם לא מתחייבים על הזמן הזה”.

קודם לסיור, ביום שני, בפגישה שהתקיימה בין נציגת ההורים לבין ראש העירייה משה פדלון, ראש אגף החינוך ד”ר יעקב נחום, מנהלת המחלקה לחינוך הגיל הרך נאווה שחם וסמנכ״ל לענייני פרויקטים אהוד לזר, עלתה ההצעה של העירייה להסב כיתה בבית הספר היסודי נבון לגן ולהסב חלק ממבנה אולם המחול בתיכון היובל לגן נוסף. במקביל, כך סיפרו ההורים, העירייה תבנה שני גנים חדשים באזור הרישום ותתן לבניית הגנים עדיפות כך שתוך כחמישה חודשים לערך הגנים החדשים יהיו מוכנים וניתן יהיה לעבור אליהם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מקברי

    זה מה שקורה כאשר עו"ד סוג ז' מתערבים בחינוך.
    קח עו"ד כושל שיש לו יותר זמן פנוי מעבודה, וזה מה שתקבל.
    עצוב!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר