צילום אילוסטרציה של כיתה
צילום אילוסטרציה של כיתה

"מחסור תקציבי קשה": שמונה תלמידי חינוך מיוחד בהרצליה עלולים להישאר ללא מסגרת

על פי גורם בכיר במשרד החינוך, מחסור בהיקף של חצי מיליארד שקלים בחינוך המיוחד ישאיר עשרות תלמידים מהחינוך המיוחד באזור השרון ללא מסגרת בשנת הלימודים הקרובה

פורסם בתאריך: 15.8.19 13:30

"מחסור תקציבי קשה, בהיקף של כחצי מיליארד שקלים בחינוך המיוחד, עלול להשאיר תלמידים רבים מהחינוך המיוחד ללא מסגרת" – כך אומר גורם בכיר במשרד החינוך ל-"צומת השרון", שבועיים טרם פתיחת שנת הלימודים תש"פ.

מדובר על 414 תלמידים בחינוך המיוחד ברמה הארצית שאינם משובצים למסגרת לימודית בשנת הלימודים הקרובה, ועל כ-32 תלמידים באזור השרון, שמונה מהם מתגוררים בהרצליה. האחרים מתגוררים ביישובים כמו אבן יהודה, קדימה – צורן, כפר יונה ובמועצה האזורית עמק חפר.

"המשרד נערך מבעוד מועד לבקשת תקציב אשר יהלום את הגידול הטבעי בחינוך המיוחד בגידול אוכלוסיית התלמידים והאוטיסטים כבר לפני שנה", אומר הגורם הבכיר במשרד, "אולם מערכת הבחירות מעכבת את תקציב 2019 כבר למעלה מחצי שנה, ושנת הלימודים הרי לא מחכה לתקציב כדי להיפתח. אנחנו כרגע פועלים באופן אינטנסיבי מול כל הגורמים, בעיקר מול משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה, כדי למצוא פתרון. יותר מכך, הפיקוח במשרד עובד באופן אינטנסיבי כדי למצוא פתרונות יצירתיים. אבל כשאין תקציב, זה על גבול הבלתי אפשרי".

הגורם מוסיף ומספר כי החוסר בתקציב ישפיע גם על התלמידים שישובצו. "מדובר גם על פחות שעות טיפול והוראה לתלמידי החינוך המיוחד", אומר, "פחות ימי פעילות בחופשות, תלמידים עם אוטיזם יקבלו 4 שעות פחות במסגרות שלהם, מדובר עם מחסור בשעות טיפול, בשירותים רפואיים ובסייעות, בין השאר לילדים עם אלרגיות מסכנות חיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר