בית ספר הנדיב
בית ספר הנדיב

בהוראת בית המשפט: נציגי הורי הנדיב והעירייה ייפגשו מחר בבית הספר בניסיון לפתור את המחלוקת

ההורים עתרו נגד העירייה שמתכוונת לקיים את הלימודים בבית הספר, הצמוד לאתר פינוי-בינוי גדול, כסדרם. לאחר הפגישה עם נציגי העירייה יחליטו ההורים אם למשוך את העתירה

פורסם בתאריך: 25.8.19 13:22

נציגי ההורים בבית הספר הנדיב בהרצליה, ונציגי העירייה, ייפגשו מחר (שני) בבית הספר בניסיון להגיע להבנות בכל הנוגע לאמצעי הבטיחות הראויים והנדרשים להבטחת ביטחונם של הילדים, שאמורים להתחיל ללמוד בבית הספר שצמוד אליו, ברחוב עזרא הסופר, מוקם פרויקט בנייה גדול במסגרת פינוי-בינוי. כך קבע ביום חמישי בית המשפט המחוזי בתל אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, בעקבות עתירה שהגישו יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר מירב בראונשטיין, והורים נוספים, נגד העירייה.

העירייה ומשרד החינוך, נזכיר, החליטו לקיים את הלימודים בבית הספר כסדרם, למרות הסמיכות לפרויקט הבנייה ועל כך עתרו ההורים. אלה הגישו יחד עם העתירה המינהלית בקשה דחופה לקביעת מועד דיון במעמד הצדדים, בתקווה כי זה ייתר את הצורך בהגשת צו ביניים שימנע את עבודות הבנייה במקביל לפעילות בית הספר ואת פתיחת שנת הלימודים כסדרה. פרט לבראונשטיין עתרו גם ההורים יניב שוורצמן, אילן טבת, שני גיספן ואיציק קובוס.

בית המשפט הציע כי תתקיים פגישה במועד שייקבע בין הצדדים, לא יאוחר מיום שני, 26.8.19, אליה יצטרף היזם ו/או יועץ הבטיחות מטעמו. בפגישה זו, ובפגישות נוספות אם יהיה בכך צורך, ינסו הצדדים כאמור להגיע להבנות בכל הנוגע לאמצעי הבטיחות הראויים והנדרשים להבטחת ביטחונם של הילדים. העתירה, כך הוחלט, תישאר תלויה ועומדת. ככל שיגיעו הצדדים להבנות תוגש לבית המשפט הודעה על משיכת העתירה. ככל שיוותרו מחלוקות והעותרים יבקשו להעלותן בפני בית המשפט, יפנו לבית המשפט בבקשה לקביעת מועד. משרד החינוך לא יהיה חלק מהשיח והשיג האמור. באי הכוח של הצדדים הסכימו למתווה האמור.

מפת העבודות בבית הספר הנדיב

נזכיר כי לפני שבועיים בתום פגישה סוערת בין ההורים לנציגי העירייה בבית הספר, שלח יניב שוורצמן, אב לתלמיד, מכתב לראש העירייה משה פדלון ובו הוא מתריע כי בכוונתו להגיש עתירה מנהלית אם לא יימצא פתרון לשביעות רצונם של ההורים. ההורים מבחינתם דורשים כי יימצא מקום אחר ל-600 תלמידי בית הספר. לפני כשבוע נהרסו בסמוך לשטח בית הספר ארבעה בניינים בני ארבע קומות שבמקומם ייבנו ארבעה בניינים עם 136 דירות חדשות.

בעתירתם דורשים ההורים כי ההחלטה אשר מותירה את הלימודים בבית ספר הנדיב במקומם, בצמוד לפרויקט הבנייה המאסיבי תבוטל, "בהיותה החלטה שגויה, בלתי סבירה ומידתית, מונחית בטעמים שאינם רלוונטיים וענייניים, ואינם יכולים לעמוד בבסיס החלטה מינהלית". הם גם דורשים שבית המשפט יורה למשרד החינוך "להפעיל את תפקידו וסמכותו, וליתן דעתו המקצועית, בנוגע להיבטי הבטיחות, הפדגוגיה, הבריאות, והבטחון, הטמונים בלימודים בבית ספר הנדיב, בצמוד לפרויקט הבניה המאסיבי".

ההורים טוענים בעתירה כי הם דרשו מהרשות למסור לעיונם חוות דעת, מסמכים ואישורים שיש בהם כדי להעיד כי פרויקט הבניה הצפוי להתרחש בסמוך לשטח בית הספר לא יפגע בביטחונם ובבריאותם של התלמידים. "להפתעתם, חששותיהם ודרישותיהם, נענו בהתנהלות כוחנית, לעומתית ומזלזלת של עיריית הרצליה והעומד בראשה, אשר מבקשת לשוות למאבק חשוב ודרמטי כל כך מצד ההורים, שעניינו בטיחות וחיי אדם ובריאותם, כאשר מאבק זה מתחדד כאשר מדובר בילדים, מאבק פוליטי שאין בו ממש", לשון העתירה.

העותרים טוענים כי "עשו כל אשר יכלו בניסיון למנוע עתירה זו, על אף הכשלים הרבים המתמשכים והחמורים מאוד בפעילות המשיבים. המשיבים, באופן מזלזל, שלחו את ההורים לפתחו של בית המשפט הנכבד, במקום לתת מענה ראוי לבעיות אותן העלו ההורים, ולמידע שביקשו ההורים, תוך התעלמות מוחלטת מכלל האינדיקציות שיש בידיהם, המצביעות על כך שקיום פרויקט הבנייה המאסיבי בסמוך לבית הספר, יסכן את חייהם, בטיחותם ובריאותם של מאות ילדים, ללא כל צידוק לכך".

עוד טוענים ההורים כי הלימודים בבית הספר יחלו בראשון בספטמבר, ללא משמרות בטיחות בכביש מרכזי המוביל לבית הספר, בצמוד לפרויקט הבניה. לטענתם, במקרה של רעידת אדמה, אין מקום לפינוי הילדים כנדרש על פי תקנות פיקוד העורף, ללא שטח ארי – מחצר בית הספר, שהופקעה לטובת היזם הפרטי, כ"שטח ביטחון" לשמירה על חיי הילדים. כמו כן הם מתריעים על היעדר יכולת פדגוגית ופגיעה פדגוגית, הנובעת מהפרויקט הצמוד. בנוסף, הם טוענים כי ראש העירייה הורה על צירוף שומר נוסף לבית הספר, הוראה חריגה שנובעת מכך שהוא "מבין ומכיר בסכנה הגדולה לילדי בית הספר, הנובעת מהחשש מהקרבה בין עובדים זרים רבים, למאות הילדים הצעירים הלומדים בבית הספר".

עוד נכתב בעתירה כי "משיחות עם עובדים בעיריית הרצליה, נראה כי כולם מבינים את הקושי והבעייתיות בסיטואציה שנוצרה אולם כיום למשיבים 'אין דרך לרדת מהעץ', כי הדבר ייתפס כ'חולשה' / 'כניעה' למול ההורים. ההורים תקווה כי בית המשפט יהיה 'הסולם' שיאפשר מציאת פתרון מיידי, ראוי והולם".

בהמשך לדיון שהתקיים ביום חמישי בבית המשפט בעתירה, ובהמשך לחוות דעת של יועץ הבטיחות של משרד החינוך, הופץ מכתב הבהרה להורים ממנהל אגף החינוך ד"ר יעקב נחום, בו נכתב: "להורי תלמידי בית הספר הנדיב שלום, היום התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בסופו של יום, ובהמשך להחלטת בית המשפט הלימודים יפתחו כרגיל. הרשות תמשיך ותדאג לאכוף כל אירוע בטיחותי כדי לשמור על שלומם של התלמידים. הרשות המקומית תיפגש ביום שני, כדי לשמוע עוד מנציגי הורים ותשפר על פי הצורך מקרים בטיחותיים במתחם בית הספר. אנחנו מאחלים פתיחת שנת לימודים מוצלחת בטוחה והמשך שיתוף פעולה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר