סביבת בית הספר הנדיב. צילום מתוך חוות הדעת של יועץ הבטיחות של משרד החינוך

אחרי פגישה נוספת בין הורי הנדיב לעירייה: אין הסכמה, יש החרפה ביחסים

ההורים מתלוננים על הודעת וואטסאפ אישית ששלח ראש העירייה משה פדלון ליו"ר הנהגת ההורים. פדלון אומר בתגובה: "נחצו קווים אדומים, נאלצתי להתערב". ההורים הבהירו כי אם לא ייפתרו בעיות הבטיחות הם שוקלים להשבית את הלימודים

פורסם בתאריך: 28.8.19 11:38

פגישה שנוספת התקיימה ביום שני השבוע בין נציגי העירייה לנציגי הורי בית ספר הנדיב, בעניין הסדרי הבטיחות בבית הספר, הסמוך לפרויקט פינוי בינוי ברחוב עזרא הסופר. הפגישה התקיימה לאחר שבדיון שהתקיים בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי בעקבות עתירה מנהלית שהגישו ההורים נגד העירייה ומשרד החינוך, הורה השופט שאול שוחט להורים ולעירייה להיפגש מחוץ לכתלי בית המשפט ולהגיע להסכמה.
גורמים בעירייה אומרים כי היו קשובים להורים ולבקשותיהם, שחלקן ייבדקו בזמן הקרוב. עוד אמרו גורמים בעירייה כי הם ענו על שאלות ההורים ויפעלו בכל מה שדרוש כדי להבטיח את ביטחונם של התלמידים. בעירייה אומרים כי בית הספר ערוך מכל הבחינות לשנת הלימודים שתיפתח ביום ראשון. ההורים אומרים כי הם מחכים שהעירייה תבדוק כמה דברים שהעלו בעניין בטיחות הילדים וטוענים כי בעקבות העתירה המנהלית שהגישו, המהנדס של העירייה לבניינים מסוכנים בדק את המבנה. לטענתם, "אם לא היינו מגישים עתירה היינו שולחים ילדים לבית ספר לא בטוח". עוד אמרו ההורים: "לצערנו, דבר לא השתנה ואף אחד לא רוצה לקחת אחריות. נראה כי אין שום רצון או כוונה להתחייב משפטית על רשימה של התחייבויות קיימות שהרשות ממילא התחייבה להם". הם ציינו גם כי הם שוקלים השבתה של הלימודים.

אחד ההורים אמר: "הגענו לפגישה ממקום נקי והעלנו רשימת דרישות, שרובה לטעמנו ישימה לגמרי, על מנת לנסות ולהגיע להבנות עם העירייה כפי שביקש השופט. העירייה הבטיחה שתבדוק ותיתן מענה ואנחנו מחכים לתשובות ומקווים שיהיו חיוביות, אך למרות ששנת הלימודים ממש מעבר לפינה עבר עוד יום ותשובה לא התקבלה. במקום זה יו"ר הנדיב ננזפה בהודעת וואטסאפ אישית על ידי ראש העירייה שבה הוא טען שהיא מסיתה את ההורים נגדו והוא מבקש שהיא לא תפנה למנהלים והעובדים בלשכתו. אנחנו נותנים צ'אנס לרשות להוכיח שהיא יכולה לאכוף ולדאוג לבטיחות ילדינו אבל בפועל אתמול בצהריים נראו משאיות עומדות משני צדי הכביש באדום לבן ברחוב עזרא הסופר ומשאית אחרת נצפתה על רחוב בצלאל מכיוון צפון, מרחוב הנדיב, בניגוד להנחיות. מה היה קורה אם היה ילד שהיה רוצה ללכת על המדרכה? יורד לכביש ומסתכן? כרגע לא נראה שהעירייה מצליחה לאכוף ולדאוג לבטיחות ילדינו ולא נראה שהיא מראה נכונות לשנות דברים ולבוא לקראת ההורים. אנחנו עדיין חושבים שהפתרון של לעבור מבית הספר הוא פתרון ישים אם לא תהיה לנו ברירה נאלץ להמשיך במאבק שלנו, להשבית את בית הספר או לחזור לבית המשפט שלא בכדי להשאיר את העתירה פתוחה".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון התייחס להודעת הוואטסאפ ששלח אתמול ליו"ר הנהגת ההורים בהנדיב: "כאשר מהלכים אימים על עובדי ציבור ומתקיפים אותם באופן אישי ובוטה – מבחינתי הקווים האדומים נחצו. גם כאשר יש מחלוקות ואי הסכמות – יש דרך נאותה לדון בדברים ולהתווכח – ויש גבולות שלא חוצים. לאור הפגיעה המתמשכת בעובדי העירייה, ברמה האישית של השפלת האנשים בדברי הסתה, עלבון ודיבה, לא היתה לי ברירה אלא להתערב".
בנוגע להסדרי התנועה נמסר מהעירייה: "העירייה תגביר את אכיפת הסדרי התנועה במקום".

יו"ר הנהגת ההורים בנדיב אמרה: "ההודעה של ראש העיר מצערת מאוד ולא ראויה. הרי כל מי שקורא-רואה שאין כל קשר בין 'ההסבר' להודעה. פעם נוספת בוחרים להשתמש בסיסמאות על פגיעה בעובדי רשות מבלי ליתן דוגמא ספציפית וזו מהסיבה שאין. לאורך כל הדרך לא נעשה כל אקט לא נאה ולא נאות מצידי. להיפך, כל פגישה התקיימה בצורה עניינית ומכבדת. הצעתי לראש העיר להיפגש פנים מול פנים וליישר את ההדורים כי לשנינו מטרה משותפת ואני בטוחה שנצליח להגיע לעמק השווה. עד לרגע זה לא השיב. פנינו לשלום. בטיחות ובריאות ילדי בית הספר הם ורק הם עומדים לנגד עיני ועיני ההורים".

מחברת רינובו נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חריג של נהג שאינו עובד החברה אשר קיבל הבהרה בעניין. האירוע נמשך דקות בודדות וטופל באופן מיידי. חברת רינובו מאמינה ותומכת בשמירה על החוק והסדרי התנועה בעיר הרצליה וברגע שהדבר אירע הוא טופל מיידית והחברה אף הציבה סדרן מטעמה במקום, האחראי שהעובדים המגיעים לאזור ישמרו על הסדרי התנועה שנקבעו. החברה רואה בביטחון ערך עליון ולכן באתר יש גם מנהל פרויקט שניתן לפנות אליו ולהתריע על כל דבר".

משאיות חונות משני צדי הכביש ברחוב עזרא הסופר בהרצליה, אתמול בצהריים

 

בית ספר הנדיב. צילום עזרא לוי

בית ספר הנדיב. צילום עזרא לוי

"הסכמנו להצעה של בית המשפט לקיים ישיבה עם ההורים בנושא הבטיחות כי אנחנו מאמינים בהידברות", אומר אהוד לזר, סמנכ"ל פרויקטים בעיריית הרצליה לצומת השרון, "קיימנו את הפגישה שאליה הגיעו כעשרה בעלי תפקידים ואנשי מקצוע כולל יועץ הבטיחות. לצערנו, יועץ הבטיחות מטעם ההורים לא הגיע לפגישה, למרות שבית המשפט סיכם שתהיה בדיקה בין יועצי הבטיחות בעניין ההיערכות הבטיחותית. ההורים הגיעו עם רשימה של רצונות ורעיונות, מרביתם היו מיחזור של תוכניות הבטיחות שלנו ושל יועץ הבטיחות מטעמנו. חלק מההורים הציעו הצעות שלא קשורות למתווה שהציע בית המשפט ולא קשורות לבטיחות אלא לסוגיות של ניהול ושליטה, כמו משמרות הבטיחות שעל זה אמונה מנהלת בית הספר".

עוד אמר לזר: "המהות של הישיבה היתה להשוות בין חוות הדעת של יועצי הבטיחות מטעמם ומטעמנו ולראות שהמענה הבטיחותי וההיערכות יהיו מיטביים. עברנו סעיף סעיף וראינו שחוות הדעת אינן שונות וההיערכות אינה שונה ואין פה סתירות מהותיות. יש מספר בדיקות שנשארו לנו לעשות לגבי מועדים או דחיפויות של בדיקות ניטור שעליהן כבר הצהרנו שאנחנו הולכים לבצע אותן. אנחנו ערוכים ומוכנים לפתיחת שנת הלימודים ביום ראשון והיא תיפתח כסדרה אחרי כל השינויים וההטמעות".

גורמים בעירייה הוסיפו כי, "מדובר בקומץ קטן של הורים שמנסים ובודקים מה עוד אפשר לעשות כדי לעכב את יישוב המחלוקת. יש פה הורים שלא מרוצים מאופן התנהלות הרשות ובחרו לקחת את המחלוקת לפתחו של בית המשפט. פנו אלינו עשרות רבות של הורים לכל אורך התהליך והם אומרים שהגישה והמדיניות של ההורים שעתרו לבית המשפט אינה מקובלת עליהם. זה לא בית הספר הראשון שמתנהל לידו פרויקט תמ"א ותמיד הגיעו לפתרונות ברוח טובה ופה כנראה יש אינטרסים ושאיפות שאינם בהכרח בטיחות הילדים והם מנצלים גם את הפלטפורמה להשיג עוד הישגים למען שיפור חזות בית הספר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. א5חד

    ראש עיר דפוק – לא מאורגן הוא וכל מחלקת החינוך צריכה לעמוד לדין . תסכלו בתמונות ? שום גדר פה לא מונעת אבק בנייה של הרס המבנים והחפירות – איפה משרד איכות הסביבה ? אבק כזה מסוכן לריאות של ילדים שלא לדבר על מבוגרים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר