צילום אילוסטרציה

ההורים בחטיבה: המפקחת איימה על הילדים. משרד החינוך: "ההורים חצו את כל הקווים האדומים"

הורי חטיבת הנגיד, שהשביתו ביום שישי האחרון את הלימודים, טוענים שמפקחת משרד החינוך כינסה את התלמידים שהגיעו ללימודים באולם הספורט וקראה לשובתים "פורעי חוק". משרד החינוך: "מחאת ההורים אינה לגיטימית. כמחצית מהתלמידים הגיעו ביום שישי"

פורסם בתאריך: 9.9.19 08:33

הנהגת הורי חטיבת הביניים שמואל הנגיד בהרצליה, הנאבקת נגד החלטת משרד החינוך להאריך את שבוע הלימודים בחטיבה לשישה ימים, טוענת כי מפקחת משרד החינוך מירית שפירא קראה לתלמידים שלא הגיעו ללימודים ביום שישי האחרון, במסגרת השביתה שאירגנו ההורים – "פורעי חוק". את הדברים אמרה המפקחת, כך לטענת ההורים, לתלמידים שהגיעו ללימודים ביום שישי למרות השביתה, וכונסו על ידי המפקחת באולם הספורט.

במכתב ששלחו במוצ"ש נציגי הנהגת ההורים לשר החינוך הרב רפי פרץ ולראש עיריית הרצליה משה פדלון הם כותבים כי "בעקבות החלטת ועד ההורים המוסדי להשבית את הלימודים בימי שישי נתונים ילדינו במסע הפחדה ואיומים בבית הספר". הם כתבו כי אחד התלמידים שנכח באולם הספורט תיאר את שאירע כ"טקס איומים".

"שוב ושוב הטילה המפקחת את האחריות לשינוי על העירייה. היא הודיעה לילדים שהשינוי קורה אך ורק בגלל רצונה של העירייה, ושאילו זה היה חוקי ותלוי בעירייה הייתם מביאים את הילדים ללמוד גם בשבת, כיוון שהעירייה סבורה לכאורה שזאת הדרך הטובה לשמור על ביטחונם", כתבו ההורים לשר החינוך לראש העירייה פדלון, "שוב ושוב דיברה על רצונכם באחידות בעיר באופן המעלה תהיות קשות, ובעיקר אנחנו תוהים כיצד לא הובהרה למשרד החינוך עמדתה האמיתית של עיריית הרצליה? ההיתלות ברצונה של העירייה מדגישה את העובדה שמתכונת הלימודים נקבעת אך ורק לפי רצון העירייה, היא הריבון והסמכות להחליט על כך, ומשרד החינוך מיישר קו על פיה".

ההורים הוסיפו: "חמורים מכול היו האיומים על ציבור הילדים שנכח באולם ועל ציבור הילדים שלא הגיעו לבית הספר ותוארו בפי המפקחת מטעם משרד החינוך כפורעי חוק. לילדים נאמר במפורש שכל מחאה על חוק שכבר נקבע איננה חוקית במדינה דמוקרטית. הדברים הללו מצטרפים למסכת האיומים שחווים הילדים בבית הספר, לרבות פגיעה בציון תעודה בשל המחאה הדמוקרטית שהוריהם נוקטים, הורדת ציונים ובכך פגיעה בקבלה לבית הספר התיכון ועוד".

במכתבם לשר החינוך כתבו ההורים: "בעקבות סקר שנערך בין הורים הוחלט להשבית את הלימודים בימי שישי עד שיימצא פתרון מוסכם", ובהמשך כתבו: "אנחנו רוצים להביע תרעומת קשה על העמדה החינוכית שמביע הפיקוח במאבק, וחרדים מהמשך ההתנהגות הכוחנית כלפי ילדינו. אנחנו אלה המשביתים את הלימודים בימי שישי לאחר שהתוודענו למסכת הכשלים הקשה במהלך ולאחר שחווינו את היתרונות הגדולים של מבנה שישי יצירתי. ילדינו אינם אשמים".

ההורים מבקשים מראש העירייה שיעמוד על כך שצוותי בית הספר יחדלו מאיומים על הילדים בהורדת ציון, ושיאסור לאלתר כינוסים כמו אלה שהיו ביום שישי. כמו כן, הם מבקשים ש"אם הצוותים מרגישים כורח עז להוסיף ולאיים על הילדים ולא לזמן את נציגות ההורים השובתים ולהידיין איתה ישירות, יהיה זה לאחר קבלת אישור מוקדם מהורי התלמידים". הם מסיימים את מכתבם בבקשה שיפעל בדחיפות לסיים את סאגת הנגיד וידרוש ממשרד החינוך בנחרצות לכבד את בקשתו.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "ראש עיריית הרצליה ניסה ככל יכולתו לשנות את החלטת משרד החינוך, ואף פנה באופן אישי אל מנכ"ל המשרד בבקשה לבדוק ולבחון מחדש את הנושא עם מנהלת המחוז, על מנת שהמצב יישאר כפי שהיה במשך העשור וחצי האחרונים. בנוסף, ביקש ראש העירייה להזמין את המנכ"ל להרצליה, לשיח פתוח עם נציגים מטעם התלמידים והנוער וקהילת ההורים, על מנת שיתרשם מטיב הכוונות. ראש העירייה מאמין בהידברות בין הצדדים כדי ליישב את המחלוקת בין הצדדים ולא במאבק שיפגע באיכות הלמידה, שהרי טובת התלמידים חשובה מכל מחלוקת. ראש העירייה מצפה מההורים להמשיך בשיח מכבד מול משרד החינוך וימשיך לתווך את עמדת ההורים בפני הנהלת המשרד".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "ההחלטה בדבר מעבר החטיבה למתכונת של שישה ימי לימוד כבשאר חטיבות הביניים בעיר, התקבלה על ידי כל הדרגים המקצועיים במשרד החינוך. לצערנו, נציגי ההורים לא קיבלו זאת וביום שישי האחרון חצו את כל הקווים האדומים במחאה שאינה לגיטימית הפוגעת בתלמידי בית הספר, המנהלת והמפקחת. אנו רואים בחומרה רבה את העובדה שנציגי ההורים עמדו בשערי החטיבה וביקשו מתלמידים והורים לחזור לבתיהם. זאת בנוסף להפצת אמירות שלא נאמרו וחצאי אמיתות על מפקחת משרד החינוך שעושה עבודתה נאמנה. כמחצית מתלמידי החטיבה הגיעו ביום שישי כדי ללמוד ובמשרד החינוך מתקבלות בכל יום שיחות מצד הורים המרגישים מאוימים וחוששים לשלוח את ילדיהם ללימודים פן יבולע להם. אנו מצפים מההורים לשמור על החוק ולהוות מודל לשיח ראוי ומכבד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר