צילום אילוסטרציה. רינת אברג'יל
צילום אילוסטרציה. רינת אברג'יל

לתשומת לב ההורים: הלימודים בהרצליה יושבתו חלקית ביום שישי הקרוב

הנהגות הורים בעשרות יישובים ברחבי הארץ הצטרפו להשבתת השעה הראשונה ללימודים ביום שישי שיזמה הנהגת ההורים הארצית, במחאה על היעדר תקציב ומחדלים בחינוך המיוחד

פורסם בתאריך: 8.9.19 19:21

הנהגת ההורים היישובית בהרצליה הודיעה היום (ראשון) כי החליטה לקחת חלק במחאת הנהגת ההורים הארצית ולהשבית חלקית את הלימודים ביום שישי הקרוב, 13 בספטמבר. זאת כמחאה על גירעון תקציבי בחינוך המיוחד, שעומד על מאות מיליוני שקלים וגורם, על פי ההנהגה הארצית, לפגיעה קשה בתלמידים.

"הורי ישראל יוצאים למאבק למען רווחת כלל הילדים וילדי השילוב והחינוך המיוחד בפרט", נכתב בהודעה שהפיץ להורים בעיר יו"ר ההנהגה בהרצליה זיו עומר, "הרעיון הבסיסי היה נכון. חוק ההכלה יאפשר שילוב של ילדים עם קשיים שונים: החל מלקויי למידה וקשיים רגשיים ועד מוגבלויות כמו שיתוק מוחין, תסמונת דאון ואוטיזם. רק הביצוע לקה בחסר. בתי הספר לא קיבלו תקציב מספיק לנושא, לא הוכשרו רכזות הכלה, צוותי החינוך וצוותים פרהרפואיים לא הוכנו לנושא. המשמעות היא פגיעה בילדי החינוך המיוחד בראש ובראשונה, אך גם בכלל תלמידי הכיתה המשלבת ובצוות החינוכי. הנהגת ההורים הארצית יצאה בקריאה לכלל ציבור ההורים בישראל להיערך להשבתת מחאה בת שעה אחת, ביום שישי, 13/9/2019, אז יחלו הלימודים בשעה 9:00. המחאה תחת הכותרת: פגיעה בחינוך המיוחד היא פגיעה בכולנו. למרות שהמצב בהרצליה טוב יותר ועיריית הרצליה נותנת יותר להורי החינוך המיוחד, הנהגת ההורים העירונית הרצליה החליטה להצטרף למאבק הארצי ואנו קוראים להורי העיר להצטרף למחאה, לשלוח את הילדים לבית הספר בשעה 9:00, ולנצל את הזמן להסביר לילדים על שונות, ילדים מיוחדים והחשיבות בשילוב הולם בחברה".

שרון מישקובסקי תושבת העיר ואמא לנער עם מוגבלות, מייצגת את הקהילה בהנהגת ההורים העירונית, בפורום החינוך המיוחד הארצי וחברה בהורים מיוחדים הרצליה. "אנו שמחים על הצטרפותה של הנהגת ההורים והורי העיר למאבק הארצי החשוב הזה", היא אומרת, "כולנו בהרצליה נצטרף למחאה, ונשלח את הילדים לבית הספר ביום שישי, 13/9/2019 בשעה 9:00, ואם אפשר עם השוקו של הבוקר נסביר לילדים על שונות, מתן הזדמנות שווה לכולם וסולידריות".

בעיית המחסור התקציבי החמור במשרד החינוך לחינוך המיוחד אינה חדשה. גורם בכיר במשרד החינוך סיפר לצומת השרון כי המחסור גורם לתלמידים רבים באזור השרון להישאר ללא מסגרת עם פתיחת שנת הלימודים. "המשרד נערך מבעוד מועד לבקשת תקציב אשר יהלום את הגידול הטבעי בחינוך המיוחד בגידול אוכלוסיית התלמידים והאוטיסטים כבר לפני שנה", אומר הגורם הבכיר במשרד, "אולם מערכת הבחירות מעכבת את תקציב 2019 כבר למעלה מחצי שנה, ושנת הלימודים הרי לא מחכה לתקציב כדי להיפתח. אנחנו כרגע פועלים באופן אינטנסיבי מול כל הגורמים, בעיקר מול משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה כדי למצוא פתרון. יותר מכך, הפיקוח במשרד עובד באופן אינטנסיבי כדי למצוא פתרונות יצירתיים. אבל כשאין תקציב, זה על גבול הבלתי אפשרי".

הגורם מוסיף ומספר כי המחסור בתקציב ישפיע גם על התלמידים שישובצו. "מדובר גם על פחות שעות טיפול והוראה לתלמידי החינוך המיוחד", אומר הגורם, "פחות ימי פעילות בחופשות, תלמידים עם אוטיזם יקבלו 4 שעות פחות במסגרות שלהם. מדובר עם מחסור בשעות טיפול, בשירותים רפואיים ובסייעות, בין השאר לילדים עם אלרגיות מסכנות חיים".

מלבד הנהגת ההורים היישובית בהרצליה, כבר הכריזו על הצטרפותן לשביתה הארצית הנהגות ההורים בעשרות רשויות מקומיות, בהן הוד השרון, רעננה, כפר סבא, תל מונד, המועצה האזורית לב השרון ואלפי מנשה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר