פקקים ליד בית הספר ויצמן באוקטובר
פקקים ליד בית הספר ויצמן באוקטובר

"אם לא ייבנו בתי ספר בשכונה עד ספטמבר 2021 הבלגן בוויצמן יהיה אפילו גדול יותר"

שכונת גליל ים החדשה הולכת וגדלה, וכך גם העומס על בית הספר ויצמן שמחוץ לשכונה. מספיק לראות את הבלגן ברחוב בזמן שההורים מורידים את התלמידים. העירייה: "התלונה נבחנת"

פורסם בתאריך: 31.10.19 08:17

הורים לתלמידים בבית הספר ויצמן בהרצליה מתריעים על מחדל בטיחותי מתמשך בסמוך לבית הספר, המתרחש מדי יום לקראת השעה 8:00, כשעשרות הורים שמורידים את ילדיהם בפתח בית הספר מחנים את המכוניות שלהם על המדרכות ועוצרים בנתיב הנסיעה, מסכנים את הולכי הרגל – ילדים ברובם, ויוצרים פקקים גדולים ברחוב.

"בעקבות הבלגן קיבלנו הודעה מהנהגת ההורים, שם ביקשו מאיתנו להימנע מעצירה על רחוב ויצמן ולהשתמש רק בחמש החניות הארוכות שהוקצו לטובת 'נשק וסע', אך אלה לא מספיקות", אומר אחד ההורים, "אמרו לנו גם שהעירייה החליטה להציב פקח באזור. זה גם מכעיס, במקום לתת פתרונות העירייה רוצה לחלק דוחות".

בתוך כך, הורים לילדים הלומדים בבית הספר ומגיעים משכונת גליל ים החדשה, המרוחקת כקילומטר וחצי מבית הספר, מציעים לחסוך בכלי הרכב באמצעות הסעה, אך לדבריהם העירייה לא משתפת איתם פעולה. "כבר היום הנסיעה הקצרה הזאת אורכת, סמוך לשעה 8:00, 20 דקות", אומרים ההורים, "פנינו לעירייה בספטמבר לפני שנה וגם בספטמבר האחרון וביקשנו הסעות, ושיוסיפו אותנו לרשימה של ההסעות ממערב העיר. גורם בכיר בעירייה אמר לנו שברגע שיש 20 תלמידים שרוצים הסעה לבית ספר ויצמן הוא ידאג להסעות, אפילו לשני הכיוונים. אמרו בעירייה שכדי לפתור משבר הפקקים צריך לחשוב יצירתי, אז חשבנו – פנינו לעירייה ומסרנו רשימה של כ-30 תלמידים שמבקשים הסעות לויצמן והנדיב, אך לצערנו קיבלנו סירוב. נאמר לנו שהמרחק האווירי מהשכונה לבית ספר ויצמן הוא פחות משני קילומטרים, וכדי לזכות להסעה לפי הנוהל של משרד החינוך המרחק צריך להיות שלושה ק"מ. פנינו לפני כחודש גם למחזיקת תיק התחבורה בעירייה וביקשנו להצטרף להסעות של העירייה ממערב העיר. היא השיבה לנו כי בדקה את העניין וההסעות מיועדות לתלמידי תיכון ולא לתלמידי בית הספר היסודי".

עוד אומרים ההורים כי בדצמבר הקרוב צפויים להתאכלס שלושה בניינים בגליל ים החדשה, באפריל 2020 צפויים להתאכלס עוד חמישה בניינים ובעוד שנה וחצי צפוי איכלוס של 5,000 יחידות דיור בשכונה. "כבר היום יש חמש כיתות א' בויצמן לעומת שתי כיתות א' שהיו בשנה שעברה", אומרים ההורים, "צריך לקדם את תוכנית בניית בית הספר בשכונה, שעדיין לא קיבלה אישור ואין צפי. אם לא ייבנו בתי ספר בשכונה עד ספטמבר 2021 הבלגן בוויצמן יהיה אפילו גדול יותר".

תגובת העירייה: "התלונה הועברה לבחינתם של הגורמים המקצועיים בעירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ללל

    בקשר לגליל ים, לקראת אמצע 2021 יהיו מאוכלסים מעל ל 1000 משפחות מפרויקטים שונים שרובים יהיו זוגות צעירים עם ילדים.
    העירייה חוזרת כל הזמן על זה שהיא תכניס את הילדים לבתי הספר האחרים עד שבית הספר בשכונה יבנה. כמות הילדים תהיה עצומה וזה לא נראה כמו פתרון סביר. הכיתות יהיו מלאות מאוד, הילדים יאחרו לבתי הספר בגלל מרחקם ובגלל תשתיות כבישים שלא יספיקו. תוהו ובוהו.

  2. תושב גליל ים החדשה

    העירייה חייבת להתעורר, שכנות גליל ים החדשה תאוכלס במאות אם לא אלפי ילדים, חייבים להקים את בתי הספר והגנים בזריזות. היה לכם מספיק זמן להיערך בהתאם.

  3. קניתי דירה מקבלן בגליל ים

    אם לא יתעוררו, יהיה אסון בטיחותי ולכל הפחות היעדר תשתיתיות מתאימות.
    מנסים לשווק את גליל ים כהרצליה פיתוח של שנת 2020 אבל ללא הכנת תשתיות כמו שצריך זה יהיה מזבלה

  4. לא חבר של קבלנים ₪

    עיריה מצפצפת על הורים בעיקר באזור הנדיב וויצמן . כמעט כל גני הילדים של האזור צמט
    צמוד לאתרי בניה .בית ספר הנדיב היה צריך להיות מפונה וגם לגליל ים דרושים 2 בתי ספר חדשים כי מתוכננים שם מעל 4 אלף יחידות דיור. העיריה של פדלון לא מתכננת כלום מראש , הכול כיבוי שריפות והבטחות שיקריות .התשתיות בהרצליה קורסות וזה כולל מצוקה של גנים ובתי ספר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר