חטיבת הנגיד בהרצליה. צילום עזרא לוי
חטיבת הנגיד. צילום עזרא לוי

ההורים משבשים את הלימודים מדי שבוע, אבל המאבק תקוע. בינתיים, הם מקבלים תמיכה מכיוון לא צפוי

הורי הנגיד נלחמים על מעבר לשבוע לימודים בן חמישה ימים, ושוב שיבשו היום את הלימודים. עכשיו מתברר שגם בנק ישראל תומך ברעיון

פורסם בתאריך: 7.11.19 12:18

הנהגת ההורים בחטיבת הביניים שמואל הנגיד שוב שיבשה את הלימודים והשביתה היום את הלימודים עד השעה 9:10. חלק מהתלמידים הגיעו ללימודים למרות השביתה, כך למשל רוב תלמידי שכבת ז' שהתחילו את יום הלימודים כרגיל.

ההורים משבשים את הלימודים בחטיבה כמעט מדי שבוע מאז פתיחת שנת הלימודים. אבל בינתיים, המאבק שלהם בהחלטת משרד החינוך לחייב אותם לעבור, החל משנת הלימודים הנוכחית, לשבוע לימודים בן שישה ימים, נראה תקוע. ההשבתות לא הביאו עד כה לפריצת דרך במאבק, ובין משרד החינוך להורים לא מתקיים דיאלוג ישיר. בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר, בדיון בשאילתה של חבר המועצה איל פביאן, אמר ראש העירייה משה פדלון שייפגש בעוד כשבועיים עם מנהלת המחוז במשרד החינוך, חיה שיטאי, וידון איתה שוב בנושא ואז יתן תשובה סופית.

בינתיים, מקבלים ההורים הנאבקים רוח גבית דווקא מבנק ישראל. לפי פרסום אתמול של ליאור דטל בעיתון דה מרקר, הבנק מציע לבטל את הלימודים בימי שישי, ולקיים בימי שישי "שישונים" – שיעורי העשרה בתחומים שונים במשך ארבע שעות, (בדומה להפעלת "שישי יצירתי" בימי שישי בחטיבת הנגיד). לפי הצעת הבנק שאר ימי הלימוד לא יוארכו, ובמקום להוסיף שעות לימוד בימים ראשון עד חמישי, הבנק מציע כי המורים ילמדו במהלך החופש הגדול והחופשות בחגים, למשל בסוכות, חנוכה או פסח.

המדיניות מתבססת על מחקר חדש של בנק ישראל שקובע כי ימי החופשה הרבים במערכת החינוך, בצירוף ימי החופשה המעטים שמקבלים ההורים במקומות העבודה, יוצרים נזקים של מאות מיליוני שקלים למשק ולהורים. לפי הבנק, התוכניות לקיצור חופשות החגים והחופש הגדול (בתי הספר של החופש הגדול ושל החגים) המיועדת לתלמידים עד לכיתה ג', לא יעילות מספיק ועלותן גבוהה יותר מהנזק שגורמים ימי החופשה מהלימודים למשק.

"הרעיון של בנק ישראל הוא טוב", אומר שלומי קרמר, יו"ר הנהגת ההורים בחטיבת הנגיד, "ימי חופש זהים להורים ולילדים מגבירים את הקשר המשפחתי ומאפשרים להם לעשות פעילויות ביחד. מהבחינה הזאת הקונספט שלהם לא רע בכלל. בנק ישראל ניגש לנושא מנקודת מבט כלכלית, כמובן שאנחנו לא באים מהצד הכספי, אנחנו חושבים על הצד הפדגוגי-חינוכי, הרגשי והערכי. ישראל מפגרת בהישגיה אחרי העולם, ומתכונת שישי יצירתי שפעלה בהנגיד נתנה מענה מעולה לקשת רחבה של צרכים: בתוך בית הספר התקיימו חוגים, שיעורים פרטיים ושיעורי העשרה בחינם או במחירי תל"ן זעומים.

"לא רק אנחנו חושבים שמתכונת של חמישה ימי הוראה היא מתכונת מבורכת כל העולם המערבי חושב כך, גם בנק ישראל עכשיו חושב כך ויש הרבה בתי ספר בארץ שכבר מממשים את זה. רק משרד החינוך, מחוז תל אביב ועיריית הרצליה רוצים שבהרצליה נישאר מאחורה כדי לקדם כל מיני אג'נדות שאני לא מבין את ההיגיון שמאחוריהן".

מה אתם מתכוונים לעשות עכשיו?

"ביקשנו מהעירייה שתגיש בקשה לחמישה ימי לימוד בשנה הבאה, אחרי שטענו בפנינו כי השנה יהיו שישה ימי לימוד כי הבקשה לא הוגשה בצורה מסודרת, וכביכול פסלו אותה על סעיף טכני. טרם קיבלנו תגובה לכך ואני לא רואה את זה קורה. בינתיים, עד שלא יהיה שינוי בהחלטה, אנחנו מתכוונים להמשיך עם השבתות הלימודים. אנחנו קוראים להחזרת פרויקט שישי יצירתי ולבחינת הרחבתו לכל החטיבות בעיר. במקום להסיע ילדים ממקום למקום בתוכנית each, שמיועדת רק לתלמידים אחרי סינון עמוק, צריך להכניס שיעורי ההעשרה בכל בתי הספר בעיר בימי שישי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוסי

    פדלון כישלון הרס את הרצליה. החינוך היה פה מקום ראשון ומאז שיעקב נחום ואיה הגאונים ממחלקת החינוך הכניסו את האצבעות שלהם לצלחת החינוך הפכנו לעולם שלישי. הרצליה יכולה להתגאות בחינוך מפגר אחרי העולם, בפקקים וזיהום אויר…. ובהרבה שחיתות

  2. אבי

    הרבה רעש וצלצולים, אבל את הדבר העיקרי שהיה יכול לעשות שינוי ההורים לא עשו – הם לא הגישו תביעה לבית המשפט / בג"ץ שיורה למשרד החינוך ו/או העירייה לחזור לחמישה ימים בשבוע. אני מניח שבין ההורים יש גם עורכי דין ואם לא הוגשה תביעה כזו יש לכך סיבה והסיבה היא שאין להורים קייס. המנדט להחליט אם לומדים או לא לומדים בימי שישי לא נמצא אצל ההורים ולכן הם יכולים גם לעשות שמיניות באוויר וזה לא יעזור.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר