אשכול הגנים והאנטנה ברקע. צילום באדיבות ההורים

"לאף אחד לא אכפת שלילדים שלנו ניצלה המוח": אחרי שתי הפגנות שלא הועילו, הורי הגנים מחריפים את המאבק

הוריהם של 100 ילדים בארבעה גנים בשכונת גליל ים בהרצליה שולחים מדי בוקר את הילדים לגן בחשש כבד. מה אומרת העירייה?

פורסם בתאריך: 19.11.19 11:21

הורי הילדים באשכול הגנים שברחוב נתן אלבז בגליל ים, הנמצא עשרות מטרים מתורן האנטנות הסלולריות שעל בניין בזק ברחוב הרב קוק 99, החילטו להשבית את הגנים, ביום שני הבא, עד השעה 10:00. למחרת, ביום שלישי בערב, מתכוונים ההורים להפגין, בפעם השלישית, ליד בניין העירייה, סמוך לשעה שבה תתקיים ישיבה של מועצת העיר, ולאחר מכן הם מתכוונים להיכנס לישיבה. ההורים טוענים כי "עברו חודשים מאז הבטחות העירייה כי יפעלו בהקדם להסרת האנטנות, אך הן עדיין איתנו ובסמוך לילדינו".

כאמור תהיה זו ההשבתה הראשונה של הגן וההפגנה השלישית של ההורים ליד בניין העירייה מאז החלו את מאבקם בסוף שנת הלימודים הקודמת. נבהיר שתוצאות מדידות הקרינה שביצעו במקום עיריית הרצליה והמשרד להגנת הסביבה יצאו תקינות. למרות זאת, חוששים ההורים מסיכון בריאותי לילדים. הבניין, נזכיר, מיועד להריסה אך הליך קבלת היתר ההריסה מהעירייה טרם הושלם.

"אנחנו נמצאים בפלונטר", אומרת הדס גנוט, אחת ממובילות המאבק להסרת האנטנה שבתה לומדת בגן גורן, "ברגע שהאנטנות עומדות בתקן, זה לא מעניין את העירייה ואת פדלון והם לא שמים עלינו. ולא משנה מה חוזר מנכ"ל אומר, שלא צריכה להיות אנטנה ליד מוסד חינוך ושילדים צעירים יותר חשופים יותר לנזקי הקרינה. זו התנהלות נבזית של העירייה. לצערי, אנחנו חושבים שאנחנו חיים במדינה מתוקנת וזה ממש לא המצב. ברוב מדינות ה-OECD העוצמות הנמדדות בגן הן לא תקינות וגבוהות מדי. לאף אחד לא אכפת שכמאה ילדים מארבעה גנים יושבים שם כל היום וניצלה להם המוח מקרינה. אנחנו בייאוש נורא. פדלון העמיד לרשותנו עובדת עירייה אבל הרושם שלי שזה נועד להרגיע אותנו ולהרדים אותנו שכאילו מישהו מקשיב לנו.

הפגנת ההורים הדורשים להסיר את האנטנה בגליל ים בתחילת נובמבר

היא מוסיפה: "אנחנו מצפים שראש העירייה יזמין אותנו לישיבה איתו, עם היזם ועם חברות הסלולר, והיה מנסה איכשהו לפתור את הבעיה. הוא פשוט משאיר אותנו בשטח אפור. אף הורה לא היה רוצה לשים את הילד שלו בגן הזה, פשוט אין לנו ברירה. אם אין להם אפשרות לדעת במאה אחוז שלא יקרה כלום לילדה שלי אז שיזיזו את האנטנה. הילדים שלנו לא שפני ניסוי. אנחנו נחריף את המאבק ונעשה עוד השבתות ונביא את התקשורת. אנחנו לא נוותר".

ביום שלישי הבא יעלה שוב חבר מועצת העיר רונן וסרמן את הנושא בישיבת המועצה באמצעות שאילתה שהגיש, לאחר שהעלה אותו כמה פעמים בשאילתות ובהצעות לסדר. בשאילתה לעירייה הוא שואל: "מה הסטטוס של הריסת הבניין? האם העירייה יכולה להוציא צו הריסה לאנטנה עצמה? האם העירייה יכולה להציע חלופה מיידית לבעלי האנטנות? מדוע הנהלת העיריה לא פועלת להגיע להסדר ישירות מול חברות הסלולר להפסקת שידור מיידי (ללא קשר לצו ההריסה) תמורת פיצוי כלשהו לחברות הסלולר? והאם עד להריסת הבניין העיריה מוכנה לאשר מיגון של הגנים כנגד הקרינה?".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "נערכה פגישה עם ההורים, בעקבותיה פנתה עיריית הרצליה לחברות הסלולר בבקשה להקדים את הסרת האנטנות מבניין בזק ובמקביל מקדמת העירייה הליכים למתן היתר להריסה המתוכננת של המבנה. יש להדגיש כי הגורם היחיד בעל הסמכות והאחריות להקמה וההפעלה של אנטנות סלולריות הוא המשרד להגנת הסביבה. כחלק מאישורי ההפעלה של האנטנה – דורש המשרד מהחברה הסלולרית לבצע בדיקות קרינה – ורק במידה והן תקינות מאושרת הפעלתה. למרות זאת, על מנת להסיר כל ספק, הורה ראש העיר לבצע בדיקה חוזרת של מידת הקרינה באיזור ובמוסדות הציבור הנמצאים בקרבת הבניין. דוחות המדידה שנעשו במקום מראים כי הערכים לא עוברים את ערך הסף המחמיר המוגדר על ידי המשרד להגנת הסביבה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יפה

    העירייה הזו לא מתפקדת כראוי הם עושים מה שבא להם ואין שקיפות הכל מסריח פה
    אזרחית שאין לה חיים כבר הרחוב שלי הפך לאזור מסחרי ערימות של זבל ברחוב וגורטאות וכולם התעשרו מזוודות עולות ויורדות והרחוב לא שקט ותנועה של מכוניות כולם מתחבקים ומתנשקים ואומרים חבילה עוברת

  2. יפה

    לכל אלא שרצו להיות חברי מועצה שהבטיחו לטפל בענין שפגע בנו שרצו רק שנבחר בהם הם גם מושחתים מהיום לא הצביע לראש העיר ולמועצת העיר כולם שקרנים ובוגדים

  3. לא חבר של קבלנים ₪

    לא מבין מה חדש לכם הורים ? זה אותו ראש עיר שפתח כני ילדים צמוד לאתרי בנייה למשל גן קנרית וגם את בית ספר היסודי הנדיב תקע צמוד אתר בנייה ענק . זה אותו ראש עיר שלא מתכנן קדימה שום גנים חדשים ולא בתי ספר חדשים למשל במקום הנדיב או בגליל ים המתפתח .ראש עיר על הפנים בתשתיות לחינוך .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר