הפגנת ההורים הדורשים להסיר את האנטנה בגליל ים

ההורים פתחו את השבוע בהפגנה מול העירייה: הסירו את האנטנות שליד גני הילדים

ההורים לילדי אשכול הגנים שבשכונת גליל ים מנהלים מאבק להסרת האנטנות מבניין בזק הסמוך מאז סוף שנת הלימודים הקודמת. הבוקר הם יצאו להפגנה נוספת. העירייה: "היה ותהיה חריגה מהמלצות המשרד להגנת הסביבה, נפעל בכל האמצעים להסרת האנטנה"

פורסם בתאריך: 3.11.19 08:50

הורים לילדי אשכול הגנים שברחוב נתן אלבז בשכונת גליל ים בהרצליה הפגינו הבוקר בפתח בניין העירייה בדרישה להסיר את האנטנות הסלולריות שעל בניין בזק ברחוב הרב קוק 99, מרחק כמה עשרות מטרים מגני הילדים. זו ההפגנה השנייה שמקיימים ההורים מול העירייה, לאחר שב-19 בספטמבר קיימו הפגנה דומה, במסגרת מאבק ארוך שהם מנהלים להסרת האנטנות, מאבק שהחל עוד בסוף שנת הלימודים הקודמת. נבהיר שתוצאות מדידות הקרינה שביצעו במקום עיריית הרצליה והמשרד להגנת הסביבה יצאו תקינות. למרות זאת, חוששים ההורים מסיכון בריאותי לילדים.

"מבחינתנו אין שינוי – האנטנה עדיין כאן", אומרת הבוקר אחת האמהות, הדס גנוט, ממובילות המאבק, "מהעירייה מסרו שב-10.11 תוגש בקשה להיתר הריסה והעירייה תאשר אותה תוך מספר ימים, אולם אין התחייבות לכך ובנוסף, אין שום התניה מצד העירייה או התחייבות מצד היזם לגבי הריסת הבניין או הורדת האנטנות. משיחות עם מהנדסים בעלי ניסיון עם קרינה הבנו כי רמות הקרינה גבוהות ומסכנות את ילדינו. בבית ספר יסודי בראשון לציון נמדדו ערכים דומים וכעבור חצי שנה ילדים החלו להרגיש לא טוב: סחרחורות, הקאות. אנו מפגינים על מנת לזרז את הורדת האנטנות, ובדרישה למגן את הגנים עד אז".

ההורים, כאמור, מנהלים מאבק מאז סוף חודש יוני בשנה שעברה, אז חתמו 390 תושבים על עצומה הדורשת להסיר את האנטנות. ימים ספורים לאחר פרסום העצומה שלחו ההורים מכתב לעירייה עם דרישה דומה ואיימו להשבית את פתיחת שנת הלימודים. בפגישה שהתקיימה באוגוסט בין ההורים לראש העירייה משה פדלון אמר פדלון שינחה את אנשי המקצוע לדבר עם חברות הסלולר במטרה להעתיק אותן, גם אם זמנית, לצפון פארק הרצליה. מכתב נוסף נשלח לפדלון על ידי ההורים ב-8 בספטמבר, וכאמור ב-19 בספטמבר יצאו ההורים לראשונה להפגין מול העירייה.

הבניין, כאמור, מיועד להריסה. אחד המשקיעים בפרויקט הבנייה המתוכנן, אייל לוי, אמר בעבר לצומת השרון כי במקום אמורים לקום שני בניינים בני 14 קומות. "יש אישור עקרוני של הוועדה המקומית והתכנון הוא להגיש באזור אוקטובר בקשה סופית להיתר, ואם העירייה תאשר זה אומר שבתחילת 2020 מפרקים את האנטנות, הורסים ובונים", אמר אז אך סייג: "אף אחד לא יודע להגיד תאריך מדויק".

חבר מועצת עיריית הרצליה רונן וסרמן (יש עתיד), שמלווה את מאבק ההורים, העלה את הנושא בסוף ישיבת המועצה שהתקיימה ביום שלישי, אך הוא אומר שדבריו זכו להתעלמות. "אני מלווה את הנושא כבר מאז חודש יוני", אמר הבוקר וסרמן לצומת השרון, "ביקשתי בישיבת המועצה בחודש יולי לוודא שהבניין ייהרס במהלך חודש אוגוסט, נאמר לי שלא יספיקו, אז ביקשתי שייהרס במהלך סוכות. נאמר לי שינסו, אך בפועל הביורוקרטיה חוגגת ובינתיים יש ילדים בשלושה גנים שחשופים לקרינה. כפי שאמרתי בישיבת המועצה בשבוע שעבר, אף אחד לא היה רוצה שהבן שלו או הנכד שלו ישהה בגנים האלה. הגיע הזמן לעשות מעשה ולמצוא דרך לעזור להם מיידית ולא לחכות אפילו עוד שבוע אחד. לא קיבלתי שום התייחסות".

תגובת עיריית הרצליה: "הגורם היחיד בעל הסמכות והאחריות להקמה וההפעלה של אנטנות סלולריות הוא המשרד להגנת הסביבה. כחלק מאישורי ההפעלה של האנטנה דורש המשרד מהחברה הסלולרית לבצע בדיקות קרינה, ורק במידה והן תקינות מאושרת הפעלתה. למרות זאת, על מנת להסיר כל ספק , הורה ראש העיר לבצע בדיקה חוזרת של מידת הקרינה באיזור ובמוסדות הציבור הנמצאים בקרבת הבניין. היה ותהיה חריגה מהמלצות המשרד להגנת הסביבה, עיריית הרצליה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה להסרת האנטנה. חשוב לציין בהקשר זה שבניין בזק עליו נמצאות האנטנות עומד בפני הריסה. עיריית הרצליה וגורמי איכות הסביבה עומדים לרשות התושבים בכל שאלה בנושא. ניתן לפנות אלינו למוקד 106 או באמצעות דף הפייסבוק בעירוני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר